PMLP vērtē "TV Rain" darbiniekiem piešķirto vīzu atcelšanas tiesiskumu

TVNET/LETA
PMLP vērtē "TV Rain" darbiniekiem piešķirto vīzu atcelšanas tiesiskumu
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 1
Krievijas neatkarīgā televīzijas kanāla "Doždj" galvenais redaktors Tihons Dzjadko.
Krievijas neatkarīgā televīzijas kanāla "Doždj" galvenais redaktors Tihons Dzjadko. Foto: Reuters/ScanPix

Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (PMLP) vērtē, vai pastāv tiesisks pamats atcelt piešķirtās vīzas ar tiesībām uz nodarbinātību Krievijas neatkarīgās TV programmas "Doždj" ("Дождь"/"TV Rain") darbiniekiem.

PMLP preses pārstāve Madara Puķe pastāstīja, ka, ņemot vērā Imigrācijas likuma grozījumus, kas aizliedz izsniegt termiņuzturēšanās atļaujas saistībā ar darbu Krievijas pilsoņiem, uzņēmuma "TV Rain" darbiniekiem tika izsniegtas 13 vīzas ar tiesībām uz nodarbinātību. Vīzas tika izsniegtas laika posmā, kamēr tas nebija aizliegts, proti, līdz šī gada septembrim.

Pārvalde patlaban sākusi izvērtēšanas procesu par to, vai pastāv tiesisks pamats atcelt piešķirtās vīzas ar tiesībām uz nodarbinātību, ņemot vērā, ka uzņēmums šobrīd nav likvidēts.

TVNET jau ziņoja, ka Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) nolēmusi anulēt apraides atļauju patlaban Latvijā strādājošajai Krievijas neatkarīgajai TV programmai "Doždj".

Lēmums par apraides licences anulēšanu pieņemts saistībā ar draudiem valsts drošībai un sabiedriskajai kārtībai.

Lēmums pieņemts, vērtējot pārkāpumu kopumu, kas pieļauti pēdējā laikā: valsts valodas celiņa nenodrošināšana pārraidēm, Krimas attēlošana kartē kā daļa no Krievijas teritorijas, Krievijas armijas saukšana par "mūsu armiju", iespējama atbalsta paušana Krievijas armijai. Tāpat vērtēta no Valsts drošības dienesta saņemtā informācija.

Lēmums stāsies spēkā naktī uz ceturtdienu, 8.decembri, kad "TV Rain" jāpārtrauc raidīšana Latvijas teritorijā.

Ņemot vērā, ka "TV Rain" raida ne vien televīzijā, bet arī platformā "Youtube", NEPLP lūgs uzlikt ģeobloku "TV Rain" kanālam šajā platformā, lai saturs nebūtu pieejams Latvijā. "Krievijā viņi var brīvi raidīt internetā, par ko bija izskanējis uztraukums," papildināja Āboliņš.

NEPLP lēmumu iespējams pārsūdzēt.

NEPLP bija ir ierosinājusi administratīvā pārkāpuma lietu pret TV programmu "Doždj", kas raida ar Latvijas licenci, par aicinājumu palīdzēt Krievijas armijai.

Lieta ierosināta pēc 1. decembrī raidījumā "Zģes i seičas" ("Здесь и сейчас"/"Te un tagad") izskanējušā aicinājuma sniegt informāciju par mobilizēto Krievijas armijas karavīru dienestu frontē. Raidījuma vadītājs izteica cerību, ka telekanālam izdevies vairākiem karavīriem palīdzēt, piemēram, ar "ekipējumu vai elementārām ērtībām frontē".

Šis var kļūt par trešo būtisko "Doždj" pārkāpumu pēdējo mēnešu laikā. Par trīs būtisku pārkāpumu izdarīšanu NEPLP ir tiesīga anulēt kanāla apraides atļauju.

Žurnāliste Jekaterina Kotrikadze piektdien raidījumā "Zģes i seičas" pavēstīja, ka "Doždj" nolēmis pārtraukt sadarbību ar Alekseju Korosteļevu, kurš ceturtdien vadīja raidījumu un izteicās par atbalsta sniegšanu Krievijas armijai.

NEPLP piemēroja "Doždj" 10 000 eiro sodu par okupētās Krimas iezīmēšanu Krievijas sastāvā un Krievijas armijas nosaukšanu par "mūsu armiju". Šis gadījums bija otrais būtiskais pārkāpums pēdējo mēnešu laikā.

Neatkarīgais televīzijas kanāls "Doždj" darbību uz laiku pārtrauca marta sākumā pēc tam, kad Krievijas Valsts dome pieņēma likumu par "viltus ziņām". Līdz ar kanāla darbības apturēšanu tā galvenais redaktors un vairāki citi redakcijas darbinieki pameta Krieviju.

"Doždj" 18. jūlijā pakāpeniski atsāka darbu, strādājot no studijas Rīgā.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu