“Mars”, starptautiskais saldumu, pārtikas un mājdzīvnieku barības zīmolu, piemēram, “Sheba”, “Whiskas”, “Perfect Fit”, “Pedigree”, ražotājs, atbalstījis pētījumu, kurā gūts nozīmīgs atklājums. Proti, pētījumā, ko veicis “Mars” zinātnes institūts “Waltham Petcare Science Institute”, atklāts, ka gados vecākiem cilvēkiem, kuriem ir mājdzīvnieki, ilgāk saglabājas kognitīvā veselība jeb spēja skaidri domāt, mācīties un atcerēties. Tas ir nozīmīgs solis, turpinot pētīt un veidot izpratni par cilvēku un mājdzīvnieku savstarpējo saikni.
Pētījums: Cilvēkiem novecojot, mājdzīvnieki var labvēlīgi ietekmēt kognitīvo veselību
“Mars” ieguldījums mājdzīvnieku veselības veicināšanā sniedzas tālāk par to uzturu. Uzņēmums ir plaši pazīstams, tirgū piedāvājot sabalansētu un uzturvielām bagātu mājdzīvnieku barību, taču “Mars” būtiski investē arī pētniecībā, lai skaidrotu dažādos ieguvumus, ko mājdzīvnieki sniedz saviem saimniekiem. Šī pieeja atspoguļo “Mars Petcare” filozofiju, ka mājdzīvnieki ieņem svarīgu lomu mūsu dzīvē ne tikai kā ģimenes locekļi, bet arī kā vieni no galvenajiem mūsu vispārējās veselības un laimes sajūtas veicinātājiem.
“Waltham Petcare Science Institute” zinātnes institūts ir nonācis pie atklājumiem, kuri apliecina nozīmīgus ieguvumus, ko cilvēkiem sniedz mājdzīvnieki. Pētījums ilustrē mājdzīvnieku pozitīvo ietekmi uz senioru kognitīvo veselību.
Margita Zeltiņa, “Mars” mājdzīvnieku barības kategorijas vadītāja Baltijas valstīs uzsver šo atklājumu nozīmi: “Mājdzīvnieki nodrošina unikālu draudzību un ikdienas rutīnu, kas ir īpaši svarīga vecāka gadagājuma cilvēkiem. Mājdzīvnieki sniedz vairāk kā tikai “kompāniju”, tie arī palīdz uzturēt un uzlabot kognitīvās funkcijas. “Mars” mēs redzam šīs saiknes vērtību un atbalstām to - gan veicot pētījumus, gan piedāvājot augstas kvalitātes mājdzīvnieku barības zīmolus, tostarp “Sheba”, “Whiskas”, “Pedigree” un “Perfect fit”. Būtiski pieminēt, ka, gadiem ejot un cilvēku zināšanām augot, rūpnieciski ražotas barības patēriņš ir veicinājis dzīvnieku dzīves ilguma palielināšanos. ”Mars” ir globāls uzņēmums, kas strādā ar pārliecību, ka pasaule, kuru vēlamies rīt, sākas ar to, kā mēs veicam uzņēmējdarbību šodien. Tādēļ mēs ieguldām pūles, lai ražotu augstākās kvalitātes produktus, kas ir iegūti un iepakoti ilgtspējīgā veidā, apliecinot mājdzīvnieku saimniekiem, ka viņu četrkājainie draugi iegūs visas nepieciešamās uztura vajadzības. Mēs saprotam, ka veselīgs prāts un ķermenis ir savstarpēji saistīti, un par tiem jārūpējas kopā.”
Veiktā pētījuma rezultāti liecina, ka senioru līdzdalība ar mājdzīvniekiem saistītās aktivitātēs, piemēram, dzīvnieku audzināšanā, brīvprātīgajā darbā dzīvnieku patversmēs, iesaistīšanās aktivitātēs kopā ar mājdzīvniekiem, piemēram, pastaigās ar suņiem, varētu būt ļoti nozīmīgi faktori kognitīvās veselības uzturēšanā.
Kā stāsta M.Zeltiņa, šādu pētījumu izstrāde ir ļoti svarīga, īpaši ņemot vērā Latvijas demogrāfiju, kur ievērojama daļa iedzīvotāju ir vecumā virs 65 gadiem. Vientulība un sociālā izolācija ir nozīmīga problēma, ar kuru saskaras seniori, līdz ar to mājdzīvnieki var būt spēcīgi sabiedrotie garīgās veselības un aktīva dzīvesveida veicināšanā. Veidojot ikdienas rutīnas, veicinot fiziskās aktivitātes un sniedzot mīlestību, mājdzīvnieki būtiski veicina savu saimnieku kognitīvo labbūtību. “Mars Petcare” apņēmies turpināt pētīt šo fenomenu, lai turpinātu izprast un veicinātu mājdzīvnieku klātbūtni, kā garīgās veselības atbalstu gados vecākai sabiedrības daļai.
Turpina M.Zeltiņa: “Kopumā “Mars” iniciatīvas ietver arī mājdzīvniekiem draudzīga biroja politiku, atbalstot mājdzīvnieku ietekmi gan cilvēku labbūtības uzlabošanai darbavietā, gan visu vecumu darbinieku fizisko aktivitāšu veicināšanai. Šī pieeja ne tikai veicina laimīgāku un produktīvāku darba vidi, bet arī apliecina uzņēmuma pārliecību par mājdzīvnieku pozitīvo ietekmi uz cilvēku veselību. Integrējot šīs atziņas savā darbā un produktu izstrādē, “Mars” turpina ieņemt vadošo pozīciju mājdzīvnieku uztura jomā, veicinot gan mūsu četrkājaino draugu, gan to īpašnieku veselību un labbūtību. Mūsu apņemšanās veikt pētījumus un ieviest inovācijas nodrošina mājdzīvniekiem iespējami augstāku dzīves kvalitāti, vienlaikus veicinot arī viņu saimnieku kognitīvo un emocionālo veselību.”