Taksometra vadītājs: lai nopelnītu 600 eiro mēnesī, jāstrādā 260 stundas

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Taksometru vadītāji pirms došanās uz darbu nezina, cik nopelnīs, jo taksometru uzņēmumi atsakās maksāt «cieto» algu, kas ļaujot izvairīties no nodokļu samaksas, stāsta Fēlikss (vārds mainīts), kurš strādā par taksometra vadītāju jau trīs gadus.

Papildināts, 1. rindkopa

Baltic Taxi komentārs

«Detalizēta atalgojuma un biznesa organizācijas politika tiek vērtēta kā uzņēmumam būtiska komercinformācija, tādēļ plašākus komentārus par šo jautājumu kompānija nesniedz,» atbild «Baltic Taxi» pārstāvis Juris Petersons uz jautājumu, kādi ir principi, maksājot algas taksometru vadītājiem.

Uzņēmums vien norāda, ka Baltic Taxi strādā vairāk nekā 500 taksometru vadītāju.

«Klienti ir dažādi, arī agresīvi un neprognozējami. Reiz viens iereibis vīrietis pieķērās pie auto stūres, cenšoties ietriekties stabā, ir arī draudēts,» atminas taksometra vadītājs. Fēlikss saka: «Lai strādātu par taksistu, ir jābūt psiholoģiski gatavam.»

Taksometra uzņēmumi saviem darbiniekiem nemaksā pat minimālās algas, bet ir izveidoti plāni, lai izvairītos no nodokļu samaksas, kuros taksometra vadītājiem jāiekļaujas.

«Manā tagadējā uzņēmumā plāns ir 100 eiro. Šī nauda ir kā auto īres maksa uz 24 stundām. Pēc maiņas automašīna jānogādā uzņēmumam nomazgāta un ar pilnu benzīntvertni,» stāsta Fēlikss. Ja automašīnas bāka ir tukša, tās uzpildīšana ir ap 70 eiro.

Pārpalikums ir nopelnītā nauda.

Mēneša laikā vidēji var nopelnīt ap 600 līdz 700 eiro, nostrādājot ap 260 stundām.

Tas ir ap 13 stundām diennaktī, ja rēķinām, ka normālam cilvēkam mēnesī ir 20 darba dienas, stāsta Fēlikss.

No «Airbaltic» taksometru firmas viņš aizgājis, jo vadība lika darbiniekiem strādāt kā pašnodarbinātajiem, bet Fēlikss atteicās. Šā iemesla dēļ firma lika maksāt vairāk nekā pusi no kopējā jeb visu darbinieku dienas plāna, kas ir neiespējami.

«Ir dienas, kad dienas plānu nesanāk izpildīt, tad tu paliec vēl uzņēmumam parādā,»

atzīst taksometra vadītājs.

Fēlikss nevar ieteikt kādu konkrētu taksometru uzņēmumu citiem gribētājiem, kas vēlas kļūt par taksometra vadītājiem, jo visās kompānijās ir bardaks - jāpilda dienas plāns un nemaksā minimālās algas.

Viņš vēlētos, lai taksometru uzņēmumi darbiniekiem maksātu vismaz minimālo algu, kas radītu stabilitātes sajūtu; bet uz to ir naivi cerēt mūsu valstī.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu