Šodienas redaktors:
Oļesja Garjutkina
Iesūti ziņu!

FOTO Jaunpienācējs autotirgū – "Volkswagen Tayron". Uz ko tas ir spējīgs? (1)

Raksta foto
Foto: Lauris Galsons / TVNET GRUPA

Pavisam nesen Latvijā ienāca kaut kas pavisam jauns no pazīstamā vācu autoražotāja "Volkswagen" – otrais lielākais apvidus auto šajā zīmolā, kas ir lielisks ģimenes auto, - "Tayron". Portālam TVNET bija unikāla iespēja doties izbraucienā ar šo "premium" komforta klases spēkratu.

Mums bija iespēja izbraukt ar "Volkswagen Tayron" "Elegance" versijā.

Kopumā "Tayron" āriene apvieno eleganci un praktiskumu, tas ir pievilcīgs un funkcionāls SUV, kas atbilst mūsdienu prasībām un gaumei.

"Tayron" ir augsta priekšējā daļa un izteiksmīgs dzinēja pārsegs. "Tayron" sānu profils izceļas ar smalkām līnijām un izteiktām riteņu arkām. Jumta līnija ir garāka, piešķirot automašīnai elegantu tēlu. Kopumā "Tayron" āriene apvieno eleganci un praktiskumu, tas ir pievilcīgs un funkcionāls SUV, kas atbilst mūsdienu prasībām un gaumei.

Iekāpjot spēkratā, priekšā paveras 15 collu skārienekrāns. Ar jaunākajām tehnoloģijām, ērtu iestatījumu pārvaldību un iespēju viegli pielāgot auto individuālām vajadzībām, ekrāns ir ļoti parocīgs. Pats izmēģināju "Spotify", "Waze" un "Maps".

Tiesa, ekrāns ir pat lielāks nekā daudziem portatīvajiem datoriem. Tas var novērst vadītāja uzmanību no ceļa; īpaši nevēlami tas ir sarežģītos manevros vai intensīvā satiksmē.

Tā kā skārienekrānā iespējams mainīt braukšanas režīmu, temperatūru automašīnā, kā arī citas funkcijas, pats automašīnas salons nav pārbāzts, kas redzams arī bildēs. Arī spidometrs ir digitāls, turklāt šajā spēkratā ir "Digital Cockpit Pro" funkcija (vējstiklā rādās ekrāns), kas ne tikai rāda braukšanas ātrumu, bet arī ļauj sekot līdzi, piemēram, navigācijai vai atskaņoto dziesmu nosaukumiem.

Spēkrata salonā, protams, nevar nepamanīt koka apdares elementus, kas automašīnai uzreiz liek izskatīties glaunāk. Tāpat "Tayron" augsto kvalitāti atspoguļo arī sēdekļi - papildaprīkojumā pieejamie "ergoActive" sēdekļi ar daļēju ādas apdari un masāžas funkciju.

"Tayron" izceļas ar praktiskumu, jo spēkrata bagāžas nodalījuma tilpumu var mainīt. Septiņas sēdvietas un bagāžas nodalījuma ietilpība ir līdz 850 litriem, piecas sēdvietas ir ietilpība līdz 885 litriem, bet "eHybrid" variantam – piecas sēdvietas un 705 litri bagāžai.

Raksta foto
Foto: Lauris Galsons / TVNET GRUPA

Ja nepieciešama visa bagāžas nodalījuma telpa, ir iespējams nolaist visus sēdekļus, izveidojot līdzenu grīdu. Protams, šim spēkratam bagāžas nodalījuma aizvēršana ir automatizēta. Papildu komplektācijā ir arī funkcija, kas ļauj to atvērt bez roku palīdzības, - ar sensoru darbināmā vieglas atvēršanas un aizvēršanas funkcija, kas ļauj atvērt bagāžas nodalījumu bez rokām, vienkārši pašūpojot kāju.

Ja runājam par braukšanu un tās komfortu - tā ir ļoti augstā kvalitātē. Braucot pa Rīgas bedrainajām ielām, automašīna amortizē pilnīgi visus triecienus. Pilsētā "Tayron" ir veikls, neraugoties uz saviem parametriem, savukārt uz šosejas braukšana ar to ir pavisam mierīga, jo automašīnai ir vairākas funkcijas, kas palīdz šoferim.

Piemēram, viena no lietderīgajām funkcijām ir "Vadītāja asistenti", kas palīdz spēkratam palikt joslā. Turklāt tie palīdz uzturēt iepriekš iestatītu maksimālo ātrumu un minimālo attālumu līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim. Savukārt "Side Assist" sistēma palīdz identificēt iespējami bīstamas situācijas, mainot joslas.

