Tas radījis politiskās spriedzes pieaugumu. Sākotnēji protesti bija vērsti pret kovida ierobežojumiem, taču tagad izskatās, ka sabiedrībā pieaugusi plašāka neapmierinātība ar režīmu, vēloties politiskas reformas. Piemēram, Šanhajā protestos cilvēki rokās turējuši baltas lapas, tādējādi uzskatāmi demonstrējot neapmierinātību ar valdības īstenoto vārda brīvības apspiešanu.
Ekonomiskajā jomā arī ir problēmas – karantīnas režīmā slēgtajās pilsētās cilvēkiem ir grūtības tikt pie pārtikas un citām nepieciešamām lietām. Ekonomiskā izaugsme ir apstājusies, tāpat ir arī strauji pieaudzis bezdarba līmenis.
Nulles kovida politika ir radījusi problēmas arī globālajās piegāžu ķēdēs, kas veicinājis inflācijas pieaugumu, jo Āzijas tirgus ir kļuvis daudz grūtāk apkalpojams, un piegāžu laiki no un uz Āziju nu ir ievērojami ilgāki.
Reaģējot uz protestiem, strauju kritumu pirmdien pieredzēja naftas cenas, jo investori pauduši bažas, ka protesti un pieaugošā saslimstība ar kovidu Ķīnā var būtiski samazināt pieprasījumu pēc naftas.
Pašlaik Ķīnas valdība ir ļoti sarežģītas izvēles priekšā. No vienas puses, tā nevēlas izbeigt savu nulles kovida politiku, taču no otras puses vēlas nepieļaut politisko nestabilitāti. Uzņēmumi Ķīnā strādā ar lielu neskaidrību par nākotni. Daudzas kompānijas meklē iespējas, kā pārcelt savas ražotnes uz citām valstīm. Iepriekš minētais uzņēmums ”Apple” jau pārcēlis daļu ražošanas jaudu uz Indiju.
“Goldman Sachs” savā ziņojumā prognozēja, ka masveidīgie protesti liks Ķīnas valdībai atteikties no nulles kovida politikas. Tomēr skaidrs, ka nākamās dienas būs izšķirošas.
Ja protesti atkal pieņemsies spēkā, Ķīnas valdība noteikti reaģēs. “Otrdien Ķīnas valdība izziņoja rīcības plānu, kurā ietverta arī vecāka gadagājuma cilvēku vakcinācija. Tomēr ar kovida gadījumu strauju izplatību ir grūti iedomāties, kā Ķīna spēs plaši atcelt ierobežojumus, kas būtu labas ziņas ekonomikai,” norāda “Baring” analītiķis Kristofers Smarts.
“Jebkurā gadījumā jārēķinās, ka neskaidrība saistībā ar pandēmijas apkarošanu Ķīnā turpināsies un atstās spiedienu uz globālajām piegāžu ķēdēm, saglabājot cenas augstākā līmenī, nekā tās būtu normālos apstākļos,” spriež Smarts.