Type R uzstāda apļa rekordu Spa-Francorchamps trasē

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Honda

Pēc maijā sasniegtā apļa rekorda Magny-Cours GP trasē jaunais Honda Civic Type R ir kļuvis par ātrāko priekšpiedziņas auto Spā-Frankošampas (Spa-Francorchamps) trasē Beļģijā. Ainaviskās trases apli 320 zirgspēku hečbeks veica 2 minūtēs 53,72 sekundēs. Automobiļa pilots bija bijušais FIA WEC LMP2 klases pasaules čempions Bertrāns Bagete (Bertrand Baguette), kurš šobrīd ar Honda NSX-GT sacenšas Super GT sērijā Nakajima Racing komandas sastāvā.

Spā-Frankošampas trase ir viena no garākajām trasēm sacīkšu sezonā – 7,004 km. Tā izceļas ar ļoti ātrām taisnēm un pagriezieniem, kā arī tehniski sarežģītiem mazāka ātruma posmiem un ievērojamām augstuma izmaiņām. Labākais paātrinājums 2,0 litru VTEC TURBO dzinēju klasē un maksimālais ātrums

ļāva Bagetem izmantot garās taisnes un strauji paātrināties plūstošajos līkumos.

Apļa laika rekordam noteicošas bija arī automobiļa aerodinamikas īpašības, kā arī mašīnas mezglu, tai skaitā adaptīvo amortizatoru, iestatījumi +R režīmā. Tikai tā slaveno Eau Rouge līkumu varēja izbraukt ar minimālu ātruma zaudēšanu.

«Ar priekšējo riteņu piedziņu mašīnai parasti ir nepietiekama pagriežamība, bet šis automobilis ir nevainojami līdzsvarots. Tas uzreiz sniedz lielu pārliecību, jo saņem lielisku stūres atbildes reakciju, sevišķi braucot +R režīmā. Man kā sacīkšu pilotam ir skaidrs, ka Type R ir radīts trasei, bet tas ir tikpat piemērots ikdienas braukšanai uz ielas. Sēžot automobilī, ir ļoti ērti, un arī redzamība uz visām pusēm ir ļoti laba,» izteicies Bagete.

Var piebilst, ka

arī līdzšinējais Spā-Frankošampas apļa rekords (2 minūtes un 56,91 sekunde) priekšpiedziņas automobiļiem piederēja Honda,

jo 2016.gadā ātrākais šeit izrādījās iepriekšējās paaudzes Type R. Automobilis apļa laiku rekordus sasniedza arī Silverstonas trasē, Eštorilas autodromā un Hungaroringā. Jaunais Type R šajās trīs trasēs atgriezīsies 2018.gada vasarā.

Pārējos Type R 2018. gada izaicinājuma trašu rekordu pārspēšanas braucienos piedalīsies bijušais Formula 1 pasaules čempions un pašreizējais NSX Super GT pilots Džensons Batons (Jenson Button) no Lielbritānijas, WTCR pilots Tiagu Monteiru (Tiago Monteiro) no Portugāles un BTCC leģenda Mets Nīls (Matt Neal) no Lielbritānijas

Jaunais

Spā-Frankošampas trases apļa rekordlaiks ir trešais apļa rekords, kas uzstādīts ar jauno Honda Civic Type R.

2017. gada aprīlī automobilis kļuva par ātrāko priekšpiedziņas standarta specifikāciju automobili Nordšleifē ar apļa laiku 7 minūtes un 43,8 sekundes. Maijā WTCR pilots Estebans Gerieri (Esteban Guerrieri) ar Type R uzstādīja apļa rekordu Magny-Cours trasē Francijā: 2 minūtes un 1,51 sekunde.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu