Šie ir tikai reģistrētie CSNg, kas pieteikti apdrošinātājiem, un gan apdrošinātāju statistika, gan publisko autostāvvietu īpašnieku dati liecina, ka šī ir tikai aisberga redzamā daļa.
Attiecīgi – milzīgs skaits lielāku vai mazāku skrambu, švīku un buktes paliek neuzskaitīti, kas, protams, ir tieši zaudējumi auto īpašniekam. Esam pārliecināti, ka, palielinot stāvvietu izmērus, šādi mazi, bet nepatīkami pārdzīvojumi samazinātos, kas ļautu ieekonomēt ne vien laiku un nervus, bet arī finanses."
Drošas Braukšanas Skolas (DBS) vadītājs Jānis Vanks komentē: "Negadījumi autostāvvietās notiek vairāku iemeslu dēļ, taču šaurība ir ļoti liels faktors, kas apgrūtina auto novietošanu un ievērojami palielina tā apskādēšanas riskus.
Drošāk šaurās vietās ar auto iegriezties ir atpakaļgaitā, taču daudziem autovadītājiem ir bail to darīt, jo jāmāk auto novietot, skatoties spoguļos. Parkojoties ar priekšu, šaurā vietā var pareizi nenovērtēt auto gabarītus un apskādēt blakus stāvošos auto.
Tāpat šaurība bieži noved pie durvju atdauzīšanas pret blakus stāvošajiem auto, jo ne visiem izdodas auto novietot tieši pa vidu atvēlētajā stāvvietas laukumā. Risinājums ir uzlabot savas prasmes, apmeklējot mūsu vadītās "ParkoSkola" nodarbības vai citādi praktizējot auto novietošanu, taču stāvvietu paplašināšana atvieglotu šo uzdevumu visiem."
Lai uzlabotu satiksmes drošību publiskajās autostāvvietās, LTAB 2021. gada aprīlī vietnē Manabalss.lv iesniedza iniciatīvu, kurā aicināts paplašināt stāvvietu izmērus. Pagaidām iniciatīvu parakstījuši jau vairāk nekā 7100, taču nepieciešams savākt 10 000 parakstu, lai tā nonāktu pie likumdevējam.
Plašāk ar iniciatīvas mērķiem iepazīties, kā arī parakstīties iespējams šeit.