Kā skaidro SM, lai nodrošinātu iespēju visu marku transportlīdzekļu, kuri aprīkoti ar CNG barošanas iekārtu, īpašniekiem dalību ceļu satiksmē, prasības CNG balonu inspicēšanas veikšanai atceļamas līdz brīdim, kamēr tiks izstrādāts un pieņemts jauns regulējums attiecībā uz periodisku pārbaužu veikšanu transportlīdzekļiem, kuru spēkiekārtā tiek izmantota CNG.
Tehniskās apskates noteikumi paredz, ka no 2023.gada 1.janvāra transportlīdzekļiem, kuri aprīkoti ar CNG barošanas sistēmu, ir jāveic periodiska CNG balona pārbaude, par ko tiek ievadīts apliecinājums transportlīdzekļu reģistrā. Ja šāda ieraksta transportlīdzekļu reģistrā nav, tiek piešķirts novērtējumu “3”, kas nozīmē bīstamu trūkumu vai bojājumu, kas tieši un tūlītēji apdraud ceļu satiksmes drošību vai ietekmē vidi un kura dēļ aizliegts transportlīdzekli izmantot uz koplietošanas ceļiem. Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) veic transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un kontrolē ekspluatācijā esošo transportlīdzekļu tehnisko stāvokli.
SM norāda, ka pēc noteikumu projekta apstiprināšanas tiks vērtēti citi alternatīvie risinājumi problēmjautājumam saistībā ar nepieciešamību veikt periodiskas CNG barošanas sistēmas balonu un tā sastāvdaļu pārbaudes.
Pēc LATAK sniegtās informācijas SM izvērtē vairākus risinājumus, kas varētu uzlabot esošo situāciju un līdz ar to šīs pārbaudes būtu iespējams veikt arī citām inspicēšanas institūcijām, kas nav transportlīdzekļu ražotāju pilnvarotie pārstāvji, bet to rīcībā būtu CNG balonu ražotāja pārbaudes metodika, atbilstoša personāla kompetence, kā to nosaka CNG balonu ražotājs un tehniskais nodrošinājumus.
Vienlaikus šāda risinājuma ieviešanai ir pirmsšķietami nepieciešami grozījumi normatīvajos aktos, kā arī prasību ieviešanai nepieciešams laiks. Ja spēkā esošais regulējums netiktu grozīts, transportlīdzekļiem, kuriem tiek izmantota CNG barošanas sistēma, tiktu liegta dalība ceļu satiksmē (nebūtu iespēja veikt valsts tehnisko apskati) un to īpašniekiem iestātos nelabvēlīgas sekas.