Skip to footer
Šodienas redaktors:
Māris Kūrēns
Iesūti ziņu!

TVNET tests: "Volkswagen Passat CC" (32)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Kādā jaukā pirmdienā TVNET Auto manā personā tika uzticēts Volkswagen Passat CC izmēģināšanai reālos Latvijas automobilistiem ierastos apstākļos.

Passat CC ir auto, par kura iespējamo tapšanu tika runāts jau vismaz pirms pāris gadiem, taču tikai šā gada Detroitas auto šovā notika jaunā modeļa pasaules pirmizrāde, bet Ženēvā auto tika parādīts eiropiešiem.

Ar Passat CC Eiropas lielākais auto būves koncerns sper kāju jaunā un neapgūtā segmentā, tādēļ modelim šobrīd īsti nav konkurentu – tādi gaidāmi tikai tuvākajos gados un viens no tiem būs uz Ford Mondeo bāzes veidots modelis, kas arī piederēs savdabīgajai četru durvju kupeju klasei.

Izlasot vārdu salikumu četru durvju kupeja, droši vien teiksiet, ka tāds auto taču jau ir, proti, šīs klases pionieris Mercedes-Benz CLS. Tam var piekrist, taču tikai daļēji, jo mersedess pieder premium segmentam un ir mazliet eksotiskāks par Passat CC. Lai gan Volkswagen pēdējā laikā attālinās no tautas auto imidža, izlaižot visnotaļ reprezentablus modeļus, piemēram, Phaeton un Touareg, premium segmentu tas vēl nav sasniedzis un šīs markas salīdzināt kaut vai cenu ziņā nebūs korekti.

Par pašu Passat CC runājot, jāsaka, ka auto ir izdevies visnotaļ glīts – diezgan līdzīgs parastajam Passat, tomēr tai pašā laikā atšķirīgs un interesants. Priekšpusē auto ir mazliet agresīvāks, ko dizaineri panākuši, izstiepjot lukturu blokus un radiatora resti, kas piedevām ir jūtami šaurāka. Rezultāts – vieniem patiks, citiem var nepatikt, bet tāds nu tas ir – folksvāgens ar dusmīgas haizivs skatienu. Arī profilā auto atšķiras no standarta Passat; galvenokārt tas attiecināms uz jumta līniju, kas ir zemāka un automobilim piešķir kupejas izskatu. Pakaļgals turpretim šķiet mazliet par strupu un var rasties iespaids, ka redzamais auto patiesībā ir hečbeks. Tomēr tā ir mānīga ilūzija, jo CC, kas pilnā atšifrējumā lasāms kā Comfort Coupe, ir kupeja/sedans ar atsevišķu bagāžnieka vāku, kuru paceļot paveras skats uz dziļu, iespaidīga izmēra kravas nodalījumu. Par dizainu kopumā var teikt, ka tas ir līdzīgām stila iezīmēm, tomēr visā Volkswagen modeļu saimē pietiekami unikāls.

Bagāžas nodalījums Passat CC patiesi ir liels – veseli 535 litri, turpretim aizmugurējais sēdeklis var likties nekomfortabls tiem, kas augumā stiepjas 190 centimetru virzienā. Runa šajā gadījumā nav par vietu kājām vai augumam, jo attālums līdz priekšējo sēdekļu atzveltnēm ir gana liels un aizmugurē ir tikai divas sēdvietas, bet gan par griestiem – jau minēju, ka jumta līnija ir pazemināta, kā dēļ garāka auguma cilvēkiem jārēķinās ar frizūras rīvēšanos gar griestu apšuvumu. Visādi citādi sēdekļu forma ir sēdēšanai ērta un gariem pārbraucieniem piemērota. Par vadītāja ērtībām komentāru būs ļoti maz – sportiski profilēts, visos virzienos regulējams sēdeklis ar labu sānu atbalstu dinamiskas braukšanas cienītājiem, četros virzienos regulējama stūre un laba slēdžu un pārslēgu izvietojuma ergnomija ir Passat CC salonā atrodamie komfortablas braukšanas priekšnosacījumi. Starp citu, arī salona apdares materiāli liekas rūpīgi izvēlēti, bet salons – tipiski vāciskā manierē - labi nostrādāts.

Passat CC priekšējais panelis ir veidots pēc jaunā dizaina parauga, proti, tas atšķiras no standarta Passat. Klimata kontroles pogu bloks ir ļoti kompakts, taču viegli saprotams un lietošanā ērts. Tāpat arī papildaprīkojuma sarakstā atrodamā multimediju sistēma ar skārienjutīgo ekrānu, iebūvētu cieto disku un navigācijas sistēmu – pirmajā lietošanas reizē tā var šķist sarežģīta, taču patiesībā ir lietotājam draudzīga, tā ka atliek vien ļauties eksperimentiem un ātri taps skaidrs, kā rīkoties ar navigācijas sistēmu, kā uzmeklēt interesējošo MP3 failu un kā tīkamo skaņdarbu pārkopēt cietajā diskā. Sistēmas vienīgais trūkums – jo cītīgāk mēģināsi izpētīt visas funkcijas, jo vairāk pirkstu nospiedumu paliks uz ekrāna. Tomēr, ja šis aprīkojuma elements ir ar funkcionālu un praktisku ievirzi, tad panorāmas jumts, kāds bija arī testētajam automobilim, kalpo vienīgi kā dizaina elements, jo pat paceltā veidā neveicina gaisa apmaiņu salonā, vismaz karstā vasaras laikā ar šauro spraudziņu ir krietni par maz. Citiem vārdiem, tas ir tāds pats stila un acij tīkamas emocijas radošs elements kā spidometra bultiņa, kura aizskrien līdz 280 km/h atzīmei, tiklīdz tiek ieslēgta aizdedze.

Būdams četru durvju auto un kupejas apvienojums, Passat CC ir konstruēts ar tieksmi uz dinamiku. To pierāda gan piecu dažādu dzinēju palete, kas sedz jaudas spektru no 140 līdz 300 zirgspēkiem, gan arī gaitas īpašības. Testētais auto ir aprīkots ar vājāko no pieejamajiem motoriem – 2 litru TDI dīzeli, un jāsaka, ka tā veiktspēja ir pilnībā pietiekama, atliek vien agregātu iegriezt līdz 1750 apgriezieniem minūtē, kad tas jau attīsta maksimālos 320 Nm un auto spēji rauj uz priekšu. Jāsaka gan, ka priekš šāda auto, kurš raugās premium segmenta virzienā, dīzeļa troksnis ir nepieklājīgi labi dzirdams; vienmērīgas braukšanas laikā gan tas pierimst un uz šosejas tikpat kā izzūd.

Passat CC piekare ir diezgan stingra, tomēr jāsaka, ka nav nekomfortabla. Gaitas īpašības drīzāk varētu raksturot ar vārdiem precīzas un viegli kontrolējamas, turklāt, arī ātrāk iebraucot asā pagriezienā, virsbūves sasvēršanās ir minimāla.

Un visbeidzot par degvielas patēriņu. CC ar 2 litru 140 zirgspēku dīzeli ir ne vien vājākais, lēnākais un arī kuslākais no visām pieejamajām modeļa versijām, bet arī ekonomiskākais. Oficiāli vidējais patēriņš kombinētajā ciklā ir 5,8 litri, tiesa gan, par tā atbilstību reālajiem apstākļiem ir grūti spriest, jo tā pa īstam ārpus galvaspilsētas divarpus dienu laikā izbraukt nesanāca un praksē pārbaudīto datu par to, cik auto patērē, stāvot sastrēgumos un pēc tam traucoties pa šoseju, nav. Toties ir cipars, kas parāda Passat CC 2.0 TDI ēdelīgumu pilsētas apstākļos, braucot režīmā, kas ne tuvu nav ekonomiskākais, – tie ir 8,5 litri uz 100 kilometriem. Oficiālajos datos pilsētas rādītājs ir tikai par litru mazāks.

Svarīgākie dati: Volkswagen Passat CC 2.0 TDI

Dzinējs: 1968 ccm, turbīna, interkūlers Veiktspēja: 140 ZS pie 4000 aprg./min., 320 Nm pie 1750 – 2500 apgr./min. Paātrinājums (0-100 km/h): 9,8 sekundes Vmax: 213 km/h Gabarīti (g/p/a mm): 4799/ 1855/ 1417 Riteņu bāze: 2711 mm Svars (pašmasa/pilna masa kg): 1466/ 1960 Bagāžnieka tilpums: 535 litri Degvielas patēriņš (pilsētā/ārpus pilsētas/kombinētais): ar 6 pakāpju manuālo transmisiju - 7,5/ 4,5/ 5,8; ar DSG divsajūgu transmisiju - 8,1/ 5,1/ 6,2 CO2 izmeši: 153g/km Cena: sākot no 29 159 eiro

Komentāri (32)
Nepalaid garām!
Uz augšu