Ministrijā norāda, ka šā gada laikā medijos bieži ziņots, ka reģionālajos maršrutu tīklos tiek atcelti autobusu reisi, tostarp nedēļas nogalē "Liepājas autobusu parks" (LAP) paziņoja par 17 reisu atcelšanu. Tāpat janvārī parādījās ziņas, ka nozares uzņēmumi izveidojuši karteli un savā starpā sadalījuši tirgu. Konkurences padome trīs uzņēmumiem piemēroja divu miljonu eiro sodu. Maijā viens no līgumiem ar SIA "Nordeka" tika lauzts.
Ņemot vērā minēto, Briškens ir uzdevis ATD nedēļas laikā sniegt pilnu informāciju par aktuālo situāciju.
Briškens norāda, ka "ir jāsaprot, kāda ir bijusi karteļu ietekme uz maršrutiem, kādi līgumsodi ir vai nav piemēroti, kur šobrīd nav noslēgti līgumi, kur autobusu un vilcienu maršruti pārklājas". Ministrs uzsver, ka "iedzīvotāji nedrīkst palikt bez autobusiem tirgus dalībnieku slēptu vienošanos un nespējas dēļ".
Tāpat ministrs pieprasījis "Rail Baltica" projekta ieviesējiem ne ilgāk kā divu nedēļu laikā sniegt pilnu informāciju par vēsturisko kapitālieguldījumu attīstību, vienuviet apkopojot visas tāmes un aplēses.
SM norāda, ka sākotnēji tika prognozēts, ka nepieciešamās investīcijas "Rail Baltica" infrastruktūrai Latvijas teritorijā būs aptuveni divi līdz trīs miljardi eiro, taču nesen medijos izskanējis, ka tās varētu sasniegt pat astoņus miljardus eiro.