SEPLP: Priekšvēlēšanu saturs Latvijas sabiedriskajos medijos vērtējams pozitīvi

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Shutterstock

Priekšvēlēšanu saturs Latvijas sabiedriskajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos vērtējams pozitīvi, liecina Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (SEPLP) pasūtījuma izvērtējums par mēnesi pirms 14.Saeimas vēlēšanām, ko veikuši četri neatkarīgi nozares eksperti.

Kā norāda SEPLP, kopējais ekspertu vērtējums par sabiedrisko mediju piedāvāto saturu ir pozitīvs un sabiedriskais pasūtījums uzskatāms par izpildītu, atspoguļojot šo valstiski nozīmīgo notikumu. Eksperti un nozares profesionāļi izvērtējumā uzteikuši, ka līdzās jau ierastiem priekšvēlēšanu satura formātiem, sabiedriskie mediji ir centušies meklēt un piedāvāt jaunas pieejas gan no satura, gan formas viedokļa. Lielākā daļa no tiem ir bijusi veiksmīga, ar atsevišķiem izņēmumiem, kur mērķi, iespējams, nav izdevies sasniegt.

Eksperti arī vērsuši uzmanību uz to, ka nākotnē vēl aktīvāk būtu jāizmanto sociālo mediju vietnes satura izplatīšanai, jo šajā reizē pilns sociālo mediju potenciāls nav ticis izmantots.

Priekšvēlēšanu satura izvērtējums tika veikts par Latvijas Radio, Latvijas Televīzijas, multimediālās platformas "Lsm.lv" un tās sociālo mediju platformu piedāvāto saturu.

Izvērtējums tapis SEPLP sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitātes pētnieku Jāni Juzefoviču, TV3 raidījuma "Nekā personīga" žurnālistu un vadītāju Jāni Krēvicu, portāla "Delfi Bizness" redaktoru un Latvijas Universitātes pētnieku Raivi Vilūnu un Rīgas Stradiņa universitātes lektori, politoloģi Leldi Metlu-Rozentāli.

Sabiedrisko mediju satura izvērtējums ir veikts par laiku no 2022.gada 29.augusta līdz 30.septembrim, izlases kārtībā analizējot priekšvēlēšanu satura plānā iecerētos satura formātus.

Lai nodrošinātu sabiedriskā pasūtījuma izpildes kvalitāti, arī turpmāk SEPLP plāno pasūtīt ārējo ekspertu sabiedrisko mediju satura izvērtējumus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu