Četri auto, ar kuriem braukt slēpot

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Subaru

Slēpošanas sezona ir klāt, un īstam entuziastam nav lielāka prieka par došanos uz kalniem ar savu braucamo. Protams, tam jābūt piemērotam dažādiem ceļa apstākļiem, ietilpīgam un drošam. LATAUTO.lv piedāvā četrus variantus…

 
Foto: Subaru

Subaru Outback (2009–2014)

OK, mēs visi labprāt brauktu ar Audi A6 Allroad vai Volvo XC70, taču tie ir dārgi auto, tāpēc kādēļ nepameklēt alternatīvu? Piemēram, Subaru?

Tieši ar ceturto paaudzi Outback ieguva amerikāniskus gabarītus un līdz ar to nopietnu ietilpību. Motoru klāsts ir tradicionāli skops: relatīvi jaudīgs, bet neekonomisks 3,6 litru sešcilindru dzinējs (260 ZS, 350 Nm), 2,5 litru četrcilindrinieks (173 ZS, 235 Nm) un divlitru dīzelis (150 ZS, 350 Nm). Diviem pēdējiem pienācās manuālā kārba vai variators Lineartronic.

Foto: Subaru

Interesanti, ka simetriska griezes pārdale starp tiltiem ir vienīgi mašīnām ar manuālo kārbu, un nevienai no versijām vairs nav pazemināto pārnesumu.

Outback nudien ir ietilpīgs: bagāžnieks uzņem 5261726 litru, kas ir visai līdzvērtīgi Volvo XC70 (5551680 l).

Outback klīrenss ir 20 cm, un nav dzirdēts, ka īpašniekiem būtu iebildumi pret auto spējām vieglā bezceļā. Ja nu kā Outback trūkst, tad tā ir jauka salona apdare, izsmalcināta gaita un izcila skaņas izolācija. Tātad vairāk Munameģis nekā Livinjo. Starp citu, 2009. gadā EuroNCAP triecientestā Outback ieguva 5 zvaigžņu novērtējumu. Lietotu dīzeļmašīnu cenas sākas ar 10 000 eiro.

 
Foto: Volkswagen

Volkswagen T4 (1990–2003)

Volkswagen mikroautobuss pats mazliet ir Ziemassvētku brīnums, jo praktiski parasta vieglā auto gabarītos ir atrasta nesalīdzināmi lielāka vieta pasažieriem un bagāžai.

Pajautājiet, kuru VW busu izvēlēties, un zinātāji steigs rekomendēt T4 – ceturtās paaudzes automobili, kas piedāvāja radikāli reformētu VW furgona formātu (T3 dzinējs vēl bija aizmugurē) un sevi apliecināja kā grūti nolietojamu tehnikas vienību.

Foto: Volkswagen

T4 ražoja no 1990. līdz 2003. gadam, plānveida modernizācijai notiekot 1996. gadā. Tam bija benzīna motori ar jaudu no 67 līdz 204 ZS un dīzeļi, kas attīstīja no 60 līdz 151 ZS.

Mašīnas bija pieejamas ar divu garumu riteņu bāzi, lai gan privātajiem braucējiem interesantākā versija Multivan bija tikai ar īso. Kopā ar pieccilindru motoriem VW piedāvāja pilnpiedziņu, un papildu aprīkojuma sarakstā bija atrodama automātiskā pārnesumkārba.

Lētākie T4 ir atrodami par mazāk nekā 1000 eiro, kamēr pieklājīgs Multivan, visdrīzāk, izmaksās apmēram desmit reizes vairāk. Lai vai kā, lielākais izaicinājums ar T4 ir atrast auto, kas jau nebūtu apbraucis apkārt zemeslodei savas 25 reizes.

Foto: Volkswagen
 
Foto: Land Rover

Land Rover Discovery 3 (2004–2009)

Land Rover varbūt nevar lepoties ar pasaulē uzticamākās tehnikas titulu, bet tas ir talantīgs bezceļa auto ar plašu septiņvietīgu salonu un spēju radīt sajūtu, ka sēžat cietoksnī. Vai ka uzbrauksiet kalna virsotnē bez pacēlāja palīdzības.

Savulaik auto izcēlās ar neparastu nesošās virsbūves un rāmja integrāciju, lai gan tas nenāca par labu pašmasai, un LR3 nesvēra mazāk par 2,5 tonnām. Tam bija pneimatiskā piekare, kas ļāva regulēt klīrensu, pastāvīga pilnpiedziņa, sešpakāpju automāts ar pazeminātajiem pārnesumiem un moderna transmisijas vadība, kas auto darbību piemēroja dažādiem segumiem.

Foto: Land Rover

Motori bija vien divi: 4,4 litru V8 benzīnnieks (299 ZS) no Jaguar un Ford/PSA ražojuma 2,7 litru V6 dīzelis, kas attīstīja 190 ZS. Vērts piebilst, ka pēdējo izmantoja visvienkāršākajā versijā – ar parastu piekari un ar manuālo pārnesumkārbu.

Auto salona iekārtojums nav atbilstošs gluži katrai gaumei, taču ar masīvo, vertikālo priekšējo paneli un tuvu durvīm novietoto vadītāja sēdekli tam piemīt sava pievilcība.

Lietotu LR3 cenas pašlaik ir noslīdējušas zem 7000 eiro atzīmes, bet par jaunākajiem, labā stāvoklī esošiem šā perioda auto prasa tuvāk 20 000 eiro.

Foto: Land Rover
 
Foto: Audi

Audi RS6 (2008–2010)

Ir neparasti auto, ir ekstravaganti auto un ir Audi RS6.

Vispār RS6 gaitas uz šīs pasaules ceļiem sākās 2002. gadā, taču pa īstam interesanti kļuva 2008. gada otrajā pusē, kad quattro nodaļa izlaida mašīnas ar V10 dzinēju. 5 litru spēkstacija no Lamborghini attīstīja absurdus 580 ZS un 650 Nm.

Būdams divtonnīgs mitriķis, RS6 līdz 100 km ieskrējās 4,5 sekundēs (universālis Avant 4,6 s). Maksimālais ātrums bija 250 km/h, bet 500 eksemplāros izgatavotais RS6 Plus spēja lidot 303 km/h.

Foto: Audi

Pašsaprotami, RS6 ražoja tikai un vienīgi ar pilnpiedziņu, savukārt pārnesumus slēdza sešu pakāpju automāts. Lai koloss apstātos, tam bija 390 mm priekšējie bremžu diski, un par papildu samaksu ražotājs piedāvāja keramiskos diskus.

Kopā saražoja 4674 eksemplāru, no kuriem vairāk nekā 80% bija universāļi. Ekstrēmais raksturs un augstās uzturēšanas izmaksas laika gaitā darījušas savu, un auto, kas reiz maksāja 111 000 eiro, tagad var dabūt par 23 tūkstošiem.

RS6 ir nežēlīgi cieta piekare un degvielas patēriņš pilnīgi noteikti nav ražotāja norādītie 14 l/100 km, taču nafta vēl ilgi būs lēta un diez vai eksistē cits auto, kas līdz Alpiem spēs aizraut vēl ātrāk.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu