Sv, 27.11.2022.

Bažas par "Twitter" nākotni: Lielākie reklāmdevēji pārtrauc reklāmu izvietošanu sociālajā tīklā

TVNET | FINANCENET
Bažas par "Twitter" nākotni: Lielākie reklāmdevēji pārtrauc reklāmu izvietošanu sociālajā tīklā
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 4
Foto: Reuters / Scanpix

Lielāko daļu “Twitter” ienākumu nodrošina reklāma, taču Īlona Maska skaļā ierašanās un paziņojumi par radikālām pārmaiņām sociālajā tīklā radījuši bažas virknei lielo kompāniju. Tieši tāpēc daudzi reklāmdevēji jau paziņojuši, ka pārtrauks izvietot reklāmas “Twitter” platformā, vēsta “The Wall Street Journal” (WSJ).

“General Mills”, “Audi”, “Pfizer” un “Mondelez International” pievienojušies tiem zīmoliem, kuri uz laiku pārtraukuši reklāmas “Twitter”, ņemot vērā, ka Masks kļuvis par “Twitter” galveno stūrmani. Daudzi reklāmdevēji pauduši bažas, ka Masks sociālajā tīklā samazinās satura uzraudzību, kas var radīt apšaubāma satura vieglāku izplatīšanu.

Citi reklāmas aptur, jo nav pārliecināti par “Twitter” - lielākā daļa vadītāju ir atlaisti, vai arī paši aizgājuši, bet Masks apņēmies platformā ieviest radikālas pārmaiņas.

Kādas lielas reklāmas aģentūras direktors WSJ atklāja, ka aptuveni 20 aģentūras klienti ir apturējuši reklāmu izvietošanu “Twitter”. Reklāmas nozarē tiek runāts, ka “Twitter” platforma vairs netiek uzskatīta par prioritāru, bet lielākā daļa reklāmas budžeta tiek novirzīta citiem tehnoloģiju gigantiem – kā “Google” un “Meta”. Tiek uzskatīts, ka Maska kļūšana par “Twitter” vadītāju rada zināmas bažas par sociālā tīkla nākotni.

Daudziem reklāmas aģentūru direktoriem nav paticis fakts, ka darbu atstājuši vairāki “Twitter” reklāmas un mārketinga nodaļu vadītāji. Tieši viņi pārliecinājuši reklāmas aģentūras, ka nauda, ko zīmoli maksājuši “Twitter”, tiek izmantota ar prātu. Tādējādi, neraugoties uz lielo automatizācijas līmeni reklāmas iegādē, šis bizness joprojām lielā mērā bija balstīts uz savstarpējām attiecībām starp “Twitter” nodaļu vadītājiem un reklāmas devējiem.

Ko dara Masks?

Masks cenšas pārliecināt reklāmas aģentūras, ka platforma arī turpmāk būs pievilcīga vieta zīmolu reklāmām. Viņš cenšas pārliecināt tādus zīmolus kā “Coca-Cola”, “Unilever” un “Google”, ka spēs nodrošināt šo zīmolu reklāmas drošību platformā. Masks solījis atbrīvoties no viltus profiliem platformā, kā arī pievienot jaunus reklāmas rīkus.

WSJ norāda, ka Masks reklāmdevējiem atklājis, ka tiek plānots segmentēt saturu, lai lietotāji varētu vēl labāk atlasīt un redzēt sev interesējošo saturu. Tādējādi arī reklāmdevējiem būs iespējams izvēlēties, kādu saturu viņi vēlēsies reklamēt.

Jau pašlaik “Twitter” piedāvā tādus reklāmas instrumentus, kas nodrošina reklāmu parādīšanu līdzās saturam, ko vēlas redzēt sociālā tīkla lietotājs. Tomēr tā saucamā “zīmolu drošība” “Twitter” platformā ir zemākā līmenī nekā citos sociālajos tīklos.

Tiek norādīts, ka Masks atklāti runājis par “Twitter” problēmām vairākās nozarēs – sākot ar inženieriju, beidzot ar datu drošību. Tāpat viņš uzsvēris, ka vēlas ieviest jaunu abonentmaksas pakalpojumu, kas nozīmēs mazāk reklāmas. Parasti reklāmdevējiem šāds piegājiens patīk, jo tad reklāma var efektīvāk nonākt pie mērķauditorijas.

WSJ rīcībā nonākusi elektroniska vēstule, kurā teikts, ka vēl viena reklāmas aģentūra grasās organizēt saviem klientiem tikšanos ar Masku. Šeit tiek runāts par Francijas “Publicis Groupe”, kas sadarbojas ar tādiem klientiem kā “Anheuser-Busch InBev” (kam pieder tādi alus zīmoli kā “Budweiser” un “Beck’s”), kā arī “Samsung Electronics”.

Atsevišķu reklāmas aģentūru vadītāji paziņojuši, ka labprāt pieņems jebkādus uzlabojumus, ko veiks Masks, kurš sevi pierādījis kā veiksmīgs biznesmenis. Līdz šim kompānijas ieņēmumi lielā mērā bijuši atkarīgi tieši no reklāmas. ASV tirgū 1,1% no visiem digitālās reklāmas tēriņiem ir veikti tieši platformai “Twitter”.

Pašlaik gan daudzu reklāmas aģentūru vidū valda zināmas bažas par “Twitter”, tāpēc reklāmas tiek pārvietotas uz citām platformām. WSJ norāda, ka ir aģentūras, kuras saviem klientiem rekomendē izvietot reklāmu “Facebook”, jo “šī kompānija zina, kā nodrošināt zīmolu drošību, ņemot vērā haotisko atmosfēru mediju telpā”.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu