Opel Corsa - Riselsheimā mītošās kompānijas bestsellers, kas aizvadīto 33 gadu un četru paaudžu laikā visā pasaulē ir pārdots 12,4 miljonos eksemplāru. To, ka Corsa, lai arī izmēros neliels, ir nozīmīgs auto, apliecina arī visa Opel koncerna pārdošanas apjomi, kuros apmēram ceturto daļu veido tieši Corsa.
/nginx/o/2018/07/16/9671116t1hd478.jpg)
Dizains
Jaunās Opel Corsa ārējais dizains ir iepriekšējā modeļa vizuālā tēla evolucionējusī versija ar šādiem tādiem stila elementiem no supermazā ADAM. Kopumā Corsa ir ieguvusi mazliet nenopietnu, jautru izskatu, kas rosina iztēli un ļauj veidoties asociācijām. Piemēram, lielās priekšējās acis ar bumeranga formas LED dienas gaitas gaismām un platais režģis atgādina vardi, savukārt Opel zibens emblēmu no abām pusēm ieskaujošā hromētā līste ar uzliektajiem galiem atmiņā atsauc savulaik televīzijā redzētā detektīva Erkila Puaro ūsas.
/nginx/o/2018/07/16/9671117t1h6ab8.jpg)
Profila skatā Corsa ir ieguvusi izteiktāku ķīļa formu, par ko jāpateicas uz leju un priekšu pastieptajam purngalam, savukārt aizmugurē uzmanību visvairāk piesaista lukturu bloki. Salīdzinot ar ceturtās paaudzes Corsa, tie ir pastiepušies uz sāniem un iegrauzuši robu bagāžnieka vākā. Tāpat kā priekšējiem lukturiem, arī aizmugurējiem forma paaudžu maiņas rezultātā ir kļuvusi sarežģītāka.
Aplūkojot auto kā vienu veselu, domas noteikti dalīsies.
Visticamāk, skaistumkonkursos šim auto laurus plūkt neizdosies,
tomēr kopumā Corsa neizskatās slikti, turklāt Opel dizainiskā identitāte ir lieliski saglabāta; citiem vārdiem - Corsa nebūs tas gadījums, kad nāksies divreiz domāt, kas tad ir šis auto un kuru zīmolu pārstāv.
/nginx/o/2018/07/16/9671118t1h7721.jpg)
/nginx/o/2018/07/16/9671119t1h6857.jpg)
Salonā
Būdama tikai 4,02 metrus gara, Corsa ir vistīrākais mazauto, tomēr vietas salonā ir gana daudz. Jo īpaši autobraucējus interesējošajā sēdeklī pie stūres. Kādai dāmai, kura bija nolēmusi izmēģināt, kā tad sēžas attēlā redzamās Corsa vadītāja sēdeklī, gan radās iebildumi pret stūres kolonnas pozīciju, jo tā traucējot ērti iekāpt un izkāpt. Taču šis trūkums konstrukcijā tikpat labi varētu būt saistīts ar garajām kājām nevis inženieru izmērītajiem leņķiem un attālumiem, jo vidusmēra un mazākiem cilvēkiem Corsa der itin labi, bet īpaši masīvi onkuļi, kam viss ir liels, tai skaitā pusdienu un vakariņu porcijas, tāpat neraudzīsies mazās klases virzienā, tā vietā priekšroku dodot ar savu apkārtmēru saderīgam transporta līdzeklim.
/nginx/o/2018/07/16/9671120t1h0a50.jpg)
Citiem vārdiem, pēc vairākiem simtiem pie Corsa stūres pavadītu kilometru iespaidi par sēdpozīciju, komfortu, priekšējā paneļa pārskatāmību un ergonomiku drīzāk ir pozitīvi; pat
būtu ar mieru Corsa lietot ikdienā, jo kompakto gabarītu dēļ tas lieliski iederas arī pilsētvidē.
Citādākās domās turpretī varētu būt cilvēki, kam sanāks sēdēt aizmugurē. Otrās rindas sēdeklī ir paredzētas vietas trim cilvēkiem, taču viņi visi diez cik ērti tur nejutīsies. Divatā gan var braukt samērā komfortabli, jo man, piemēram, sēžot aiz sev pielāgota vadītāja sēdekļa, vietas kājām pietika ar rezervi. Tas gan nenozīmē, ka Corsa piederība konkrētai klasei paliks nepamanīta, jo šeit viss ir mazāks, kompaktāks un ciešāks.
/nginx/o/2018/07/16/9671121t1h8af9.jpg)
Bagāžnieks? Tā ir automobiļa salona daļa, kas dižus pārsteigumus nesagādā. Standarta konfigurācijā mazā auto bagāžnieka tilpums ir 285 litri, ar ko ikdienas vajadzībām nepietiks vienīgi hroniskam krāmu vizinātājam. Trīs durvju Corsa šis lielums ir 280 litru. Ar nolaistām aizmugurējām atzveltnēm trīs un piecu durvju Corsa bagāžas nodalījums pieaug līdz attiecīgi 750 un 710 litriem. Ja izmanto iespēju mašīnas salonu piekraut līdz griestiem, tad lietderīgi izmantojamās telpas tilpums attiecīgi jau sasniedz 1090 un 1120 litru.
/nginx/o/2018/07/16/9671122t1heba7.jpg)
/nginx/o/2018/07/16/9671124t1hdb2f.jpg)
Tehnika un dzinēji
Saņemot piedāvājumu izmēģināt Corsa ar 1 litra motoru, biju diezgan skeptisks. Piesardzību attiecībā uz šo auto, pirms tas redzēts un izbraukts, nespēja mazināt arī apziņa, ka motoriņš ir aprīkots ar turbokompresoru. Ja jāsaka atklāti, tad jau pirmie metri sagādāja vilšanos - izrādījās, ka
esmu kļūdījies savos pieņēmumos, jo Corsa izrādījās tīri žiperīga.
Veiktspējas skaitļi nav graujoši - vien 115 ZS un 170 Nm -, taču ar trim pieaugušiem cilvēkiem salonā auto ir vienlaikus gan adekvāti dinamisks, gan arī ekonomisks. Protams, vienmēr var gribēt vairāk un labprātāk brauktu ar OPC modeļa 210 zirgspēkiem zem motora pārsega, taču kā ikdienas automobilis trīs cilindru turbo Corsa ir pilnīgi pietiekama. Un, kā jau minēju, arī ekonomiska. Ārpus apdzīvotām vietām, ja mašīna nav pilna ar smagiem tēvaiņiem, motoriņam pietiek ar nepilniem pieciem litriem. Ja brauc ap 100 km/h, tad ar pieciem litriem var rēķināties. Sasummējot izmēģinājuma braucienā veiktos kilometrus, kas gan pārsvarā tika iekrāti, uzturoties 90 km/h zonā, kur dominē vienmērīgs braukšanas temps, izdevās iekļauties 7 litros uz 100 kilometriem.
Ja neskaita OPC modeli, kam uzstādīts 1,6 litru motors, Corsa netiek piedāvāti par 1,4 litriem lielāki dzinēji. Mazākais ir izmēģinātais 1 litra turbo motors ar trim cilindriem. Kā bāzes motors tikmēr tiek klasificēts 1,2 litru atmosfēriskais benzīnnieks ar 70 ZS un 115 Nm. Bez tā atmosfērisko motoru klāstu pārstāv 1,4 litru agregāts ar 90 ZS un 130 Nm. Pārējie motoru klāstā ir dzinēji ar turbo kompresoru - 1,4 litru benzīna motors ar 100 ZS un 200 Nm, kā arī divi 1,3 litru CDTI dīzeļi ar 75 un 95 zirgspēkiem un 190 Nm griezes momentu. Transmisiju klāstu veido 5 un 6 pakāpju manuālās pārnesumkārbas, 5 pakāpju EasyTronic automatizētā manuālā transmisija un sešu pakāpju automāts. 1 litra modelis tiek komplektēts ar 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu.
/nginx/o/2018/07/16/9671125t1h0b7b.jpg)
Atgriežoties pie pirmo iespaidu gūšanai piešķirtās Corsa 1.0 ECOTEC Turbo, vēlreiz jāsaka, ka auto ne tikai apgāza maldīgos sākotnējos priekšstatus, bet vēlāk arī pārliecināja ar savu pārākumu tehnisko datu tabulā, kur tā aiz muguras visas pārējās standarta Corsa atstāj gan paātrinājuma, gan starppaātrinājuma, gan arī maksimālā ātruma ziņā. Līdzvērtīgi šie auto varētu būt vien gaitas īpašību un vadāmības precizitātes ziņā, jo visiem ir no jauna izstrādāta stūres sistēma un stingrāka balstiekārta, kas izmēģinājuma braucienā pat kombinācijā ar 17 collu riteņiem nešķita pārlieku sportiska, tai pašā laikā labi informējot par to, kas notiek uz ceļa. Rakstot iepriekšējo teikumu, iedomājos, ka ar Corsa pat varētu startēt slaloma braukšanas sacensībās. Tik informatīva ir stūres iekārta.
Opel Corsa cenu lapā mazākais skaitlis ir nedaudz virs 10 tūkstošiem eiro
par 3 durvju modeli ar 1,2 litru motoru. Identiski motorizēts piecu durvju automobilis būs par dažiem simtiem eiro dārgāks. Izmēģinātais turbo automobilis tikām jau bija dāsni apgādāts un tā cena grozās «augsto padsmitu tūkstošu eiro reģionā».
/nginx/o/2018/07/16/9671126t1h1341.jpg)
/nginx/o/2018/07/16/9671127t1hffe9.jpg)
Tehniskie dati: Opel Corsa 1.0 ECOTEC Turbo 115 ZS
Dzinējs | 999 cm3 |
Jauda | 115 ZS @ 5000-6000 rpm |
Griezes moments | 170 Nm @ 1800-4500 rpm |
0-100 km/h | 10,3 sekundes |
80-120 km/h | 10,4 sekundes |
Vmax | 195 km/h |
Patēriņš pilsētā | 6-6,1 l/100 km |
Ārpus pilsētas | 4,3 l/100 km |
Vidējais patēriņš | 4,9-5,0 l/100 km |
CO2 | 115-117 g/km |
Garums | 4021 mm |
Platums ar/bez spoguļiem | 1944 / 1746 mm |
Augstums | 1481 mm |
Riteņu bāze | 2510 mm |
Apgriešanās apļa diametrs (starp sienām/starp apmalēm) | 11,0/10,6 metri |
Bagāžnieks | 285/710 litri |
Pašmasa/pilna masa | 1199/1665 kg |
/nginx/o/2018/07/16/9671128t1h5e3f.jpg)