Uzliks pienākumu nodrošināt e-zvana bezmaksas izsaukumu; izmaksas nākamajam gadam - 360 000 eiro

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFP/LETA

Valdības komitejā šodien akceptēts tiesiskais regulējums e-zvana - neatliekamās palīdzības zvanu pārraidīšana no transportlīdzekļa, pamatojoties uz «112» zvanu - ieviešanai atbilstoši Eiropas Savienības (ES) tiesību aktos noteiktajām prasībām un termiņiem. Elektronisko sakaru komersantiem būs pienākums nodrošināt e-zvana bezmaksas izsaukumu, identifikāciju un maršrutēšanu.

Projekta spēkā stāšanās termiņš ir sadalīts trīs pakāpēs, paredzot, ka 2017.gada 1.janvārī stāsies spēkā pienākums elektronisko sakaru komersantiem, kas nodrošina publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu, nodrošināt e-zvana identifikāciju mobilo elektronisko sakaru tīklos. 2017.gada 1.martā stāsies spēkā pienākums elektronisko sakaru komersantiem, kas nodrošina publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu, bez maksas nodrošināt e-zvana izsaukuma maršrutēšanu. Pārējās normas stāsies spēkā vispārējā kārtībā.

Ministru kabineta protokollēmuma projekts paredz, ka Iekšlietu ministrijai papildus nepieciešamais finansējums likumprojekta prasību īstenošanas nodrošināšanai 2016.gadam būs 360 000 eiro. Līdzekļi tiks izlietoti zvanu apstrādes kontaktcentra programmatūrai, kā arī Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta Izbraukumu reģistrācijas un resursu vadības informācijas sistēmas pilnveidošanai, kas ietver sevī programmatūras izmaiņu izstrādi, testēšanu, atkļūdošanu un konfigurēšanu. Tāpat paredzēts, ka 2017.gadam un turpmākajiem gadiem (katru gadu) nepieciešamais finansējums būs 19 080 eiro apmērā.

Projekts paredz vienreizējas finansiālās izmaksas elektronisko sakaru komersantiem, kas nodrošina publisko mobilo elektronisko sakaru tīklus saistībā ar tīklu pielāgošanu e-zvana darbības nodrošināšanai. Komersanti ir snieguši informāciju par aptuvenām vienreizējām izmaksām: SIA «Latvijas Mobilais telefons» - aptuveni 30 000 eiro, SIA «Tele2» - aptuveni 20 000 eiro, bet SIA «Bite Latvija» - aptuveni 40 000 eiro. Elektronisko sakaru komersanti, kas nodrošina publisko mobilo elektronisko sakaru tīklus, atzīst, ka var būt iespējamas sakaru pakalpojumu tarifu izmaiņas, taču to apmērs šobrīd nav nosakāms.

Jaunā kārtība noteikta grozījumos Elektronisko sakaru likumā. Kā skaidro Satiksmes ministrijā, e-zvana ieviešana ES ir viena no Eiropas Komisijas virzītajām pamatiniciatīvām satiksmes drošības jomā. E-zvana iniciatīvas mērķis - to iedzīvotāju, kuri cieš ceļu satiksmes negadījumos, dzīvību glābšana. Paredzams, ka e-zvans, samazinot neatliekamās palīdzības dienestu reaģēšanas laiku, samazinās ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu ES, kā arī tajos gūto traumu smagumu.

Lēmums paredz, ka ES dalībvalstis ne vēlāk kā 2017.gada 1.oktobrī ievieš e-zvana ārkārtas izsaukumu centrāļu infrastruktūru, kas nepieciešama e-zvana izsaukumu saņemšanai un apstrādei saskaņā ar regulu, kā arī nodrošina, ka e-zvana izsaukumu apstrāde pakalpojuma lietotājiem tiek sniegta bez maksas. Par lēmuma izpildi atbildīga Iekšlietu ministrija un līdzatbildīga Satiksmes ministrija.

Ieteikumā norādīts, ka dalībvalstu elektronisko sakaru komersantiem, kas nodrošina publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu, būtu jānodrošina e-zvana identifikācija savos tīklos līdz 2014.gada 31.decembrim, kā arī jāapstrādā e-zvans kā jebkurš cits zvans uz vienoto Eiropas neatliekamās palīdzības numuru «112». E-zvana ieviešanai ir nepieciešama elektronisko sakaru komersantu, kas nodrošina publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu, iesaiste, tehniski nodrošinot e-zvana izsaukuma identificēšanu un pārraidīšanu (maršrutēšanu) savā tīklā, kā arī balss savienojumu starp cietušo transportlīdzekli un vienoto ārkārtas palīdzības izsaukuma numuru «112».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu