/nginx/o/2018/07/14/9055191t1h335d.jpg)
Ludzas rajonā tiek apsvērta iespēja Ludzas-Terehovas galvenā ceļa atslogošanai kravas automašīnas novirzīt stāvēšanai uz papildu ceļa virzienā uz Nirzu, informēja Ludzas rajona padomes priekšsēdētājs Juris Dombrovskis.
Ceļa atzaram ir grants segums, un pašlaik tiek nogaidīts, lai ceļš pēc ziemas sasaluma un pavasara atkušņa pietiekami nožūtu un spētu izturēt kravas transporta svaru, pārlieku to neizdangājot. Iespējams, Nirzas ceļa 10 kilometru posmā ap 500 automašīnu uz šā ceļa varētu izvietot jau pēc Lieldienām.
Šo Nirzas ceļu ir plānots šogad noasfaltēt un izveidot par vienu no pierobežas tranzītceļiem, taču, kamēr būvdarbi nav sākušies, apmēram vienu mēnesi vēl tur būtu iespējams novirzīt daļu rindā gaidošo kravas auto, kā tas jau tika darīts ziemā, kad ceļš bija sasalis.
Pašlaik kravas transportlīdzekļi stāv uz galvenā ceļa Ludza-Terehova, un apmēram 250 - 300 vienības tiek novirzītas gaidīšanai 5,5 kilometrus garajā tā saucamajā Opuļu ceļa "kabatā".
Vēlāk, ceļu remontdarbu laikā, iecerēts kravas automašīnas kustības regulēšanu veikt Rēzeknes rajona teritorijā, pastāstīja Dombrovskis.
Rēzeknes rajona padome ir informēta par iespējamo kravas transporta pieplūdumu rajona robežā Ludzas virzienā. Rēzeknes rajona padomes izpilddirektors Valērijs Zvīdriņš pastāstīja, ka rajona padome ir gatavojusies šādai situācijai un izbūvējusi ceļa malās speciālus laukumus atkritumu konteineru un tualešu izvietošanai.
Par pērnā gada nogalē valdības piešķirtajiem 12 000 latu no rezerves fonda ir sagatavoti šie laukumi ar šķembu uzbērumiem, lai pie tiem varētu piebraukt apsaimniekotāju transports un veikt sakopšanu.
Zvīdriņš norādīja, ka galvenie ceļi ir diezgan sliktā stāvoklī un Latgalei allaž tiek piešķirts vismazākais finansējums ceļu remontam, lai gan tranzīts šeit kursē visintensīvāk, gan no Lietuvas un Daugavpils caur Rēzekni uz Krieviju, gan no Rīgas.