Kauns! Viena no Rīgas vizītkartēm - piedrazota un briesmīga

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Aculiecinieka foto

«Man kauns, ka vienas no Rīgas vizītkartēm - autoostas - apkārtne ir tik ļoti piedrazota un nesakopta,» tā TVNET raksta Vilnis, kurš nesen uz Latvijas galvaspilsētu braucis no Tallinas. Viņš norāda, ka kanālā pie Rīgas starptautiskās autoostas mētājas dažādas skārdenes, plastmasas pudeles, maisiņi un ēdienu iepakojumi. Savukārt Rīgas domē TVNET skaidroja, ka kanāls tiek tīrīts pēc nepieciešamības – vidēji 2 reizes mēnesī. Uzņēmums, kas to dara, astoņu mēnešu laikā saņem vairāk nekā 4000 eiro.

Vilnis norāda, ka pilsētas kanāls pie autoostas ir viena no nesakoptākajām Rīgas centra vietām. Īpaši netīrs kanāls ir starp tirdzniecības centru Titāniks un Rīgas Centrāltirgu.

«Vai tiešām Rīgas vadību neinteresē, kāds iespaids rodas tūristiem, kuri ierodas pilsētā?» viņš nosodoši jautā.

Kanālā pie tirdzniecības centra redzams vairāk ēdienu un dzērienu iepakojumu nekā ūdensrožu.

«Man kauns, ka Rīgas ciemiņiem jāskatās uz tik piedrazotu ūdenstilpi. Domāju, ka mūsdienās nav tik sarežģīti to iztīrīt un sakopt, jo tālākā kanāla daļa ir salīdzinoši daudz tīrāka un patīkamāka,» Vilnis raksta.

Foto: Aculiecinieka foto

Kanālmalu rekonstruēs

Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas pārstāve Ilze Krūkle TVNET norādīja, ka kanālmalas revitalizācijas projekta tehnisko dokumentāciju AS «Rīgas Centrāltirgus» ir nodevis Rīgas domes attīstības departamenta speciālistiem, kuri šobrīd pie tā strādā.

Projekta ietvaros pilnībā tiks rekonstruēta kanālmala, sākot no Gaļas paviljona līdz Daugavai, kā arī Centrāltirgus pazemes pilsētiņa,

kas 2 hektāru platībā izvietota zem tirgus paviljoniem. Projekta mērķis ir ne tikai sakārtot pilsētvidi, bet, uzlabojot pazemes infrastruktūru – noliktavas, saldētavas, savienojošo gaiteni, izveidot arī jaunas darba vietas.

Foto: Aculiecinieka foto

Atkritumi nebūs pieejami

Vienlaikus no kanālmalas uz pazemi tiks pārcelta arī atkritumu saimniecība – līdz ar to atkritumi vairs nebūs pieejami ne cilvēkiem, nedz putniem, kas šobrīd arī ir galvenā problēma, kādēļ atkritumi nonāk kanālā.

Esošajā skiču projektā ieplānota divu līmeņu kanālmala. Pirmais, zemākais līmenis, ieplānots loģistikai – preču piegādei, bet augšējais līmenis dos iespēju paplašināt virszemes infrastruktūru – tramvaja pieturu, veloceliņu un ietves gājējiem.

Foto: Aculiecinieka foto

Kritika, ka kanālmala ir neglīta

Šis projekts tiks īstenots saskaņā ar ieplānoto Rail Baltic projektu. To gaida arī Rīgas autoosta, kuras attīstības ieceres lielā mērā skar Rail Baltica projekts. No Rail Baltica puses šogad plānots izveidot metu konkursu, un

gada beigās varētu būt zināma tā vīzija, kā attīstīsies šis projekts.

Globāli autoosta varētu iekļauties multimodālajā transporta mezglā, ko sauc par Rīgas Dzelzceļa staciju, bet pamatā palikt šajā pašā teritorijā.

Rīgas autoosta atzīst, ka ir saņēmusi pietiekami daudz kritikas, ka kanālmala ir neglīta. Kanālmalas galerija tiks remontēta vasaras otrā pusē.

Foto: Aculiecinieka foto

Kurš atbild par kanāla tīrīšanu?

Krūkle saņēmusi informāciju no Centrāltirgus, ka par kanāla tīrīšanu atbild Mājokļu un vides departaments. Savukārt tā pārstāvis Roberts Žemaitis skaidroja, ka departamentam ir ārpakalpojuma līgums ar SIA «AZS» par pilsētas kanāla attīrīšanu no atkritumiem, kas ir spēkā no 1.aprīļa līdz 1.novembrim. Tas paredz, ka kanāls periodiski tiek attīrīts no atkritumiem.

Kanāls tiek tīrīts pēc nepieciešamības – vidēji 2 reizes mēnesī,

atkarībā no situācijas (pēc svētkiem u.tml.). Atkritumi no kanāla tiek savākti laivā, pēc tam tie tiek izvesti utilizācijai. Uzņēmums par visu līgumā noteikto periodu saņem 4150,30 eiro.

Foto: Aculiecinieka foto
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu