P, 30.01.2023.

Laika kļūst arvien mazāk: Krievija steidzami cenšas eksportēt maksimāli daudz naftas

TVNET | FINANCENET
Laika kļūst arvien mazāk: Krievija steidzami cenšas eksportēt maksimāli daudz naftas
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 12
Foto: Reuters / Scanpix

Īsi pirms Krievijas Eiropas Savienības naftas importa aizlieguma “melnā zelta” piegādes apjomi no Krievijas sasnieguši augstāko rādītāju pēdējo piecu mēnešu laikā, ziņo “Bloomberg”.

Tiek norādīts, ka naftas kravu plūsma no Krievijas pieaugusi līdz aptuveni 3,5 miljoniem barelu naftas diennaktī, kas ir augstākais rādītājs kopš jūnija sākuma. Tāpat zināms, ka pēdējo četru nedēļu laikā vidējais rādītājs arī ir pieaudzis pirmo reizi kopš šī gada augusta.

Tiek norādīts, ka Krievija cenšas izmantot pēdējo mēnesi, kad vēl tās naftai ir pieejams Eiropas tirgus. Rādītāji palielinās, jo kuģiem, kas atstāj Baltijas un Arktikas reģionu ostas, ir jāpaspēj sasniegt galamērķus līdz brīdim, kad spēkā stāsies Eiropas Savienības noteiktās sankcijas.

Lielbritānija un Eiropas Savienības valstis liegušas savām kompānijām sniegt pakalpojumus tankkuģiem, kuri pārvadā Krievijas naftu, ja tās cena ir augstāka nekā G7 un Austrālijas noteiktie cenu griesti. Liegums importēt Krievijas naftu Eiropā stājas spēkā pēc nepilna mēneša – 5. decembrī.

Tieši tādēļ Krievija lielā tempā cenšas eksportēt maksimāli daudz naftas, lai pagūtu to pārdot vēl pirms šī lieguma stāšanās spēkā. Pēc naftas tirgus eksperta Karima Favaza teiktā, Krievija lielā mērā, tāpat kā jebkurš cits lielais naftas eksportētājs, strādā pēc loģistikas koncepcijas “tieši laikā”.

Šī iemesla dēļ valsts naftas kompānija “Transņeftj” vēlas mazināt ievainojamību, ierobežojot naftas daudzumu, kas tiek piegādāts pa cauruļvadiem, palielinot uzsvaru uz piegādēm pa jūru.

“Sistēmā “tieši laikā” paredzēts, ka nepieciešams apstrādāt lielu apjomu naftas ar ierobežotu ostas kapacitāti. Nevienmērīga naftas eksporta plūsma un aizkavēšanās var ātri radīt nozīmīgas problēmas, jo valstij neizdosies laicīgi nodrošināt naftas piegādes, tajā pašā laikā turpināt ražošanu,” norāda Favazs.

Krievija agresijas dēļ Ukrainā ir zaudējusi daudzus naftas noieta tirgus. Naftas pircēji, kā Indija un Ķīna, iegādājas Krievijas naftu ar lielām atlaidēm, un Krievijai tas ir neizdevīgi, jo naftas piegādes faktiski ir zem pašizmaksas.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu