Opel Insignia klāstam pievienojies GSi modelis

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Asāks, precīzāks, pat vēl efektīvāks. Jaunais Opel Insignia GSi ir sporta sedans tiem, kam patīk kaut kas īpašs.

Insignia GSi šasija ar tās īpaši dinamiskajiem iestatījumiem un visu riteņu piedziņa dāvā sportisku braukšanas pieredzi, kā arī paaugstinātu drošības līmeni. Modelim 2 litru turbo motors ar 260 ZS un 8 pakāpju automātiskā pārnesumkārba, kuru var vadīt ar pārslēgiem pie stūres. Apvienojumā ar jaunās paaudzes Insignia vieglo konstrukciju, zemo smaguma centru, tas nodrošina krietni labāku līdzsvaru starp veiktspēju un svaru, kas pozitīvi ietekmē mašīnas dinamiku.

«Jaunais Insignia GSi Nirburgringas Nordšlaifē nepārprotami uzrāda labāku apļa laiku nekā jaudas ziņā pārākais iepriekšējās paaudzes Insignia OPC,» pēc testiem secinājis augstas veiktspējas automobiļu un motoru sporta programmas vadītājs Folkers Štriceks. Pēc viņa teiktā, viens no šāda snieguma iemesliem ir svara atšķirība, jo

GSi sver par veseliem 160 kg mazāk nekā OPC 2.8 V6 Turbo.

«Tieši šī kombinācija, ko veido neliels svars – it īpaši uz priekšējās ass, zems smaguma centrs, viegla vadāmība, liela jauda plašā apgriezienu diapazonā un labākā saķere, ir tas, kas GSi padara tik ātru,» saka Štriceks. «Tā ir tīra efektivitāte. Augstais saķeres līmenis ir perfekts Nordšlaifei un sniedz braukšanas prieku, kā arī dod drošības priekšrocības uz koplietošanas ceļiem.»

Foto: Opel

Regulēšana «Zaļajā ellē»

Insignia GSi noslēdzošā regulēšana notika Nirburgringas trases ziemeļu aplī jeb Nordšleifē. Šeit Opel vada testu centru, ko izmanto, lai noregulētu savus augstas veiktspējas automobiļus. Opel inženieri jaunu šasiju Insignia vajadzībām izstrādāja tieši Nirburgringā, ko trīskārtējais F1 pasaules čempions Džekijs Stjuarts reiz zīmīgi nodēvēja par «Zaļo elli». Īsākas atsperes GSi padara par 10 mm zemāku, un īpaši sporta amortizatori virsbūves svārstības samazina līdz minimumam. Jaudīgās Brembo bremzes ar četru virzuļu skavām (bremžu disku diametrs ir 345 mm) un jau tā tiešā stūrēšana tika pieskaņota šiem pārveidojumiem.

Insignia GSi bāzes aprīkojumā ir iekļauta mehatroniskā šasija FlexRide: dažās sekundes daļās tā piemēro amortizatoru un stūres iekārtas darbību, turklāt vadības bloks izmaina akseleratora pedāļa kalibrāciju un astoņu pakāpju automātiskās pārnesumkārbas pārslēgšanās punktus. Vadītājs var izvēlēties Standard, Tour vai Sport režīmu. Atbilstoši izvēlētajiem iestatījumiem reakcijas uz gāzes pedāli un stūrēšanu kļūst vēl tiešākas. Ekskluzīvi GSi ir izveidots papildu režīms Competition, ko aktivizē, nospiežot ESP pogu. Dubulta pogas nospiešana dod iespēju prasmīgiem braucējiem automobili vadīt sānslīdē un atslēdz saķeres kontroli, piemēram, ātram aplim Nordšleifē.

Foto: Opel

Sporta šasija veidota darbam kombinācijā ar īpaši labas saķeres riepām Michelin Pilot Sport 4 S un 20 collu diskiem. Būtisku ieguldījumu saķeres nodrošināšanā dod arī bāzes aprīkojumā iekļautā visu riteņu piedziņa ar griezes momenta vektorēšanu. To nodrošina divi sajūgi, kas dažu sekundes daļu laikā optimāli sadala griezi starp aizmugurējiem riteņiem.

Sporta sedana dinamiku nodrošina 2 litru motors. Tā jauda ir 260 ZS, bet griezes moments - 400 Nm. Pilsētā šāds auto vidēji patērē (NEDC ciklā) 11,2 l/100 km, ārpilsētā - 7,1 l/100 km, bet kombinētā ciklā 8,6 l/100 km. Insignia GSi CO2 izmeši ir 197 g/km. Vēlāk GSi modelis būs pieejams arī ar spēcīgu 2 litru dīzeļdzinēju.

Foto: Opel

Tradīcijas 33 gadu garumā: Opel GSi modeļi

Insignia GSi turpina pirms daudziem gadiem aizsākto tradīciju sportiskos Opel dēvēt par GSi. Pirmie, kas raisīja sajūsmu, bija 1984. gada Manta GSi un Kadett GSi (tiem bija 1,8 litru dzinējs ar 115 ZS). Vien četrus gadus vēlāk Kadett 2.0 GSi 16V 2 litru dzinējs ar 16 vārstiem un divām augšējām sadales vārpstām attīstīja 150 ZS. Šo dzinēju izmantoja arī pirmās paaudzes Astra vajadzībām, un 1993. gadā parādījās 1,8 litru 125 ZS alternatīva Astra GSi veidolā. GSi ir pavadījis dažādu paaudžu Corsa, sākot no Corsa A ar 100 ZS (1988. gads), kas kļuvis par pieprasītu klasisko auto. 2012. gada augustā sēriju (pagaidām!) noslēdza Corsa D.

Nu jaunā Insignia GSi piedzīvos pasaules pirmizrādi Frankfurtes starptautiskajā motoršovā (IAA), kas norisināsies no 14. līdz 24, septembrim, un Vācijā būs pieejama pasūtījumiem oktobra vidū.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu