Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

«Universal» nepatīk, ka mūziķi dod ekskluzīvas tiesības «Tidal» un «Apple»

Lusjens Greindžs FOTO: Ekrānuzņēmums

Ierakstu kompānija «Universal Music Group» aizliegusi tās sastāvā esošajiem māksliniekiem izdot jaunus ierakstus ekskluzīvi straumēšanas pakalpojumos, ziņo britu laikraksts «The Guardian». Mūzikas industrijas analītiķis Bobs Lefsecs (Bob Lefsetz) apgalvo, ka «Universal Music Group» vadītājs Lusjens Greindžs (Lucian Grainge) oficiālā e-pasta vēstulē esot aizliedzis grupas sastāvā esošajām ierakstu kompānijām slēgt «ekskluzīvus» izplatīšanas līgumus ar straumēšanas pakalpojumiem.

Jau ziņots, ka popzvaigznes Bejonsē un Riana šogad izlaidušas savus jaunākos ierakstus straumēšanas pakalpojumā «Tidal», bet tikai pēc tam atļāva tos izplatīt citādā veidā. Pagājušonedēļ arī Frenks Oušens izdeva savu jaunāko albumu «Blonde» ekskluzīvi straumēšanas pakalpojumā «Apple Music» un digitālās mūzikas veikalā «iTunes». Kā zināms, «Tidal» un «Apple Music» var lietot tikai maksas abonenti.

Pagājušogad «Universal» izdeva septiņus no desmit visvairāk pārdotajiem mūzikas albumiem, kā arī «Universal» pieder 38,5% pasaules mūzikas tirgus daļas. «Universal» kļūs par pirmo lielo ierakstu kompāniju, kas aizliegusi šādu mūzikas izdošanas metodi.

Lefsecs norāda, ka ekskluzīvu albumu izdošana kādā no populārajiem straumēšanas pakalpojumiem nenodrošinot veselīgu konkurenci, kā arī kaitējot autoriem un patērētājiem. Viņš norāda, ka

ASV valdībai vajadzētu izmeklēt «Apple Music»

, jo tā «ar industrijas pārstāvjiem plāno mainīt spēles laukumu, liekot cilvēkiem maksāt par populāra satura noklausīšanos».

«Lielākajai daļai ir pilnīgi vienaldzīgs Frenka Oušena albums,» turpina Lefsecs. «Industrija reklamē marginālus produktus, kas patīk tikai nedaudziem cilvēkiem, un tos padara nepieejamus lielākajai daļai klausītāju? Tas ir absurdi!»

«Kauns, Frenk! Visiem, kuri pieņem mūziku no «Apple» un pieviļ fanus, vajadzētu kaunēties,» raksta Lefsecs. «Tev pietiks naudas arī tad, ja nesalasīsi katru piedāvāto dolāru. Žēl, ka nedomā par nākotni. Tev pašam nāktu par labu, ja tava mūzika būtu pieejama visiem. Mūsdienās valda informācijas pārpilnība. Mums neviens nav nepieciešams, viss ir pārejošs. Tev nevajadzēja ienākt tirgū ar vienu roku, aizsietu aiz muguras.»

Atgādinām, ka pirms gada Teilore Svifta kritizēja «Apple Music» par ieceri nemaksāt dziesmu izpildītājiem par viņu darbu atskaņošanu trīs mēnešu izmēģinājuma periodā, kad klausītāji pakalpojumu varēja izmantot bez abonementa pirkšanas. «Apple» atteicās no ieceres.

Kopumā straumēšanas pakalpojumus bieži kritizē par to biznesa modeli, kas balstās uz maksas abonementu tirgošanu, kamēr mūziķi par dziesmu atskaņošanu saņem relatīvi mazu atalgojumu. Tomēr slaveniem izpildītājiem ekskluzīvi līgumi ar straumēšanas pakalpojumiem var būt ļoti ienesīgi. Pērn medijos parādījās ziņas, ka kanādiešu dziedātājs un reperis Dreiks nopelnījis 19 miljonus ASV dolāru (17 miljonus eiro) par ieraksta izlaišanu «Apple Music», nevis repera «Jay Z» dibinātajā «Tidal».

«Noteikumus diktē tas, kurš var samaksāt uzreiz,» nesenā intervijā sacīja kādas ierakstu kompānijas bijušais vadītājs, kurš vēlējās palikt anonīms.

Uz augšu
Back