Autovadītāji Rīgā sūdzas par velojoslu uz Elizabetes ielas (176)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Autovadītāju neapmierinātību šodien Rīgā izraisījusi Elizabetes ielas iekrāsota velojosla, kas izveidota ielas malā un sašaurinājusi brauktuvi no pusotras joslas līdz vienas joslas platumam, kā rezultātā satiksme uz šīs ielas kļuvusi lēnāka.

Masveidā sūdzības nav saņemtas, tomēr vairāk nekā 10 autovadītāji pauduši neapmierinātību, un vairāki no rīta informējuši, ka uz ielas veidojas sastrēgums. Satiksmes vadības centrā iedzīvotāji šodien interesējušies, kas tā par joslu un kāpēc tā tur parādījusies, taču kopumā iedzīvotāji cenšoties būt saprotoši.

Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dišlere norādīja, ka pašvaldība iepriekš jau vairākkārt brīdinājusi par velojoslu ieviešanas plāniem, tomēr jebkuras pārmaiņas sākotnēji saistītas ar diskomfortu, kamēr tām pielāgojas, tāpēc autovadītāju iebildumi ir saprotami. Vienaikus viņa pauda pārliecību, ka ar laiku autovadītāji pieradīs, ka satiksmes telpa jādala arī ar velosipēdistiem. Lai uzlabotu satiksmi Elizabetes ielā, Satiksmes departaments arī plāno pārskatīt autostāvvietu izvietojumu.

Dišlere atgādināja, ka šovasar velojoslas tiks iezīmētas arī gar Dzirnavu ielu, gan arī Lāčplēša ielas abās pusēs. Elizabetes ielā velojoslas iekrāsošanu veikuši ceļu uzturētāji, jo šādas izmaiņas nav saistītas ar papildu tēriņiem, taču par Dzirnavu un Lāčplēšu ielām izsludināts iepirkuma konkurss, jo esošais ceļa marķējums būs jānotīra un jāpārzīmē, tāpat tiks uzstādītas jaunas ceļa zīmes.

Vienlaikus Satiksmes departamenta pārstāvji plāno konsultatīvajā padomē, kurā piedalās gan departaments, gan Rīgas Pašvaldības policija, gan Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) un Valsts policija (VP), lūgt policiju pievērst uzmanību jauninājumiem pilsētas satiksmes organizācijā, lai autovadītāji nebrauktu pa velojoslu, bet velosipēdisti pārvietotos pa viņiem paredzēto telpu, netraucējot gājējiem uz ietves.

Jau ziņots, ka VP aizvien biežāk vēršas gājēji, kas nonākuši konfliktsituācijās ar velosipēdistiem, liecina VP rīcībā esošie statistikas dati. 2013.gadā VP reģistrējusi 50 gājēju un velosipēdistu negadījumus, kuros velobraucējs uzbraucis gājējam. Tas ir 5,1% no kopējā ceļu satiksmes negadījumu skaita ar gājējiem. Notikušajos negadījumos ievainoti 42 gājēji un 11 velosipēdisti. Salīdzinot ar 2012.gadu, kad reģistrētas 19 sadursmes, gājēju un velosipēda vadītāju negadījumu skaits pieaudzis 2,6 reizes.

Policija skaidro, ka negadījumi rodas dažādu iemeslu dēļ. Lai izvairītos no konfliktiem ar gājējiem, velosipēdu vadītāji izvēlas pārvietoties pa ielas braucamo daļu. Savukārt ar to nav apmierināti autovadītāji, uzskatot, ka velobraucējam būtu jāpārvietojas pa ietvi vai veloceliņu.

Komentāri (176)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu