Reģionālajā sabiedriskajā transportā vēlas ieviest elektroniskos norēķinus

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Rīgas plānošanas reģiona (RPR) izveidotā darba grupa vēlas reģionālajā sabiedriskajā transportā ieviest elektronisko pasažieru norēķinu sistēmu, informēja RPR pārstāve Inese Ozoliņa.

Sistēmas ieviešanas mērķis būtu izskaust pārvadātāju manipulācijas ar skaidru naudu, kas radot nepareizu priekšstatu par atsevišķu maršrutu rentabilitāti, skaidroja I.Ozoliņa.

Šonedēļ uz pirmo sēdi sanāca izveidotā RPR sabiedriskā transporta darba grupa, kuru veido reģiona pašvaldību pārstāvji RPR attīstības padomes locekļa un Ādažu novada domes priekšsēdētāja Māra Sprindžuka (LRA) vadībā.

Pēc darba grupas dalībnieku domām, viena no aktuālākajām problēmām pašlaik ir valsts nepietiekamais dotāciju apjoms, kā rezultātā VAS «Autotransporta direkcija» uzsākusi sabiedriskā transporta reģionālā maršrutu tīkla optimizāciju. «Piemēram, Rīgas plānošanas reģiona pašvaldībās tas piedāvā veikt samazinājumu par vairāk nekā miljonu kilometru, kas nav pieņemami, ņemot vērā reģiona attīstības tendences un potenciālu valsts mērogā,» pauda Sprindžuks, norādot, ka viņaprāt cits problēmas risinājums ir pilnīga pāreja uz pasažieru elektronisko norēķinu veikšanu autobusos.

«Šādā gadījumā tiktu izskausta «ēnu» prakse, kad šoferis no pasažiera saņem par braucienu samaksu skaidrā naudā, bet šis pārvadātais pasažieris netiek fiksēts oficiālajās pārvadātāja atskaitēs. Rezultātā «Autotransporta direkcija», neredzot patieso pārvadāto pasažieru statistiku un ieņēmumus, iespējams, mazāk rentablus maršrutus atspoguļo kā nerentablus. Turklāt izskaujot ēnu ekonomiku, šādā veidā samazinātos valsts dotāciju nepieciešamība vai arī valsts līdzfinansējumu varētu novirzīt reisu mazāk apdzīvotās reģiona vietās nodrošināšanai,» ieceri aprakstīja Sprindžuks.

Ozoliņa norādīja, ka šobrīd gan pašvaldības iedzīvotāju mobilitātes uzlabošanā un sabiedriskā transporta plānošanā nepiedalās. Kā vienīgo izņēmumu viņa pieminēja republikas nozīmes pilsētas, kurām likums deleģē sabiedriskā transporta plānošanas funkciju, un kurām arī pieder sabiedriskā transporta uzņēmumi, bet plānošana notiek tikai pilsētas administratīvajās robežās - minimāli aptverot apkaimes ap lielajām pilsētām.

Sabiedriskā transporta padomē panākta vienošanās, ka reģionālais maršrutu tīkls ir jāpārskata un ka turpmāk uzturēt to tieši tādā apmērā, kāds tas ir šobrīd, esošo resursu ietvaros nav iespējams. Tāpat panākta vienošanās, ka plānošanas reģioni kopā ar pašvaldībām iesniegs priekšlikumus attiecībā uz maršrutu tīkla izmaiņām, un visi grozījumi, kas maršrutos varētu tikt veikti, notiks pamazām.

Lai realizētu šo uzdevumu, ATD sadarbībā ar plānošanas reģioniem jāsagatavo Sabiedriskā transporta padomei priekšlikumi maršrutu tīkla samazināšanai vidēji par vienu miljonu kilometru katrā plānošanas reģionā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu