Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Debiju piedzīvo jaunais Polo GTI ar 200 ZS

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volkswagen

Frankfurtes Starptautiskajā autoizstādē 2017 debitē jaunais Volkswagen GTI saimes pārstāvis - nākamās paaudzes Polo GTI ar 200 ZS, automātisko (DSG) ātrumkārbu standarta aprīkojumā un 237 km/h maksimālo ātrumu. Tā būs pirmā reize, kad Volkswagen automobiļu klāstā būs pieejami trīs GTI modeļi - up! GTI (115 ZS), kas tirgū parādīsies 2018. gadā, Golf GTI (230 ZS un 245 ZS) un jaunais Polo GTI.

Sportiskā Polo vēsture sākās 1980. gadā ar Polo GT G40, kas spēja attīstīt 200 km/h. Pakāpeniski kāpinot modeļa veiktspēju, 2017. gadā zīmols patērētājiem piedāvā jaunās paaudzes Polo GTI ar divu litru tiešās iesmidzināšanas benzīna dzinēju, kam ir 200 ZS. Dzinēja veiktspēju papildina sportiskā piekare, kas ietilpst auto standartaprīkojumā, savukārt papildprīkojumā tiek piedāvāta Sport Select piekare. Šī ir pirmā reize, kad Polo GTI tiks pārstāvēts vienā - 2.0 litru turbodzinēju – klasē ar Golf GTI. Polo GTI dzinējs savu maksimālo jaudu attīsta starp 4400 un 6000 apgriezieniem minūtē, un ar automātisko (DSG) ātrumkārbu paātrinājumu līdz 100 km/h sasniedz vien 6,7 sekundēs. Neskatoties uz ļoti jaudīgu dzinēju, pateicoties tā efektīvas braukšanas tehnoloģijai, Polo GTI vienlaikus ir ļoti ekonomisks. Modelim ar automātisko ātrumkārbu degvielas patēriņš kombinētajā režīmā ir 5,9 l/100 km (radot 134 g/km CO2).

Pateicoties pārejai uz modulāro platformu ar šķērsām novietotu dzinēju (MQB) un palielinātu auto garumu, riteņa bāzi un platumu, jaunais Polo GTI ir daudz ietilpīgāks par savu priekšgājēju. Piecu sēdvietu automašīnas bagāžas nodalījumu ir iespējams paplašināt no 350 līdz pat 1079 litriem, tādējādi jaunais Polo GTI ir labi sagatavots gariem ceļojumiem.

Jaunais Polo GTI lepojas ar klasiskiem GTI dizaina elementiem, piemēram, bišu šūnu dizaina resti, dubultām izpūtēja caurulēm, GTI emblēmu, priekšējo un aizmugurējo spoileri, kā arī dekoratīvajām līstēm un bremžu skavām sarkanā krāsā. Salonā GTI izskatu papildina sportiska stūre ar dekoratīvajām šuvēm un īpašā GTI dizaina ātrumu pārslēgs. Standarta aprīkojumā Polo GTI pieejams ar 17 collu Milton Keynes vieglmetāla diskiem un 215/45 riepām. GTI papildaprīkojumā pirmo reizi pieejami arī ekskluzīvi 18 collu vieglmetāla diski.

Foto: Volkswagen

Jaunais Polo, tostarp arī Polo GTI, ir pirmais Volkswagen grupas modelis, kas piedāvā jaunākās paaudzes Active Info Display digitālo mērinstrumentu paneli ar 10,25 collu diagonāli. Visjaudīgākais Polo ieguvis ekskluzīvu GTI sarkanu, baltu un melnu grafisko dizainu. Informācijas un izklaides sistēma ar 6,5 un 8 collu, uz kura displeja parādās unikāls GTI īpaša dizaina sagaidīšanas sveiciens. Instrumentu panelis un informācijas un izklaides sistēma jaunajā Polo GTI izkārtota vienā vizuālā asī, kas padara tos viegli saskatāmus un pārvaldāmus.

Polo GTI jau standartā ir aprīkots ar virkni drošības un komforta sistēmu, tai skaitā satiksmes uzraudzības sistēmu Front Assist, ārkārtas bremzēšanas un gājēju uzraudzības funkcijām, kā arī ar automātisko bremzēšanas sistēmu sadursmes laikā. Papildu GTI modeļiem raksturīgiem dizaina elementiem, jaunais Polo GTI aprīkots ar papildu galvas gaisa spilveniem priekšā un aizmugurē, XDS diferenciāļa bloķēšanu, braukšanas režīma izvēli, jaunākās paaudzes informācijas un izklaides sistēmām ar stikla displeju, īpašo salona apgaismojumu, durvju aiļu apdari ar GTI logo, gaisa kondicionieriem, priekšējās miglas un LED aizmugurējiem lukturiem, augstumam pielāgojamu autovadītāja sēdekli un daudzfunkciju displeju. Padarīt savu auto īpašāku palīdzēs papildaprīkojuma plašais piedāvājums, kā, piemēram, savā klasē lielākais panorāmas jumts un 300 vatu skaņas sistēma no Beats.

Foto: Volkswagen
Nepalaid garām!
Uz augšu