Raksta foto
Foto: Lauris Galsons / TVNET GRUPA

Ar ģimenes komforta "Tayron" devos garākā izbraucienā uz Siguldu, lai saprastu, kā automašīna jūtas arī uz lielceļa. Braucot ar "Tayron" pa šoseju, rodas sajūta, ka šis automobilis radīts tieši šādiem braucieniem – gariem, vienmērīgiem un drošiem. Katrā kustībā jūtama inženieru rūpība un domāšana ilgtermiņā.

Kā šoferim rodas sajūta, ka "Tayron" neraujas izcelties, bet mierīgi dara savu darbu, – un tieši tas rada patiesu uzticēšanos.

Auto uzvedība uz lielceļa ir ļoti stabila. "Tayron" netraucē vējš, tas neļogās pie asākiem manevriem, un, pat braucot pa nelīdzenāku asfaltu, netiek zaudēta braukšanas precizitāte.

Pie stūres sēžot, rodas sajūta, ka automobilis vienmēr zina, kur tam jābūt, – neviena kustība nav saraustīta, neviena pāreja nav pēkšņa.

Stūre darbojas precīzi un ar patīkamu pretestību, kas, braucot lielākā ātrumā, kļūst stingrāka – tas uzlabo kontroli un sniedz pārliecību. Balstiekārta spēj labi absorbēt nelielus ceļa defektus un tajā pašā laikā nodrošina stingru saķeri, arī dinamiski braucot.

Salona akustika ir pārdomāta – dzinēja troksnis ir atturīgs, vēja skaņas pie logiem ir minimālas, un arī riepu dūkoņa tiek labi apslāpēta. Tas nozīmē, ka brauciens ir mierīgs un sarunas salonā iespējamas bez balss pacelšanas. Šis ir īpaši svarīgi garākos pārbraucienos, kur nogurumu var radīt nevis ceļš, bet fonā pastāvīgi dzirdami trokšņi.

Sēdpozīcija ir ērta – kā šoferis jutos labi atbalstīts, un sēdeklis ļauj pielāgoties dažādu augumu cilvēkiem. Gan priekšā, gan aizmugurē ir gana vietas ceļgaliem un elkoņiem – salonā netrūkst gaisa un telpas izjūtas. "Tayron" noteikti ir "premium" komforta transportlīdzeklis.

Braucot pastāvīgā ātrumā, dzinējs ir tik kluss un rāms, ka gandrīz nemanāms, taču pie vajadzības spēj piedāvāt pietiekamu jaudu apdzīšanai vai straujākam ieskrējienam. Degvielas patēriņš turas saprātīgās robežās – ap septiņiem litriem uz šosejas, ja brauc ar apdomu, bez steigas, atļautajā braukšanas ātrumā.

Braukšanu vēl patīkamāku padara jaunākās tehnoloģijas – kruīza kontrole, joslu noturēšanas sistēma, aklās zonas brīdinājums. Tās darbojas nemanāmi, neuzbāzīgi, bet īstajā brīdī ir klāt un palīdz. Tieši šādi risinājumi ceļojumu padara mazāk nogurdinošu un daudz drošāku.

Automobilis ar skaņas signālu brīdina par atļautā ātruma pārsniegšanu. Tas var kaitināt vadītājus, kuri dod priekšroku dinamiskai braukšanai. Tiesa, funkciju iespējams atslēgt ar diviem pieskārieniem, taču tas jādara katru reizi pēc dzinēja iedarbināšanas.

"Tayron" uz lielceļa neraujas trakot, un tas ir labi, jo tas arī nav vajadzīgs. Tas ir kā uzticams sabiedrotais – mierīgs, pārliecināts un vienmēr līdzās.

Kas tad īsti ir "Volkswagen Tayron"?

"Tayron" apvieno plašumu, augstākās klases komfortu un "plug-in" hibrīda piedziņu ar līdz 120 km elektriskajā režīmā, padarot to par ideālu izvēli gan ģimenēm, gan aktīva dzīvesveida cienītājiem. Automobilis ir pieejams gan piecvietīgā, gan septiņvietīgā versijā un ierindojas starp "Touareg" un daudzpusīgo "Tiguan". "Plug-in" hibrīda modelis pieejams par ekskluzīvu cenu – 36 600 eiro ar 4500 eiro valsts atbalstu.

"Touareg" gadījumā mērinstrumentu panelis un centrālais ekrāns veido vienotu "Cock-pit" risinājumu, savukārt "Tayron" šis risinājums nav ieviests - te ekrāni atgādina atsevišķas vienības, līdzīgi kā "Tiguan" modelī.

