Kādā jaukā pirmdienā TVNET Auto manā personā tika uzticēts Volkswagen Passat CC izmēģināšanai reālos Latvijas automobilistiem ierastos apstākļos.
Passat CC ir auto, par kura iespējamo tapšanu tika runāts jau vismaz pirms pāris gadiem, taču tikai šā gada Detroitas auto šovā notika jaunā modeļa pasaules pirmizrāde, bet Ženēvā auto tika parādīts eiropiešiem.
Ar Passat CC Eiropas lielākais auto būves koncerns sper kāju jaunā un neapgūtā segmentā, tādēļ modelim šobrīd īsti nav konkurentu – tādi gaidāmi tikai tuvākajos gados un viens no tiem būs uz Ford Mondeo bāzes veidots modelis, kas arī piederēs savdabīgajai četru durvju kupeju klasei.
Izlasot vārdu salikumu četru durvju kupeja, droši vien teiksiet, ka tāds auto taču jau ir, proti, šīs klases pionieris Mercedes-Benz CLS. Tam var piekrist, taču tikai daļēji, jo mersedess pieder premium segmentam un ir mazliet eksotiskāks par Passat CC. Lai gan Volkswagen pēdējā laikā attālinās no tautas auto imidža, izlaižot visnotaļ reprezentablus modeļus, piemēram, Phaeton un Touareg, premium segmentu tas vēl nav sasniedzis un šīs markas salīdzināt kaut vai cenu ziņā nebūs korekti.

Bagāžas nodalījums Passat CC patiesi ir liels – veseli 535 litri, turpretim aizmugurējais sēdeklis var likties nekomfortabls tiem, kas augumā stiepjas 190 centimetru virzienā. Runa šajā gadījumā nav par vietu kājām vai augumam, jo attālums līdz priekšējo sēdekļu atzveltnēm ir gana liels un aizmugurē ir tikai divas sēdvietas, bet gan par griestiem – jau minēju, ka jumta līnija ir pazemināta, kā dēļ garāka auguma cilvēkiem jārēķinās ar frizūras rīvēšanos gar griestu apšuvumu. Visādi citādi sēdekļu forma ir sēdēšanai ērta un gariem pārbraucieniem piemērota. Par vadītāja ērtībām komentāru būs ļoti maz – sportiski profilēts, visos virzienos regulējams sēdeklis ar labu sānu atbalstu dinamiskas braukšanas cienītājiem, četros virzienos regulējama stūre un laba slēdžu un pārslēgu izvietojuma ergnomija ir Passat CC salonā atrodamie komfortablas braukšanas priekšnosacījumi. Starp citu, arī salona apdares materiāli liekas rūpīgi izvēlēti, bet salons – tipiski vāciskā manierē - labi nostrādāts.

Būdams četru durvju auto un kupejas apvienojums, Passat CC ir konstruēts ar tieksmi uz dinamiku. To pierāda gan piecu dažādu dzinēju palete, kas sedz jaudas spektru no 140 līdz 300 zirgspēkiem, gan arī gaitas īpašības. Testētais auto ir aprīkots ar vājāko no pieejamajiem motoriem – 2 litru TDI dīzeli, un jāsaka, ka tā veiktspēja ir pilnībā pietiekama, atliek vien agregātu iegriezt līdz 1750 apgriezieniem minūtē, kad tas jau attīsta maksimālos 320 Nm un auto spēji rauj uz priekšu. Jāsaka gan, ka priekš šāda auto, kurš raugās premium segmenta virzienā, dīzeļa troksnis ir nepieklājīgi labi dzirdams; vienmērīgas braukšanas laikā gan tas pierimst un uz šosejas tikpat kā izzūd.
Passat CC piekare ir diezgan stingra, tomēr jāsaka, ka nav nekomfortabla. Gaitas īpašības drīzāk varētu raksturot ar vārdiem precīzas un viegli kontrolējamas, turklāt, arī ātrāk iebraucot asā pagriezienā, virsbūves sasvēršanās ir minimāla.

Svarīgākie dati: Volkswagen Passat CC 2.0 TDI
Dzinējs: 1968 ccm, turbīna, interkūlers Veiktspēja: 140 ZS pie 4000 aprg./min., 320 Nm pie 1750 – 2500 apgr./min. Paātrinājums (0-100 km/h): 9,8 sekundes Vmax: 213 km/h Gabarīti (g/p/a mm): 4799/ 1855/ 1417 Riteņu bāze: 2711 mm Svars (pašmasa/pilna masa kg): 1466/ 1960 Bagāžnieka tilpums: 535 litri Degvielas patēriņš (pilsētā/ārpus pilsētas/kombinētais): ar 6 pakāpju manuālo transmisiju - 7,5/ 4,5/ 5,8; ar DSG divsajūgu transmisiju - 8,1/ 5,1/ 6,2 CO2 izmeši: 153g/km Cena: sākot no 29 159 eiro