Lielākā izmaksātā kompensācija par CSNg stāvvietā. Cik vidēji izmaksā viens šāds negadījums?

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: tommaso79/shutterstock

Katru gadu notiek simtiem, iespējams, pat tūkstošiem ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) gan publiskajās, gan privātajās autostāvvietās. Visus gadījumus, kad tiek pieteikti zaudējumi par nodarītajiem bojājumiem autostāvvietās, reģistrē Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB). Portāls TVNET apkopoja informāciju par kompensāciju izmaksām

LTAB statistika liecina, ka pēdējos septiņos gados (2022. gadā ieskaitīti pirmie seši mēneši) izmaksātas kompensācijas 4 082 250 miljonu eiro apmērā. Kopējais reģistrētais CSNg skaits šajā laika posmā bijis 6313, savukārt vidēji par vienu negadījumu kompensācijas izmaksas bijušas 646 eiro un 64 centi.

GadsKopējā summaCSNg skaitsVidējā CSNg summa
2016645 205,66 eiro1008640,08 eiro
2017800 515,80 eiro1181677,83 eiro
2018652 992,45 eiro1046624,28 eiro
2019583 270,73 eiro917636,06 eiro
2020642 251,85 eiro976658,04 eiro
2021471 397,60 eiro693680,23 eiro
2022286 615,91 eiro492582,55 eiro

LTAB dati liecina, ka vēsturiski lielākā apdrošinātāju izmaksātā kompensācija par šādu CSNg ir 16 561,69 eiro. Šāds negadījums reģistrēts 2020. gadā tirdzniecības centra "Akropole" stāvlaukumā.

Savukārt par CSNg autostāvvietās, kad negadījumu izraisījis neapdrošināts transportlīdzeklis, izmaksāti 36 345,92 eiro. Laika posmā no 2016. gada līdz šim reģistrēti 44 šādi gadījumi, viena šāda CSNg izmaksas ir vidēji 826,04 eiro.

GadsKopējā summaCSNg skaitsVidējā CSNg summa
20162008,715401,74
20175031,597718,80
20185714,1710571,42
20197495,099832,79
202012506,7381563,34
20212140,223713,41
20221449,412724,71

LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins komentēja šos datus: "Lai arī vidējā atlīdzība par stāvvietās notikušajiem CSNg nav ne tuvu tik liela, cik kopējā vidējās atlīdzības summa par visiem reģistrētajiem CSNg (šī gada deviņos mēnešos 1397 eiro), tomēr šajā gadījumā satraukumu rada cita būtiska nianse.

Šie ir tikai reģistrētie CSNg, kas pieteikti apdrošinātājiem, un gan apdrošinātāju statistika, gan publisko autostāvvietu īpašnieku dati liecina, ka šī ir tikai aisberga redzamā daļa.

Attiecīgi – milzīgs skaits lielāku vai mazāku skrambu, švīku un buktes paliek neuzskaitīti, kas, protams, ir tieši zaudējumi auto īpašniekam. Esam pārliecināti, ka, palielinot stāvvietu izmērus, šādi mazi, bet nepatīkami pārdzīvojumi samazinātos, kas ļautu ieekonomēt ne vien laiku un nervus, bet arī finanses."

Drošas Braukšanas Skolas (DBS) vadītājs Jānis Vanks komentē: "Negadījumi autostāvvietās notiek vairāku iemeslu dēļ, taču šaurība ir ļoti liels faktors, kas apgrūtina auto novietošanu un ievērojami palielina tā apskādēšanas riskus.

Drošāk šaurās vietās ar auto iegriezties ir atpakaļgaitā, taču daudziem autovadītājiem ir bail to darīt, jo jāmāk auto novietot, skatoties spoguļos. Parkojoties ar priekšu, šaurā vietā var pareizi nenovērtēt auto gabarītus un apskādēt blakus stāvošos auto.

Tāpat šaurība bieži noved pie durvju atdauzīšanas pret blakus stāvošajiem auto, jo ne visiem izdodas auto novietot tieši pa vidu atvēlētajā stāvvietas laukumā. Risinājums ir uzlabot savas prasmes, apmeklējot mūsu vadītās "ParkoSkola" nodarbības vai citādi praktizējot auto novietošanu, taču stāvvietu paplašināšana atvieglotu šo uzdevumu visiem."

Lai uzlabotu satiksmes drošību publiskajās autostāvvietās, LTAB 2021. gada aprīlī vietnē Manabalss.lv iesniedza iniciatīvu, kurā aicināts paplašināt stāvvietu izmērus. Pagaidām iniciatīvu parakstījuši jau vairāk nekā 7100, taču nepieciešams savākt 10 000 parakstu, lai tā nonāktu pie likumdevējam.

Plašāk ar iniciatīvas mērķiem iepazīties, kā arī parakstīties iespējams šeit.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu