Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Jaunais auto nodoklis - trūkumi un ieguvumi

Juris Sinka, Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietnieks FOTO: Ekrānšāviņš

Ceļa nodeva pārdēvēta par transporta nodokli. Automašīnām, kas izlaistas līdz 2005.gadam, to vienkārši palielinās, bet automašīnām, kas reģistrētas pēc 2005. gada 1. janvāra, to aprēķinās, vērā ņemot auto masu, dzinēja tilpumu un jaudu.

No vienas puses nodokļa izmaiņas ir apsveicamas, jo smagāk skar lieljaudas auto īpašniekus, no otras puses - nav padomāts par tiem, kas brauc ar mikroautobusiem un miniveniem, tostarp daudzbērnu ģimenes.

Eksperti norāda, ka pareizāk būtu bijis nodokli piemērot atkarībā no CO2 izmešu daudzuma, kas jebkurā gadījumā liktu galveno uzsvaru uz luksusmašīnām ar lieliem dzinējiem, lielu patēriņu un kaitīgo izmešu apjomu. Bet mazo, ekonomisko auto īpašnieki tādējādi būtu ieguvēji. Laikā, kad Latvijai draud 200 000 latu sods par gaisa piesārņojumu pilsētās, tas arī būtu lietderīgāk, nekā mērīt motoru tilpumu. 

Lai uzzinātu vairāk par jauno transporta nodokli, kā arī dienesta auto nodokli un auto reģistrēšanu ārvalstīs, skaties VIDEO.

Uz augšu
Back