Skip to footer
Iesūti ziņu!

VW Golf 1 – projekts trīs gadu garumā (32)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Jo vairāk Latvijā attīstās auto modificēšana jeb tūnings, jo vairāk interesantu projektu varam sastapt ikdienas satiksmē. Jo ilgāks laiks paiet no tūninga pirmsākumiem valstī, jo skaistāki un nopietnāki kļūst realizētie auto. Tieši šos vārdus var attiecināt uz Raimonda Krevica lolojumu – pirmās paaudzes VW Golf, kas no Rietumeiropas budžeta klases auto ir kļuvis par izstāžu cienīgu spēkratu.

Raimonda VW Golf I ir 1982. gada ražojums. Par šā auto īpašnieku viņš kļuva pavisam interesantā veidā – kad 2001. gada rudenī draudzenes vecākiem tika nozagts auto, bija nepieciešams iegādāties aizstājēju. Ļoti labu paziņu īpašumā bija Raimonda tagadējais VW Golf I neejošā stāvoklī, kurš tika iegūts par simbolisku samaksu un salabots tiktāl, lai kalpotu kā pagaidu auto, kamēr tiek iegādāts ģimenes vajadzībām piemērotāks. Tā kā pats Raimonds tiesības bija nolicis tikai nesen, tad Golf kalpoja kā braukšanas prasmju slīpētājs. Kad vienā no mācību braucieniem tika sasista automašīnas priekšējā daļa, sākās pirmās pārbūves, kas noveda līdz tādam līmenim, ka tagad par auto tiek rakstīts žurnālā.

Sākums – pirms trīs gadiem

Auto pārmaiņu sākums meklējams 2003. gada vasarā, kad tika izņemts vecais (1,6 l, automāts) dzinējs, lai restaurētu. Ziemā auto tika nogādāts Dartā, lai pagatavotu pēc paša dizaina veidotus sliekšņus, arkas un aizmugurējo buferi. Darbs prasīja trīs mēnešus – jo viss bija roku darbs un veidots pēc individuāla pasūtījuma. Priekšējais buferis bija paša darbs – pārveidots no otrās paaudzes Golf. Pirms sagatavošanas krāsošanai papildus tika uzstādīti durvju rokturi no Opel Vectra, noņemtas un aizmetinātas moldinga vietas, pārveidotas logu tīrītāju slotiņas no divām uz vienu, nogriezta un aizmetināta rezerves riteņa vieta, lai varētu uzstādīt divus izpūtēja klusinātājus vienu katrā pusē. Klusinātāji tika izvēlēti K&W firmas ražojumi. Ilgi nebija skaidrības, ko darīt ar spoguļiem. No oriģināliem nekā prātīga nebija, izvēles arī nebija no lielajām, bet pēc pāris ārzemju projektu apskates internetā ideja palika pie karbona sacīkšu stila spoguļiem.

Tā kā Latvijā tādus iegādāties nav vienkārši un izmaksas sniedzas debesīs – piemeklēti tika ļoti līdzīgi no motorollera. Priekšējā optika un pagriezienu rādītāji tika nomainīti uz vācu ražotiem dzidrinātajiem. Pēc lielajiem darbiem auto mēroja ceļu pie krāsotāja, kur oriģinālā zilā krāsa tika aizstāta ar mazliet citu – labāku un glītāka toņa zilu. Zilā ir Raimonda mīļākā krāsa, tādēļ arī tā tika saglabāta.

Dzinēja pārmaiņas

Laikā, kad tika atjaunots oriģinālais 1,6 litru dzinējs, tika daudz par to domāts un saimnieks nevarēja izlemt, vai ielikt atpakaļ oriģinālo vai piemeklēt kādu citu. Vēlme bija iegādāties 2,8 VR6 dzinēju no trešās paaudzes Golf, bet lielo izmaksu un grūtās iegādes dēļ ideja tika ātri atmesta. Paveicās atrast par saprātīgu ciparu otrās paaudzes Golf ar 1,8 litru DOHC 16V dzinēju, kurš tika iegādāts un bija dzinēja un ātrumkārbas donors, līdz ar to varēja sākties patiešām sarežģītās motortelpas pārbūve. Atjaunotais oriģinālais dzinējs vēl joprojām stāv neizmantots garāžas tālākajā stūrī. Pašā sākumā nebija ne mazākās nojausmas, cik daudz darba un pūļu prasīs dzinēja transplantācija, bet darbu uz priekšu virzīja motivācija un vēlme parādīt Latvijā vienu no nopietnākajiem VW Golf I projektiem. Ģimenē vēl bija darba auto, tā ka laika ierobežojuma nebija, darbus varēja veikt rūpīgi. Meistaram, kas dzinēju uzstādīja, kaut nepabeidza visu iecerēto, jāsaka ļoti daudz pateicības vārdu par ieguldīto darbu. Un tā 2005. gadā pēc vairāk nekā četru mēnešu darba pie dzinēja auto jaunajā izskatā nonāca atpakaļ pie Raimonda, lai darbs turpinātos ar tikpat lielu entuziasmu kā iepriekš.

Iepriekš paveiktajam darbam ap virsbūvi papildus odziņu deva sēdināšana un nopietnāku amortizatoru uzstādīšana – izvēlēti tika Plaza ražojumi, kā arī auto tika pie 16 collu diskiem. Bremžu sistēma tika aizstāta no otrās paaudzes Golf un Scirocco. Zem auto tika uzstādīti LED neoni.

Mīļākā modifikācija – mūzika

Nākamais lielais darbs bija salons – šeit nudien ir kur izvērsties. Projektā ietilpa visas apdares pārveidošana, mūzika, sēdekļi. Pēc pāris skicēm un ideju apkopojumiem salons tika pārbūvēts uz divvietīgu, jo aizmugures atzveltnes daļu veido liela kaste ar diviem sabvūferiem un sēdvietu aizņem pastiprinātāji. Auto audio vairāk nekā nedēļu rēķināja un veidoja paziņa – speciālists no Anglijas. Komponentes audio sastāv no Kenwood un Sony – tās pēc paša izvēles. VW Golf nav pati klusākā automašīna, un jaudīgās audio sistēmas dēļ tika veikta salona pakošana un klusināšana, arī griestu. "Auto audio ir mana mīļākā modifikācija, to vēlējos tikpat kā savu pirmo auto. Diena, kad sistēmas uzstādīšana bija pabeigta un beidzot varēju ieslēgt un izbaudīt, man ilgi paliks atmiņā."

Pēc nelielas vizītes Xenon ļoti iepatikās tur tirgotie OTTO Racing sēdekļi ar zilu apdari, tie tika iegādāti. Salons ieguva sportisku vidi. Papildus tika uzstādītas Ractive sporta drošības jostas un mazāka izmēra sporta stūrīte – arī no Ractive: viss zilā tonī, pieskaņots automašīnas krāsai. Pēc pārbūves panelī vietu atraduši arī AutoGauge firmas smoked sērijas mērinstrumenti. Salonam tika atvēlēts daudz laika un līdzekļu, tas tika pārvilkts ar audumu un viss paveikts lielākoties ar paša rokām.

Salona pārveidošana radījusi ne mazums galvassāpju. Tehnisko apskati nebija iespējams iziet anulēto aizmugurējo vietu dēļ, tādēļ auto tika pārreģistrēts par kravas furgonu un veiktas visas attiecīgi nepieciešamās formalitātes, piemēram, auto svēršana (sasniegti tika tikai 1000 kg). Kā pamatojums, kas tiek vadāts nu jau kravas automobilī, atbilde ir vienkārša – mūzikas sistēma.

"Visa pārbūve bija sevis un citu pārliecināšana, ka ir iespējams eleganti izveidot arī 1982. gada VW Golf I – esmu apmierināts ar paveikto. Īpaši tad, kad cilvēki spēj novērtēt ieguldīto darbu. Braucot pa Rīgas ielām un redzot pastiprināti pievēsto uzmanību, ir gandarījums," stāsta projekta autors.

Sapņi nākotnei

"Plānu nākotnei vēl ir ļoti daudz. Dažbrīd pat šķiet, ka darbi ir tikai pusceļā. Pašos pārbūves pirmsākumos bija iespēja iegādāties smuku aizmugurējo optiku, bet tad noskopojos, domādams finanses prātīgāk ieguldīt. Tagad nožēloju, jo vairs nekur to nevaru atrast, un tas veido pat mazliet nepabeigtības statusu." Tātad viens no pirmajiem plāniem ir nomainīt pēdējo atlikušo optikas elementu. Tiks pievērsta arī uzmanība motortelpas sakopšanai, lai arī tur viss izskatītos, kā projekta auto pienākas. Tieši tāpat kā plānots veikt dzinēja forsēšanu. Pagaidām nepiepildīts sapnis ir Lambo stila vertikāli paceļamās durvis – tuvākā vai mazliet tālākā nākotnē ir ieplānots pie tādām tikt. Jā, tās var pat golfiņam uzstādīt, zinot, cik sarežģītas ir tādas modifikācijas virsbūves auto. "Mans uzskats ir: ja gribi glīti un kvalitatīvi uzbūvēt savu projektu, ar to nedrīkst pārvietoties ikdienā un ziemā."

Viennozīmīgi lielu atbalstu deva Golf club GTM (www.clubgtm.lv) kolektīvs, kas palīdzēja ar informācijas avotiem, padomiem, kā arī darbiem. Šobrīd Raimonds ir kluba biedrs.

Raimonds veiksmīgi piedalījies AutoExotica tūninga šovā un ieguvis ne tikai atzinību, bet arī žurnāla Forsāža speciālbalvu.

Modifikāciju saraksts: - Tehnika * 2 paaudzes Golf 1.8 DOCH 16V dzinējs. * Plaza amortizatori. * Sēdinātās atsperes. * Ritošā daļa un bremzes no otrās paaudzes Golf, Scirocco.

-Eksterjers * Darts virsbūves darbi. * Dzidrinātā optika priekšā. * 16 collu diski ar 205/45 R16 Dunlop riepām. * Zem auto LED neons.

- Interjers * Ractive sporta stūrīte un drošības jostas. * OTTO R sporta sēdekļi. * Kenwood un Sony audiosistēma. * Auto Gauge mērinstrumenti.

Komentāri (32)
Nepalaid garām!
Uz augšu