"Pieprasījums pēc daudzpusīgiem, efektīviem un ietilpīgiem automobiļiem ir būtiski audzis, tāpēc "Volkswagen Tayron" lieliski atbilst šīm prasībām. To apliecina arī iepriekšpārdošanas dati – vairāk nekā 75% no visiem "Tayron" pasūtījumiem ir "plug-in" hibrīda versijas, kas skaidri parāda, ka klienti arvien vairāk izvēlas ilgtspējīgākus un efektīvākus mobilitātes risinājumus.

"Tayron" iepriekšpārdošana bija ļoti veiksmīga, un mēs prognozējam, ka tas kļūs par otro visvairāk pārdoto "Volkswagen" apvidus automobili Baltijā uzreiz aiz "Tiguan","saka Laurins Žukausks, "Volkswagen" pasažieru auto zīmola vadītājs Baltijas valstīs.

Taču ir kāds trūkums - diemžēl modelis nav pieejams ar "plug-in" hibrīda versiju un septiņām sēdvietām vienlaikus – pircējam ir jāizvēlas viena no šīm iespējām.

Plug-in hibrīds ar līdz pat 120 km elektriskajā režīmā

"Tayron" piedāvā plašu piedziņas iespēju klāstu, ar īpašu uzsvaru uz "plug-in" hibrīdiem ("eHybrid"), kas piedāvā līdz pat 120 km nobraukuma distanci tikai ar elektrību. Var izvēlēties starp divām "plug-in" hibrīda versijām ar 110 kW (150 ZS) vai 195 kW (265 ZS) jaudu. Īpaša "Tayron" priekšrocība ir ātrā uzlāde, kas ļauj līdzstrāvas (DC) ātrās uzlādes stacijās ar jaudu līdz 40 kW aptuveni 25 minūtēs uzlādēt akumulatoru līdz 80%. Turklāt iespējama uzlāde arī maiņstrāvas (AC) lādētājos ar jaudu līdz 11 kW.

Papildus "plug-in" hibrīda iespējām "Tayron" piedāvā arī daļējo hibrīdu (eTSI), turbo benzīna dzinēju (TSI) un dīzeļdzinējus (TDI) ar jaudu diapazonā no 110 kW (150 ZS) līdz 195 kW (272 ZS). Automobiļi ar 4MOTION pilnpiedziņu ir pieejami ar turbo benzīna un dīzeļdzinējiem, savukārt visām versijām automātiskā pārnesumkārba (DSG) ir jau standartā.

Raksta foto
Foto: Lauris Galsons / TVNET GRUPA

Bagātīgs standarta aprīkojums

"Tayron" piedāvā plašu standarta aprīkojumu klāstu – trīszonu automātisko klimata kontroli, 10 krāsu atmosfēras apgaismojumu, deviņus drošības gaisa spilvenus, braukšanas režīmu izvēles iespēju, aizmugures saules aizkarus un digitālo informācijas un izklaides sistēmu ar "App-Connect Wireless Apple CarPlay" un "Android Auto". Papildus standarta aprīkojumā ietilpst atpakaļskata kamera, LED priekšējie lukturi ar automātisko tālo gaismu vadību, izgaismoti "Volkswagen" logotipi priekšā un aizmugurē un digitālais instrumentu panelis ērtai braukšanas pieredzei.

Plašs asistentu sistēmu klāsts

"Tayron" ir aprīkots ar plašu standarta asistentu klāstu, tostarp adaptīvo kruīza kontroli (ACC), braukšanas joslu maiņas asistentu ("Side Assist"), braukšanas joslu uzturēšanas asistentu ("Lane Assist") un automātisko avārijas bremzēšanas sistēmu ar gājēju un velosipēdu uzraudzību. Papildu opcijās ir pieejams stāvvietā novietošanas asistents Park "Assist Plus" ar attālinātu parkošanās iespēju, dinamiskā ceļa zīmju atpazīšana un izkāpšanas brīdinājuma sistēma.

Savukārt adaptīvā balstiekārtas kontroles sistēma DCC Pro (4MOTION un eHybrid modeļiem pieejama standartā), IQ.LIGHT HD matrix priekšējie lukturi, IDA balss asistents (pieejams ar ierobežotu valodas izvēli), kas balstīts uz mākslīgā intelekta platformas "ChatGPT", navigācija, panorāmas jumta lūka, 700 W "Harman Kardon" skaņas sistēma, "ergoActive Plus" sēdekļi ar masāžas un ventilācijas funkcijām, kā arī vadītāja asistents "Travel Assist", kas nodrošina asistētu braukšanu visos ātruma diapazonos, ietilpst papildaprīkojumā.

Plašāk par "Tayron" piedāvājumu uzzini šeit!

Raksts tapis sadarbībā ar "Moller Auto"

Komentāri (1)
Nepalaid garām!
Uz augšu