"Baltic Taxi" neievērojot noteikumus

FOTO: LETA

“Kādēļ Baltic Taxi automašīnu marķējums neatbilst Rīgas pašvaldības prasībām, kuras teritorijā viņi darbojas?” šādi jautājumi nodarbina galvaspilsētas taksometru firmu pārstāvjus, kas nav apmierināti ar to, ka tiek sodīti par mazākajiem pārkāpumiem, bet tajā pašā laikā jaunajam tirgus dalībniekam esot atļauts atklāti un nesodīti ignorēt noteikumus, raksta avīze "Telegraf".

Konkurenti vaino "Baltic Taxi" par obligātā ovāla neesamību uz taksometru priekšējām durvīm, uz kura jābūt uzrakstam Rīga un datiem par firmu. Turklāt jaunajiem nozares dalībniekam 50 automašīnām izdota Rīgas domes licence.

“Ovāls ir obligāta prasība,” sarunā ar "Telegraf" teicis Rīgas domes satiksmes departamenta direktora vietnieks ceļu satiksmes organizēšanas un pasažieru pārvadājumu jautājumos Vitālijs Reinbahs. “Mašīnām, kas strādā Rīgas pašpārvaldes teritorijā, jāatbilst Rīgas domes prasībām un nevar būt nekādas citas šo noteikumu interpretācijas. Līdzko kontroles dienests konstatēs, ka "Baltic Taxi" neatbilst uzstādītajām prasībām, tiks piespriests sods un veiktas tālākās darbības.”

Kā noskaidrojis "Telegraf", Satiksmes departamenta kontroles dienests jau esot konstatējis jaunā tirgus dalībnieka pārkāpumus, taču pagaidām nekādas tālākas darbības veiktas neesot.

Rīgas satiksmes departamenta kontroles dienesta priekšnieks Ēriks Gailāns "Telegraf" paudis, ka tuvākajā laikā tikšot pieņemts lēmums attiecībā uz "Baltic Taxi" noformējumu. “Mēs uzdevām šai firmai attiecīgus jautājumus un šobrīd rit sarakste. Viņi apgalvo, ka viņiem taisnība, bet mēs sakām, ka jāievēro Rīgas domes noteikumi,” saka Gailāns.

Gailāns paudis, ka pašreiz neviens no "Baltic Taxi" vadītājiem par minētajiem pārkāpumiem nav sodīts.

Darbs ar dokumentiem

Vitālijs Reinbahs neuzņemas komentēt, kādā veidā "Baltic Taxi" ieguvis licenci darbam Rīgā, ja tas jau sākotnēji nav ievērojis pašvaldības noteikumus. Tas nav kļuvis skaidrāks arī pēc sarunas ar Rīgas domes licencēšanas komisijas vadītāju Jāni Zaržecki.

“Mēs nepārbaudām katru automobili, strādājam ar dokumentiem, un dokumenti kompānijai "Baltic Taxi" bijuši kārtībā. Nebija nekādu aizdomu par kādām neatbilstībām. Ar šo lietu vajadzētu nodarboties kontroles dienesta darbiniekiem,” saka Zaržeckis.

“Mums katrai mašīnai ir divas licences – Rīgas un Mārupes pašvaldības, un būs vēl trešā – Jūrmalas,” komentē "Baltic Taxi" kreatīvais direktors Juris Erts. “Katrā pašvaldībā ir savas automašīnu noformēšanas prasības, tādēļ mēs mazliet atšķiramies no tiem taksometriem, kam ir tikai Rīgas licence, taču, sadarbojoties ar Satiksmes departamentu, cenšamies veidot vienotu dizainu, kas apmierinātu visas pašvaldības,” stāsta Erts.

Juris Erts atzinis, ka Rīgas domes prasībās minētā ovāla uz "Baltic Taxi" patiešām neesot, tomēr uz automašīnām esot visa informācija, kurai saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem tur jāatrodas.

“Trīs licenču dēļ kompānijai patiešām ir argumenti, un nav skaidrs, kā ievērot visu trīs pašvaldību noteikumus. Šeit ir acīmredzama nepilnīga likumu izstrāde, taču tajā pašā laikā noteikumi visiem ir vieni un mēs visi ar interesi skatāmies, cik ilgi vēl šie taksometri tā brauks,” saka Latvijas Darba devēju organizācijas taksometru nozares priekšsēdētāja vietnieks Aleksejs Ignatjevs.

Uz augšu