Pavirši lietojot sociālos tīklus, var graut uzņēmuma prestižu?

Apollo.lv
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: hankenstein, CC BY-SA 2.0

Informācijas aprite sociālajos tīklos notiek neiedomājamā ātrumā, un cilvēku uztrenētā acs pamana pat niecīgākās neprecizitātes, kas uzņēmumam paviršības dēļ var radīt pamatīgas galvassāpēs. Dažādas kuriozas un ne tik uzjautrinošas situācijas uzņēmumiem ir radījusi «hashtag» jeb tēmturu lietošana sociālo tīklu saziņā, kad nav izprasta to izmantošanas nozīme.

Viens no nesenākajiem tēmturu «skandāliem» piemeklējis amerikāņu picēriju «DiGiorno». Uzņēmums izmantoja tēmturi #WhyIStayed (#KāpēcEsPaliku), ko «Twitter» vietnē lietoja sievietes, lai informētu plašāku sabiedrību par vardarbību ģimenē, kamēr picērija to izmantoja, lai pārdotu picas.

Vēlāk gan uzņēmums «Twitter» kontā atvainojās, ka iepriekš nav iepazinies ar tēmtura lietošanas nozīmi. Mācība: vienmēr izprast tēmtura lietojamības jēgu pirms to izmanto, jo tas var tikt saistīts ar kādas sabiedrības grupas ļoti sensitīvu vai nozīmīgu tēmu.

Tomēr kļūdīties mēdz ne tikai uzņēmumi, bet arī privātpersonas – arī paši uzņēmēji savos privātajos kontos. Tā kā tēmturi mēdz sastāvēt no vairākiem vārdiem, tos iespējams izlasīt dažādi, tātad arī neprecīzi. Līdzīgi notika ar «Twitter» paziņojumu par Margarētas Tečeres nāvi, kad cilvēki, izsakot savu līdzjūtību, izmantoja tēmturi #nowthatchersdead («Now Thatcher’s Dead»), tomēr daudzi to nolasīja kā «Now That Cher’s Dead», uzskatot, ka mirusi slavenā dziedātāja Šēra (Cher).

Mācība - sekot līdzi aktualitātēm ir uzdevums ne tikai sociālo mediju speciālistiem, bet arī uzņēmējiem, tādējādi, samazinot iespēju, ka tīras paviršības dēļ, uzņēma tēls sociālajos medijos iegūs ļoti daudz negāciju.

Kā atzīst, digitālā mārketinga aģentūras «Infinitum8» vadītājs, Egils Boitmanis: «Pašlaik sociālie tīkli ieņem nozīmīgu lomu uzņēmuma tēla veidošanā un mārketinga attīstībā. Konferences «iLive2014» ietvaros, Latvijā viesosies pasaules A klases zīmolvedības stratēģists Džulians Stubs (Jullian Stubbs), kas ir veidojis digitālo un sociālo tīklu identitāti Nobela Miera prēmijas koncertam. Viņš savā prezentācijā iekļaus jaunākās tendences, praktiskus piemērus un veidus kā būvēt veiksmīgu, pārdotspējīgu zīmolu online vidē.»

Digitālā mārketinga konference «iLive2014» notiks 23.oktobrī, Sapņu Fabrikā, Rīgā.

Konferencē piedalīsies tādi lektori kā pasaulē lielākās epasta mārketinga aģentūras dibinātājs un vadītājs, Dela Kvists, mobilo reklāmu eksperts, «AdQouta» vadītājs Maikls B.Sandagers, biznesa psiholoģijas, «Wheel of Persuasion» izveidotājs Bārts Šuts un citi, starptautiski atzīti digitālā mārketinga speciālisti. Paralēli lektoru sesijām būs līdz šim «iLive» konferencēs vēl nebijusi iespēja - digitālā mārketinga speciālistu stendi jeb «Expert Hub».

Konferenci organizē digitālā mārketinga aģentūra «Infinitum 8»!

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu