Kāds vīrs "Opel" šujmašīnu iemainījis pret jaunu "Opel" automobili.
Laikā, kad automīļi iegādājas arvien jaunāka modeļa mašīnas, daudz šikāk uz ceļa izskatās restaurēts retromodelis, kura cena var pat daudzkārt pārsniegt modernas mašīnas cenu.
Latvijā pieprasījums pēc retroautomobiļiem aug, un viens no ekskluzīvo automašīnu kolekcionāriem — Ainars Indriksons — atklāj "Saldajai Dzīvei" retro opeļu rozīnītes.
Sev piemērota retroautiņa meklēšana var izvērsties aizraujošā piedzīvojumā, kā smejas Ainars, "zelta meklējumos". Var noskatīt auto, ko restaurēt, taču jādomā, vai tas ir to vērts — lētāk var iznākt atrast auto internetā un nopirkt jau gatavu. Cenas ir visdažādākās — šodien ir kičīgi braukt arī ar savu moskviču, kuru iespējams nopirkt pat par nieka 100 latiem, taču var izvēlēties pavisam ekskluzīvus autiņus, kuriem nāk klāt arī sava vēsture, un to cenas jau mērāmas miljonos!
Ainars atceras, kā pirmo reizi sēdies pie sava 1962. gada "Opel Kapitan" stūres. Viņš teic — pārņēmis tāds satraukums, ka nemaz nemanījis, kā citi vadītāji aplūko eleganto braucamo. Braukt ar retromašīnu gan neesot grūtāk kā ar jebkuru citu auto. "Arī ātruma ziņā 62. gada opelis var turēt līdzi 2007. gada opelim," atzīst Ainars. "Dzinēja konstrukcija kopš 30. gadu beigām nav mainījusies — pamatvilcienos opelis palicis tāds pats."
Retroauto kļūst arvien vērtīgāki. Ja pavisam nesen retais atļāvās izbraukt ielās ar vecāku auto, nu jau ir daudzi, kas veido pat retroauto kolekcijas, un šo spēkratu braucēju skaits arvien palielinās. Turklāt tā nav vien kungu izklaide — netrūkst arī dāmu, kas iecienījušas izmest kādu elegantu loku pa pilsētu greznā retroautomobilī.