Skip to footer
Šodienas redaktors:
Māris Kūrēns
Iesūti ziņu!

TVNET tests: Audi A3 Sportback (24)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Paralēli pilnīgi jaunu modeļu ieviešanai Audi pa vienam atjauno arī esošos modeļus. Pavisam nesen tika izlaista arī modernizētā kompaktklases A3 sērija, un arī to tagad var dabūt ar LED lampiņu virtenēm priekšējos lukturos.

Pirmās paaudzes Audi A3 debitēja 1996. gadā, un, taisnību sakot, kopš tā laika modeļa dizains nav būtiski mainījies, protams, ja neņem vērā to, ka no 1999.gada auto pieejams arī ar piecām durvīm, šo modeli kopš 2004.gada sauc par A3 Sportback.

Kamēr nav izlaists mazās klases modelis A1, kurš pirmām kārtām paredzēts, lai pie četru gredzenu markas pieradinātu autobraucēju jauno paaudzi, A3 ir mazākais ģimenes auto Audi piedāvājumā, taču ne tik mazs, lai nebūtu raksturojams kā pietiekami praktisks kompaktklases auto. Piecu durvju Audi A3 Sportback, kuru iemēģināja arī TVNET, ir tieši tāds.

Modeļa dizains ir veidots atbilstoši Audi galvenā mākslinieka Valtera da Silvas vīzijai par moderniem auto, kas ar izskatu uzsver markas pretenzijas uz sportisku premium segmenta automobiļu ražotāja imidžu. Pavisam īsi sakot, jaunais A3 Sportback ir auto ar Audi garšu un pēdējām markas stila iezīmēm – monolīto radiatora režģa vairogu, aiz kura iebūvēti jaunākie dzinēji, un modernizētajiem lukturiem abpus tam.

Pašā sākumā ieminējos par LED lampiņām priekšējos lukturos. Dažiem tās krīt uz nerviem, dažiem ir vienaldzīgas, bet daži nevar iedomāties mūsdienu Audi bez septiņām, astoņām, deviņām vai cik nu kuram modelim paredzētām diodēm aiz luktura aizsargstikla. Arī man labāk tīk auto ar diodēm priekšā, protams, ja vien tās nav pirktas kādā rezerves daļu bodē un iekabinātas kaut kur bamperam pa vidu, ko vairākas reizes ir gadījies redzēt dabā, un esmu pārliecināts, ka A3 Sportback šādas uzacis piestāvētu, taču izrādās, ka skaistumam ir cena – 895 eiro. Tieši tik jāpieskaita A3 cenas skaitlim, jo LED lampiņu virtenes pieejamas tikai kopā ar ksenona lukturiem.

Salonā A3 Sportback ir tipisks Audi labi atlasītiem materiāliem un ikvienam pieņemamu kvalitāti, vienīgi testēšanai piešķirtais augstākā - Ambiente - aprīkojuma līmeņa auto likās tāds papliks ar vienkāršas drēbes sēdekļu apdari, manuālu sēdekļu regulēšanu un visvienkāršāko stūres ratu ar četriem spieķiem un bez kaut vienas podziņas, ar ko ikdienā pierasts pārslēgt citu radiostaciju un pagriezt skanējumu skaļāk. No šāda viedokļa 27 tūkstoši eiro par A3 Sportback eksemplāru liekas mazliet par daudz. Tiesa gan, šai cenā ietilpst arī automātiskā divu zonu klimata kontrole un Concert audio sistēma, kas atpazīst MP3 formāta failus.

Sēdēt toties ir ērti gan priekšā, gan aizmugurē, un skaņas izolācija salonā ir pelnījusi uzslavas, par ko lielā mērā jāpateicas 1,4 litru turbo motoram, kurš tukšgaitā darbojas bez skaņas un sadzirdams kļūst, tikai paaugstinot apgriezienus. Šā motora 125 zirgspēki drīzāk ir pietiekami nekā daudz, jo nekāda dižā skriešanās nesanāk. No otras puses - tam raksturīgs labs balanss starp sniegumu un degvielas patēriņu, un, tā kā auto liekas maigs pēc dabas, tādēļ īpaši vairāk arī nav nepieciešams. Vispār auto šķiet pārāk maigs – stūre ir ļoti viegla un neatkarīgi no braukšanas ātruma ir grozāma ar vienu pirkstu, un arī ātrumpārslēgs darbojas bez mazākās pretestības, un faktiski pietiek tam piebakstīt, lai svira ielektu nākamajā robā. Drošas braukšanas speciālisti droši vien iebildīs, ka stūre jātur stingri abās rokās, un tam principā jāpiekrīt, tomēr šajā auto ir mazliet citādāk, jo tādā gadījumā ķermeņa kustības caur rokām tiek perfekti nodotas stūres mehānismam un taisni braukt kļūst tikpat kā neiespējami. Īsāk sakot – komforts ir laba lieta, bet, kas par daudz, tas par skādi, šajā auto prasīt prasās vairāk rakstura stingrības un pretoties gribas. Ar piekares regulējumu gan viss ir kārtībā - ne par mīkstu, ne par cietu, citiem vārdiem sakot - sajūtas ir Audi manierē sportiskas.

A3 un A3 Sportback dzinēju palete ir ļoti plaša. Bez jau minētā 1,4 litru TFSI motora tajā ietilpst 1,6 litru atmosfēriskais benzīna dzinējs ar 102 zirgspēkiem, 1,8 litru turbo motors ar 160 ZS, 2 litru TFSI ar 200 zirgspēkiem, kā arī 3,2 litru V6 agregāts ar 250 ZS. A3 un A3 Sportback paredzēto motoru gammas virsotnē atrodas S3 un S3 Sportback domātais 2 litru turbomotors ar 265 zirgspēkiem. Dīzeļdzinēju frontē mazākais ir 1,9 litru TDI ar 105 zirgspēkiem, 2 litru TDI motori ar 140 un 170 zirgspēkiem.

Visi dzinēji, izņemot 1,6 litru benzīnnieku un 1,9 litru dīzeli, kam paredzēta 5 pakāpju manuālā pārnesumkārba, sērijveidā tiek komplektēti ar sešu pakāpju mehānisko transmisiju, taču pastāv arī divu sajūgu pārnesumkārbas uzstādīšanas opcija. Sešu cilindru dzinējam, 2.0 TFSI benzīna dzinējam, arī S3 Sportback paredzētajam, un dīzeļmotoriem ir S-tronic ar sešiem pārnesumiem, savukārt modeļus ar 1.6, 1.4 TFSI un 1.8 TFSI benzīna dzinējiem iespējams aprīkot ar septiņu pakāpju S-tronic. quattro pilnpiedziņa pieejama gandrīz visiem A3 Sportback automobiļiem, izņemot tos, kam uzstādīti 1,9 litru TDI vai 1,4 un 1,6 litru benzīna motori.

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI vērtējums: pietiekami liels četru gredzenu markas auto ar viegli vadāma pilsētnieka raksturu, salonu, kurā pietiks vietas pieciem pieaugušajiem, bagāžnieku, kurā var iekraut trīs kartupeļu maisus, un pietiekami spēcīgu motoru, kurš ekonomiskās krīzes apstākļos mazinās īpašnieka raizes par degvielas izdevumiem, jo tērē pat mazāk kā bāzes modelis ar 102 zirgspēkiem.

Svarīgākie dati

Modelis: Audi A3 Sportback 1.4 TFSI Ambiente Dzinējs: 1390 cm3 turbodzinējs ar degvielas tiešās iesmidzināšanas sistēmu Veiktspēja: 125 ZS pie 5000 apgr./min.; 200 Nm pie 1500-4000 apgr./min. Vilkmes pārvads: sešu pakāpju mehāniskā pārnesumkārba, priekšpiedziņa Paātrinājums (0-100 km/h): 9.6 sekundes Vmax: 203 km/h Patēriņš (pilsētā/ārpus pilsētas/vidējais l/100 km): 7,9 / 5,0 / 6,0 CO2: 143 g/km Garums/platums/augstums/riteņu bāze (mm): 4292/1765/1423/2578 Pašmasa/pilna masa: 1285/1845 kg Bagāžas telpas ietilpība: 370-1100 litri Cena: A3 Sportback bāzes modelis ar 1.6 litru benzīna dzinēju – 20 520 eiro, testētais 1.4 TFSI Ambiente – 27 429 eiro.

Komentāri (24)
Nepalaid garām!
Uz augšu