Pirmie iespaidi: Mercedes-Benz X 250d 4MATIC

2016.gada rudenī Mercedes-Benz prezentēja divus konceptauto, kam bija lemts saplūst vienā sērijveida modeļu sērijā un ar X klasi iezīmēt vācu zīmola debiju tā dēvētās vidējās klases pikapu segmentā, kurā automobiļiem ir salīdzinoši pieejama cena nevis kā sešu riteņu Mercedes AMG G klasei ar tās aptuveni pusmiljona eiro cenu šilti.

 

FOTO: Jānis Škapars/TVNET

No ārpuses

2016.gada septembrī Mercedes-Benz Stokholmā sarīkoja pasākumu, kurā pasaule tika iepazīstināta ar diviem X klases konceptauto

- vienu par otru izskatīgākiem pikapiem, ko vienoja nosaukums X Class Concept. Viens no tiem bija vairāk piemērots pilētai, elegants, cēli baltā krāsā, ar augstvērtīgu salona apdari, gluži kā radīts piebraukšanai pie operas parādes durvīm. Otrs konceptauto savukārt bija ar gluži citādāku, robustāku raksturu - intriģējoši zaļdzeltens, ar kārtīgām bezceļu riepām un vinču, lai varētu droši doties braucienā pa vulkāna nogāzi.

Nepagāja nemaz tik ilgs laiks, un dienas gaismu ieraudzīja X klases sērijveida modelis. Abu konceptauto zīmīgākās ārējā dizaina rakstura iezīmes bija pazudušas, taču kopējais tēls, stila valoda saglabāta.

Lai gan X klases pamatā ir Nissan Navara šasija, tikai kabīnes forma profila skatā nodod automobiļa izcelsmi.

Dizaina valoda turpretī ir nepārprotami tāda, kādā mūs uzrunā citi Štutgartes zīmola auto, un no priekšas pat bez prāvās trīs staru zvaigznes, kas rotā radiatora režģi, var pateikt, ka tas ir Mercedes-Benz. Piedevām pat nav svarīgi, kādu aprīkojuma līniju X klase pārstāv - vienkāršāko PURE vai augstāko POWER. POWER līnijā pikapam vienkārši ir vairāk hromētu detaļu un, jo hroma vairāk, jo dižciltīgāk un pārliecinošāk tas izskatās.

FOTO: Jānis Škapars/TVNET

 

FOTO: Jānis Škapars/TVNET

Salonā

Paverot durvis, uzreiz redzams, ka ražotājs ir centies komercautomobiļa salonam iedvest eleganci.

Kad pārkāpts slieksnim, kura metālisko daļu rotā Mercedes-Benz vārds, un ieņemta vieta elektriski regulējamā sēdeklī, skatam paveras vienkāršs, taču gaumīgs priekšējais panelis. Apdarē izmantotie materiāli gan nav no augstākajiem plauktiem un cietas plastmasas detaļu X klases salonā netrūkst, taču, ja salona detaļas mazāk tausta ar rokām un vairāk ar acīm, Mercedes-Benz pirmo pikapu, vismaz greznākajā komplektācijā, var dēvēt par darba zirgu, kam arī salons ir iekārtots pieklājīgi.

FOTO: Jānis Škapars/TVNET

Instrumentu panelis te ir vienkāršs un viegli nolasāms, ventilācijas sistēmas atveru dizains un zvaigzne stūres centrā ir kārtējais atgādinājums par piederību konkrētajam zīmolam, plašie sēdekļi nodrošina komfortablu sēdēšanu, bet multimediju sistēma ar komandcentrāli ir pazīstama no citiem Mercedes-Benz un pārsteigumus nesagādās. Jāpiebilst vienīgi, ka

stūre, lai arī ērta satvērienā un ar labu materiālu apšūta, ir regulējama tikai augstumā.

Savukārt atrumpārslēgs un tā perimetrs varēja būt mazāk necils. Taču varbūt tas tāds ir apzināti, lai vadītājs neaizmirstu, ka sēž vieglā kravas auto.

FOTO: Jānis Škapars/TVNET

Aizmugurējā sēdekļu rindā vietas nav daudz, taču pietiekami. Iesēžoties aiz sev pielāgota priekšējā sēdekļa, ceļi pie atzveltnes gluži neskaras, tomēr aizmugurējā atzveltne ir pārāk stāva, lai gribētos pret to balstīties garākā braucienā. Tāpēc, ja iespējams, labāk cīnīties par vietu pie stūres vai priekšējā pasažiera sēdeklī.

 

FOTO: Jānis Škapars/TVNET

Zem pārsega

X klase ir vairāk nekā 5,3 metrus garš un 2 metrus plats auto, taču braukt un manevrēt ar to ir viegli pat pilsētā.

Jo, ja samaksāts, tad mašīnai ir 360 grādu apkārtskata kamera, kuras tvertā bilde centrālajā ekrānā tiek papildināta ar mašīnas siluetu un indikatīvām braukšanas trajektorijas līnijām. Vēl viena patīkama un praktiski noderīga īpatnība ir atpakaļskata kameras atrašanās pie kravas kastes nolaižamā paneļa augšējās malas, kur tik ātri nenosmērējas.

FOTO: Jānis Škapars/TVNET

Par dzinējiem runājot. Kad auto nonāca tirgū, tas

tāpat kā Navara pieejams ar 2,3 litru četru cilindru dīzeļdzinēju divās jaudas versijās.

Modeļos X 220 d un X 220 d 4MATIC motors attīsta 163 zirgspēkus un ir sapārojams tikai ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Modeļos X 250 d un X 250 d 4MATIC dzinēja jauda jau ir 190 ZS, un viena tilta piedziņas auto ir apgādājams ar manuālo vai 7 pakāpju automātisko, bet pilnpiedziņas versija - tikai ar automātisko pārnesumkārbu. Kad Rīgu vēl klāja sniegs, tieši šādu auto izmēģināju Zaķusalas bezceļos.

Tur 250 d 4MATIC sevi parādīja no labākās puses. Kad aizmugurējie riteņi netiek galā ar mašīnas stumšanu slidenā slīpumā, atliek vien pagriezt slēdzi un pieslēgt priekšējās ass riteņus. Ja arī tad auto buksē un nekust no vietas, iespējams ieslēgt pazeminātos pārnesumus, kā arī sabloķēt aizmugurējo diferenciāli. Citiem vārdiem sakot, « Tāda iespēja, protams, pastāv, tāpēc ir patīkami apzināties, ka varētu, ja rastos nepieciešamība. Piedevām, ja darbs laukos un braukšana brikšņos ir X klasei paredzamo darbu sarakstā, rūpnīca piedāvā klīrensu no standarta 202 mm pacelt līdz 222 mm. Var noderēt.

FOTO: Jānis Škapars/TVNET

Vieglos un vidēji smagos bezceļa apstākļos auto ir pārliecinošs, taču vienlaicīgi arī uz ceļa ar cietu segumu X klase ripo pārliecinoši. Automobilim ir laba motortelpas skaņas izolācija, tādēļ dīzeļdzinēja troksnis salonā dzirdams mazāk nekā citiem šāda tipa «traktoriem». Tai pašā laikā riepu rupjā protektora dūkoņa gan atrod ceļu līdz braucēju ausīm.

Gaitas komfortu varētu vēlēties augstāku.

Lai gan Mercedes-Benz arī aizmugurē ir uzstādījuši spirālatsperes pikapiem raksturīgo lokšņu atsperu vietā, uz nelīdzena ceļa pikaps aizvien ir tramīgs.

Nestspēju atsperu tipa maiņa gan nav ietekmējusi - tāpat kā citi šīs klases pikapi, arī X klase savā kravas kastē var vest kubikmetru ūdens vai tonnu smaguma citādākā izskatā.

FOTO: Jānis Škapars/TVNET

Cik maksā? Mercedes-benz X klases sākuma cena ir ap 35 tūkstošiem eiro, taču, ļaujot vaļu iztēlei un pamatīgi «izstudējot» papildaprīkojuma sarakstu, gala cenu var ievērojami paaugstināt.

Visbeidzot, rudenī X Class motoru paleti, kur pagaidām ir tikai 2,3 litru agregāts,

papildinās pašu Mercedes-Benz 3 litru V6 dīzeļdzinējs ar vairāk nekā 250 zirgspēkiem.

Un ar to jau būs pavisam cita braukšana.

 

FOTO: Jānis Škapars/TVNET

Tehniskie dati

 
Uz augšu