Autoplacī noskatītais smukais Volkswagen pēc nopirkšanas izrādās īsts lūznis

FOTO: Ekrānuzņēmums

Kāda ģimene šovasar iegādājās lietotu Volkswagen Sharan. Pirms pirkšanas pārdevējs apgalvoja, ka mašīna ir labā stāvoklī, bet pēc iegādes atklājās, ka ļoti bēdīgā. Kāds speciālists pat brīnījies, ka ar tādu auto varēja iziet tehnisko apskati, jo vienīgais, kas mašīnai nav jāmaina, ir aizmugurējie sēdekļi. Mašīna bijusi briesmīgā stāvoklī, bet pārdevējs atbildējis: paši vainīgi. Savukārt patērētāju tiesību sargi norādīja, ka strīdi starp pircējiem un pārdevējiem risināmi pārrunu ceļā, pusēm cenšoties panākt vienošanos.

TVNET lasītāja Kristina lūdz palīdzību, rakstot: «Mans sāpīgais stāsts sākās pirms 2 mēnešiem. Mēs ar vīru nolēmām pirkt jaunu mašīnu, jo mūsu uzticamais draugs sāka lūzt. Tā kā ģimene ir liela, izvēlējāmies Volkswagen Sharan. Ilgi meklējām, daudz skatījāmies, braukājām, izvēlējāmies.

Beigās ieraudzījām sludinājumu portālā smuku Sharan. Piezvanījām, pajautājām,

atbildēja vīrietis, kurš pateica, ka mašīna ir labā stāvoklī un tai ir visas ekstras.

Bijām priecīgi, jo tā meklēšana jau nomocīja. Sarunājām darbā brīvdienas un pirms tam vēl piezvanījām, vai tiešām mašīna laba, jo no Rīgas nav nemaz tik tuvu. Atbilde bija: jā.

Atbraucām uz autoplaci, piegājām pie mašīnas, apskatījāmies, cik nu sapratām, un braucām ņemt nost naudu. Speciāli paņēmām kredītu mašīnai uz sešiem mēnešiem. Vienu mēnešalgu atdosim, lai nomaksātu parādus.

FOTO: Ekrānuzņēmums

Pēc 20 minūtēm mums zvanīja un teica, ka Sharanu savāks, ja mēs neņemsim. Steidzāmies atpakaļ. Nolēmām - ja jau tehniskā apskate izieta martā, bet mašīnu pirkām 13.jūlijā, tad, ja būs kaut kas jāmaina, tad arī nomainīsim. Noformējām dokumentus un bijām priecīgi. Vīrietis, kas strādāja Bauskas placī, teica, ka nenožēlosim, jo mašīna ir laba.

Nākamajā dienā braucām pie paziņas, kurš visu mūžu braukā ar Sharaniem.

Viņš pabrīnījās, kā tā mašīna varēja iziet tehnisko apskati, jo vienīgais, kas mašīnai nav jāmaina, ir aizmugurējie sēdekļi.

Viss turējās uz puņķiem, šī mašīna bija lipināta tieši uz pārdošanu. Mašīna bija briesmīgā stāvoklī - tas vēl ir maigi teikts.

Zvanīju uzreiz tam pārdevējam, bet viņš atbildēja, ka paši vainīgi.

Protams, zinām, ka naudu mums neatdos. Mums tagad jāpērk donora auto, lai pārliktu detaļas, jo tādas naudas mums nav. Aizvedām auto uz servisu, bet tur nosauca summas, kas ir mašīnas otrā vērtība.

Nekas cits neatliek, kā auto taisīt, jo bez mašīnas nevaram un jaunai mašīnai mums naudas nav.

Nezinu, kur lai eju un ko lai daru, bet gribu, lai visi cilvēki zina, ka tajā placī apšmauc cilvēkus, acīs skatīdamies. Turklāt domāju, ka CSDD pārdod tehniskās apskates, auto plači dabū tehniskās apskates par naudu. Vispār esmu šokā, kā šādi var notikt!

Kāpēc autoplačiem nav nekādas kontroles?

Kur man griezties? Nav ne jausmas! Cerība tikai uz jums, lai citi cilvēki neuzķeras uz šo negodīgo auto pārdevēju un autoplaci Bauskā.»

Vispirms jāvēršas pie pārdevēja

Ar notikušā aprakstu TVNET iepazīstināja arī Patērētāju tiesību aizsardzības centru. Tā Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas pārstāve Vineta Ore TVNET norādīja, ka pirmām kārtām ir jāprecizē, vai darījums ir noslēgts ar pārdevēju (juridisku vai fizisku personu) un ir saglabājies darījumu apliecinošs dokuments (čeks vai kvīts, ja summas daļa apmaksāta skaidrā naudā).

Ja šāds dokuments ir saglabājies, tad patērētājam ir tiesības vērsties (vēlams rakstveidā) pie preces pārdevēja (uz juridisko adresi -skat. čeku, piemēram) un

prasīt, lai pārdevējs bez atlīdzības novērš preces neatbilstību līguma noteikumiem vai bez atlīdzības apmaina preci

pret tādu, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība līguma noteikumiem.

Patērētāju tiesību aizsardzības likums nosaka, ka jebkurš strīds, kas rodas starp patērētāju un pārdevēju, risināms pārrunu ceļā, strīda pusēm cenšoties panākt vienošanos. Ja strīdu starp patērētāju un pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju nav iespējams atrisināt pārrunu ceļā, patērētājs iesniedz pārdevējam rakstveida iesniegumu, kurā norāda:

1) savu vārdu, uzvārdu, dzīvesvietas adresi un kontaktinformāciju;

2) iesnieguma iesniegšanas datumu;

3) strīda būtību, savu prasījumu un tā pamatojumu

4) iesniegumam pievieno darījumu apliecinošu dokumentu kopijas, kā arī citus iesniegumu pamatojošus dokumentus (ja iespējams). Iesniegums ir jāsagatavo 2 eksemplāros.

Dokumenta paraugs

Pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs 15 darbdienu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas sniedz patērētājam rakstveida atbildi uz iesniegumu un informē par iespējamo prasījuma izpildes veidu vai strīda risinājumu, ja minētajā laikposmā nav panākta vienošanās par patērētāja prasījuma izpildi vai alternatīvu prasījuma izpildes veidu.

Bet ko darīt, ja strīdu nav iespējams atrisināt pārrunu ceļā?

Ja pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs atsakās izpildīt patērētāja prasījumu vai patērētāju neapmierina pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja piedāvātais risinājums, patērētājs ir tiesīgs vērsties:

1) Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, lai saņemtu palīdzību strīda risināšanā;

2) pie patērētāju ārpustiesas strīdu risinātāja, ja attiecīgajā jomā tāds ir izveidots;

3) Patērētāju strīdu risināšanas komisijā, ja Patērētāju tiesību aizsardzības centrā patērētājam sniegtā palīdzība strīda risināšanā nav nodrošinājusi rezultātu un attiecīgajā jomā ir iespējams sasaukt Patērētāju strīdu risināšanas komisiju strīda izskatīšanai;

4) tiesā.

Ja pārdevējs nesniedz atbildi uz iesniegumu, uzskatāms, ka pārdevējs atsakās izpildīt patērētāja prasījumu.

Patērētājam ir tiesības vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā ar iesniegumu.

Iesniegt sūdzību

Rakstisku iesniegumu (tam pievienojot dokumentu kopijas) centrā var iesniegt:

1) personīgi Brīvības ielā 55, Rīgā, 222. kab. katru darbdienu no 08.30 līdz 17.00, pārtraukums no 12.30 līdz 13.00;

2) nosūtīt pa pastu vēstules veidā uz Brīvības ielu 55, Rīgā, LV-1010;

3) ja ir drošs elektroniskais paraksts, kas satur laika zīmogu, - uz e-pastu ptac@ptac.gov.lv vai arī izmantot portāla www.latvija.lv e-pakalpojumus.

Uz augšu