Skip to footer
Šodienas redaktors:
Artūrs Guds
Iesūti ziņu!

Uz Ženēvu atvests Civic Type-R dizaina prototips (6)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Kamēr testu centros Japānā un Eiropā turpinās Civic Type-R tehnikas izstrāde, Honda stendā Ženēvas auto šovā nogādāts modeļa prototips, ar ko japāņi demonstrē aptuveno sērijveida modeļa izskatu.

Honda Civic Type-R izstrāde turpināsies vēl visu gadu, un pārdošanā tas nonāks tikai 2015.gadā. Civic Type-R concept ir diezgan ārišķīgs automobilis, un tādam tam japāņu dizaineru skatījumā ir jābūt, lai uzsvērtu, ka šis ir īsts sacīkšu auto ikdienai, nevis parasta Civic lieljaudas versija.

Ārējam dizainam būs ļoti ciešs sakars ar veiktspēju. To demonstrē ne tikai zemais profils, lielie riteņi un bremzes, bet arī labi redzamie aerodinamikas elementi. Šīs virsbūves detaļas nav vienkārši uzmontētas iespaida pastiprināšanai; to funkcionalitāte un lietderīgums ir apstiprināti ilgās testu sesijās Nirburgringas Nordšleifē. Piemēram, priekšējais spoilers palielina piespiedējspēku uz priekšējo asi, uzlabojot vadāmību, bet bampera dizains tikmēr optimizē gaisa plūsmu un samazina aerodinamisko pretestību.

Kliedzošākais ārējā dizaina elements nepārprotami ir aizmugurējais antispārns ar tajā iestrādātiem LED aizmugurējiem lukturiem. Tā japāņi apvieno funkcionalitāti ar nedaudz futūristiskiem, drosmīgiem dizaina risinājumiem.

Hečbeka sportisko dabu akcentē 20 collu riteņi, kas tikai daļēji nosedz spēcīgo bremžu sistēmu ar sarkanajiem suportiem. To, ka Civic Type-R ir karstasinīgs braucamais, demonstrē arī izplūdes sistēmas cauruļu skaits aizmugurē. Redzēsim, vai visas četras nonāks arī līdz sērijveida modelim.

Honda atzīst, ka modeļa izstrāde turpinās, tādēļ ar konkrētiem tehnikas raksturlielumiem pagaidām nemētājas. Skaidri zināms ir tikai viens – jaunais Civic Type-R tiks apgādāts ar pilnīgi jaunu 2 litru VTEC turbodzinēju, kas attīstīs vismaz 280 zirgspēkus, taču tai pašā laikā atbildīs Euro6 kaitīgo izmešu normām. Honda norāda, ka Eiropā piedāvājamo modeļu vidū sen nav bijis spēkratu ar turbo dzinēju, taču norāda, ka atbilstošās tehnoloģijas nepārtraukti attīstītas un pilnveidotas motoru sportā, kā arī citos pasaules reģionos.

Komentāri (6)
Nepalaid garām!
Uz augšu