Viņš sacīja, ka, lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību, primāri jādomā par infrastruktūras sakārtošanu, ko jau sen sapratusi Somija un Skandināvijas valstis.
Lukstiņš uzsvēra, ka «nekāda atstarojošo vestu dalīšana te nepalīdzēs».
«Somijā un Skandināvijas valstīs pēdējā vestu dalīšana bija apmēram pirms 40 gadiem. Viņi ir sapratuši, ka
vienīgais ceļš ir infrastruktūras sakārtošana - nodalot gājēju pārvietošanos no autobraucējiem, veidojot veloceļus, apgaismojumu,
negadījumu skaits strauji nokritās par 80% līdz 90%,» sacīja Lukstiņš.
Valsts policijas (VP) Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis arī norādīja, ka viens no objektīvajiem faktoriem, kāpēc Latvijā ir tik daudz ceļu satiksmes negadījumu ir sliktā infrastruktūra. VP ieskatā būtu
nepieciešami gan papildu horizontālie apzīmējumi, gan pretējās joslas nodalīšana ar dzelzs barjerām, kā arī nodalīt velobraucējus un gājējus.
Savukārt subjektīvie faktori ir pārgalvība, bezatbildīga rīcība, apdzīšanas manevri, nepareiza ātruma izvēle un nogurums, sacīja Krapsis. Viņš norādīja, ka arī
kopumā sabiedrības attieksme īpaši nemainās - joprojām cilvēki brauc dzērumā un luksoforu neievērošana ir jau kā ieradums.