Rīgas Satiksme atkal spēlējas ar pasažieru dzīvībām? (82)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TVNET lasītājs

Kāda portāla TVNET lasītāja fiksējusi, ka «Rīgas satiksmes» (RS) 6.maršruta autobuss, pilns ar pasažieriem, pārvietojas ar neaiztaisītām durvīm. Uzņēmumā norādīja, ka tas ir ļoti smags pārkāpums, par ko šoferi sodīs. Vienlaikus RS aicina pasažierus, kuri redz kādu iespējamu pārkāpumu, iesaistīties un aizrādīt šoferim, tādā veidā palīdzot novērst negācijas un iespējamus negadījumus.

Lasītāja rakstīja: "Pirms vairākiem gadiem Latvijas iedzīvotājus pārsteidza ziņa, ka autobusa durvīs ievērta sieviete un vilkta pa zemi blakus braucošam autobusam. Pēc vairāku dienu ilgas cīņas ar nāvi sieviete diemžēl nomira.

Toreiz RS teica, ka pie vainas esot durvju sensori, kas šim autobusam neesot bijuši darba kārtībā, tādēļ sensors «nepiefiksēja» sievieti starp durvīm un iespieda to. Ir tikai normāli un ētiski, ja pēc šādiem atgadījumiem tiek pievērsta pastiprināta uzmanība autobusa tehniskajai gatavībai darboties, pārvietoties un pārvadāt pasažierus.

Diemžēl jāsaka, ka RS no kļūdām nemācās un līdzīgu scenāriju varbūtība tiek pieļauta atkārtoti. 5.septembra rītā RS 6.maršruta autobusā bija iespēja «ķert adrenalīnu» - braukt autobusā, kas pārvietojas ar atvērtām durvīm. Autobuss nebija tukšs, tajā gandrīz visās sēdvietās sēdēja un autobusa stāvvietās stāvēja pasažieri.

Jāatzīst, ka tā nebija pirmā reize, kad braukšana ar atvērtām durvīm piedzīvota tieši šā maršruta autobusā.

Praktiski šādai situācijai var būt divi cēloņi - vai nu tehniska disfunkcija vai arī autobusa vadītāja nolaidība.

Foto: TVNET lasītājs

Šoreiz situācija vairāk izskatījās pēc vadītāja nolaidības, jo durvis aizveras un atveras pēc pogas, kas atrodas pie vadītāja, nospiešanas.

Autobuss nobrauca vairākas pieturas ar atvērtām aizmugurējām durvīm,

varēja redzēt, ka durvis darbojas. Pēc vairāku pieturu nobraukšanas vadītājs pamanīja, ka abu lielo durvju darbība notiek pretēji - kad vienas aizveras, otras atveras. No tā mēs varam secināt to, ka pirmo reizi pēc pieturas, kad aizmugurējās durvis palika vaļā, vadītājs nenospieda aizmugurējo durvju aizvēršanas pogu un sāka braukšanu.

Ja autobusā pie šīm durvīm būtu vairāk cilvēku, kas stāvētu kājās un ja tie būtu bērni vai pensionāri, kas bieži vien nevar noturēties stabili, kad autobuss bremzē vai griežas lielā līkumā, būtu iespējams pat letāls iznākums, izkrītot pa šīm neaizvērtajām autobusa durvīm. Autobusa vadītājs ir atbildīgs ne tikai par CSN noteikumu ievērošanu, ne tikai par autobusa darba kārtību, kad šis autobuss ir nodots darbam tieši tam šoferim, bet arī par katra pasažiera veselību un dzīvību, ko viņš var apdraudēt profesionālas nolaidības rezultātā.

Pat ja šis gadījums nav saistīts ar autobusa vadītāja nolaidību, ir jāvēršas pie RS, lai saprastu, kāpēc braukšanai tiek piešķirti tādi autobusi, kuru durvis nestrādā. Jo tomēr

ir ļoti liela iespēja, ka autobusā var būt bērni un cilvēki, kam veselības dēļ ir lielāks risks izkrist ārā un sasisties vai pakļūt zem cita transportlīdzekļa.

Savukārt RS preses sekretārs Viktors Zaķis TVNET sacīja, ka pēc lasītājas sūdzības izlasīšanas uzņēmuma pārstāvji lūguši paskaidrojumu no autobusa vadītāja. Viņš apgalvojis, ka neatceras braukšanu ar atvērtām autobusa. Lai arī šoferis esot piemirsis braukšanu ar atvērtām durvīm, tas viņu neatbrīvo no atbildības un soda.

Durvju neaizvēršana uzskatāma par būtisku pārkāpumu.

Šoferu amatu aprakstos norādīts, ka viņi nedrīkst šādi rīkoties.

Zaķis nevarēja pateikt, kādu sodu varētu noteikt šim šoferim, bet skaidroja, ka RS pastāv visai plaša sodu amplitūda, piemēram, aizrādījums, algas samazinājums, atlaišana no darba. Soda noteikšanā tiek ņemta vērā šofera līdzšinējā braukšanas pieredze. Konkrētais šoferis esot jauns, RS strādājis aptuveni pusgadu, līdz šim bijis cītīgs.

Autobusam neesot bijušas tehniskas problēmas, tāpēc šajā gadījumā varot teikt, ka durvju neaizvēršana saistīta ar cilvēcisko faktoru.

RS pārstāvis arī pastāstīja, ka patlaban braukšana ar atvērtām durvīm iespējama tikai vecākos transportlīdzekļos. Jaunajos tramvajos, trolejbusos un autobusos iestrādāta sistēma, kas liedz sākt braukt pirms durvju aiztaisīšanas.

Zaķis arī aicināja pasažierus, kuri redz braukšanu ar atvērtām durvīm vai citus iespējamus pārkāpumus, doties pie transportlīdzekļa vadītāja un aicināt novērst pārkāpumu. Tas palīdzētu izvairīties no dažādām negācijām un iespējamiem negadījumiem. Ja vadītājs neņem vērā pasažieru aizrādījumus, par to noteikti jāziņo tālāk, jo tas ir ļoti liels pārkāpums.

Arī pasažieriem vajadzētu padomāt, ko viņi ir darījuši, lai novērstu negadījumus.

Šofera pabrīdināšana par atvērtām durvīm var palīdzēt izvairīties no negācijām un negadījumiem.

Komentāri (82)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu