Jaunais auto nodoklis - trūkumi un ieguvumi (20)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Video vairs nav pieejams. Video vairs nav pieejams.

Ceļa nodeva pārdēvēta par transporta nodokli. Automašīnām, kas izlaistas līdz 2005.gadam, to vienkārši palielinās, bet automašīnām, kas reģistrētas pēc 2005. gada 1. janvāra, to aprēķinās, vērā ņemot auto masu, dzinēja tilpumu un jaudu.

No vienas puses nodokļa izmaiņas ir apsveicamas, jo smagāk skar lieljaudas auto īpašniekus, no otras puses - nav padomāts par tiem, kas brauc ar mikroautobusiem un miniveniem, tostarp daudzbērnu ģimenes.

Eksperti norāda, ka pareizāk būtu bijis nodokli piemērot atkarībā no CO2 izmešu daudzuma, kas jebkurā gadījumā liktu galveno uzsvaru uz luksusmašīnām ar lieliem dzinējiem, lielu patēriņu un kaitīgo izmešu apjomu. Bet mazo, ekonomisko auto īpašnieki tādējādi būtu ieguvēji. Laikā, kad Latvijai draud 200 000 latu sods par gaisa piesārņojumu pilsētās, tas arī būtu lietderīgāk, nekā mērīt motoru tilpumu. 

Lai uzzinātu vairāk par jauno transporta nodokli, kā arī dienesta auto nodokli un auto reģistrēšanu ārvalstīs, skaties VIDEO.

Komentāri (20)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu