
BMW ir aizcīnījušies līdz premium segmenta galvgalim un tur noteikti centīsies arī palikt. Vietas nosargāšanai lieti noderēs arī jaunā 7.sērija, kas tika atklāta 10.jūnija vakarā.
BMW ir aizcīnījušies līdz premium segmenta galvgalim un tur noteikti centīsies arī palikt. Vietas nosargāšanai lieti noderēs arī jaunā 7.sērija, kas tika atklāta 10.jūnija vakarā.
BMW inženieri sava jaunākā lielizmēra sedana pamata konstrukcijā ir izmantojuši inovatīvu oglekļa šķiedras un dažādu metālu kombināciju. Izvietojot superizturīgo, taču ļoti vieglo oglekļa šķiedru stratēģiski pareizās vietās, inženieriem ir izdevies sedana svaru paaudžu maiņas rezultātā samazināt par aptuveni 130 kilogramiem. Tas nāks par labu ne tikai gaitas īpašībām, bet arī braukšanas efektivitātei.
Gaitas īpašībām par labu nāk arī pneimopiekare ar automātisku līmeņošanu un adaptīvie amortizatori, kuriem laikus tiek nodota optiski iegūta informācija par situāciju uz ceļa, proti, nelīdzenumiem, ko nāksies nogludināt. Piedevām jaunā 7.sērija ir apgādāta ar elektromehāniskiem stabilizatoriem, kas samazina virsbūves zvārošanos, tā dodot iespēju līkumos braukt azartiskāk. Azartiskāk varēs braukt arī naktī, jo BMW flagmanis jau sērijveidā tiek apgādāts ar pilnajiem LED priekšējiem lukturiem. Tālās LED gaismas pēc izvēles var aizstāt ar tālajām lāzergaismām. Jau esam ziņojuši, ka tās ceļu izgaismo vairāk nekā puskilometru uz priekšu, tai pašā laikā patērējot ievērojami mazāk enerģijas.
Dzinēju jomā būtiskākais jaunums ir plug-in hibrīdversija, jo tradicionālie iekšdedzes motori būtiski nav mainījušies. Proti, 730d sākotnēji būs vienīgais dīzelis, un to apgādās ar 3 litru sešu cilindru motoru, kurš attīsta 265 ZS. Benzīnnieku saimi pārstāvēs 740i ar 3 litru sešu cilindru turbo motoru un 326 ZS, kā arī 750i ar 4,4 litru V8 turbo motoru, kura jauda ir 450 zirgspēku. Augstāk minētais hibrīdauto tikmēr saņems 2 litru četru cilindru turbo motoru ar 258 ZS un 70 kW elektromotoru, kas sistēmas kopējo jaudu paceļ līdz 326 zirgspēkiem.
Šīs kombinācijas galvenā priekšrocība ir oficiālais degvielas patēriņš 2,1 litra apmērā un iespēja līdz 40 kilometriem nobraukt elektriski (līdzšinējais ActiveHybrid 7 to nespēja), tiesa, ne ātrāk kā ar 120 kilometriem stundā. Ir arī trūkumi, un tas ir bagāžnieks, kurš uz bateriju rēķina ir sarucis no standarta modeļa 515 litriem līdz 420 litriem. Astoņu pakāpju automātiskā transmisija visām 7.sērijas modifikācijām, tai skaitā par 14 centimetriem garākajai L versijai, ir standarts, turpretī pilnpiedziņa pieejama tikai 730d, 740e un 750i modeļiem.
Virkni jaunievedumu lielais BMW piedāvā arī salonā. Tā, piemēram, ērtos, daudzfunkcionālos sēdekļos sēdošie braucēji var brīvi mainīt gaismas akcentus interjerā, pateicoties speciālam pārklājumam, pielāgot arī caur panorāmas stikla jumtu krītošās gaismas toni, vai arī vienkārši caur jumtu raudzīties zvaigžņotajās debesīs. Auto ir apgādāti ar augstas kvalitātes audio sistēmu Diamond Surround Sound System, ko izgatavojusi kompānija Bowers & Wilkins, lai turīgie melomāni nepaliktu neapmierināti, bet par papildu samaksu var iegādāties Ambient Air paketi, kas salonā ieplūdinās braucējiem tīkami aromatizētu gaisu.
iDrive sistēmā jaunums ir žestu atpazīšana un jauns skārienpanelis, kura uzdevums ir informācijas ievadīšanu un iegūšanu padarīt vieglāku un drošāku. Ja atmosfēras noteicējs mašīnā ir aizmugurē sēdošais, tad viņa rīcībā ir viduskonsolē iebūvēta Samsung planšete, kas ar Mirrorlink starpniecību savienota ar automobiļa informācijas un izklaides sistēmu. Ja izvēlēta Executive pakete un 7.sērija ar pagarināto riteņu bāzi, tad vietas aizmugurē pietiks arī gulēšanai. Šajā gadījumā ir iespējams priekšējā pasažiera sēdekli elektriski aizbīdīt uz priekšu, aizmugurējo sēdekli atlaist un izbīdīt kāju balstu. Šādas opcijas gan premium segmentā nav jaunums. Piemēram, TVNET jau pirms astoņiem gadiem šādas ekstras izmēģināja President aprīkojuma līmeņa Lexus LS 600h L, un jāsaka, ka tās ir ko vērts - laiskāku braucienu ir grūti iedomāties.
Lai arī virkne funkciju automobilī ir izsaucamas ar žestiem un bezvadu režīmā (tai skaitā viedtelefona lādēšana, ja vien tas šādu iespēju atbalsta), pogas no salona vēl nav pilnībā izzudušas. Jaunās 7.sērijas gadījumā tās ir izgatavotas no metāla, savukārt uz tām redzamie simboli iegravēti ar lāzera palīdzību.
Tāpat kā komforta, arī drošības un palīdzības jomā 7.sērija piedāvā gandrīz visu, ko vien varētu vēlēties. Atliek tikai samaksāt. Cita starpā drošības aprīkojums ietver sistēmu, kas sagatavo braucējus, ja nenovēršams ir kļuvis trieciens no aizmugures, aktīvo joslu maiņas asistentu, apkārtskata sistēmu, sensorus, kas uzrauga, vai kāds objekts netuvojas no sāniem neredzamā zonā, daļēji automatizētu braukšanu sastrēgumos un visbeidzot arī automātisko parkošanos ar tālvadību, kas noderēs gadījumos, ja stāvvieta ir pārāk šaura, lai pēcāk ērti izkāptu no auto.
Modelis | Dzinēja tips / transmisija | Veiktspēja | 0-100 km/Vmax | Cena (Vācijā) | Vid.patēriņš |
BMW 740i | R6/8AT | 326 ZS/450 Nm | 5,5 s/250 km/h | 87 600 Euro | 6,6 l/100 km |
BMW 740Li | R6/8AT | 326 ZS/450 Nm | 5,6 s/250 km/h | 93 500 Euro | 6,6 l/100 km |
BMW 750i xDrive | V8/8AT | 450 ZS/650 Nm | 4,4 s/250 km/h | 107 500 Euro | 8,1 l/100 km |
BMW 750Li xDrive | V8/8AT | 450 ZS/650 Nm | 4,5 s/250 km/h | 112 700 Euro | 8,3 l/100 km |
BMW 730d | R6/8AT | 265 ZS/620 Nm | 6,1 s/250 km/h | 81 900 Euro | 4,5 l/100 km |
BMW 730Ld | R6/8AT | 265 ZS/620 Nm | 6,2 s/250 km/h | 87 700 Euro | 4,6 l/100 km |
BMW 730d xDrive | R6/8AT | 265 ZS/620 Nm | 5,8 s/250 km/h | 85 300 Euro | 4,8 l/100 km |
BMW 730Ld xDrive | R6/8AT | 265 ZS/620 Nm | 5,9 s/250 km/h | 91 900 Euro | 4,8 l/100 km |
BMW 740e | R4+elektromotors / 8AT | 326 ZS/650 Nm | 5,6 s/240 km/h | NA | 2,1 l/100km |
BMW 740Le | R4+elektromotors / 8AT | 326 ZS/650 Nm | 5,7 s/240 km/h | NA | 2,1 l/100km |
BMW 740Le xDrive | R4+elektromotors / 8AT | 326 ZS/650 Nm | 5,5 s/240 km/h | NA | 2,3 l/100km |