Lidojumam gatavojas arī S-klase

Vienā no gada lielākajām auto izstādēm, kas patlaban notiek Frankfurtē, Mercedes-Benz izrāda vairākus jaunus modeļus un konceptauto, starp kuriem interesantākais ir F 125!.

Konceptauto, kura nosaukumā ar izsaukuma zīmi ielikta atsauce uz Karla Benca patentēto Motorwagen pirms 125 gadiem, iemieso štutgartiešu pārdomas par to, cik ērts, braukšanā, komfortabls un videi draudzīgs būs augstākās klases auto jeb citiem vārdiem - markas flagmanis S-klase.

Saprotams, ka līdz konceptautomobilī apspēlēto ideju ieviešanai sērijveida ražošanā vēl nāksies pagaidīt, taču tendence būvēt aizvien greznākus un majestātiskākus, bet tai pašā laikā arī zaļākus auto ir acīmredzama. F 125! arī parāda, ar ko pēdējos gados inženieri nodarbojušies savās laboratorijās.

FOTO: Mercedes-Benz

Pirmkārt jau konceptauto apliecina Mercedes-Benz apņemšanos nākotnē nodrošināt videi draudzīgu pārvietošanos, kā enerģijas avotu izmantojot ūdeņradi. Šim nolūkam auto konstrukcijā ir iestrādātas vairākas augstas izturības tvertnes ūdeņraža glabāšanai (tās ir daļa no auto šasijas), bet paralēli degvielas šūnu elementiem, kuros H2 tiek savienots ar O2 un atbrīvotie elektroni vēlāk griež četrus riteņos iemontētus elektromotorus, darbojas arī plug-in uzlādes sistēma.

Paralēli degvielas šūnu tehnoloģijas attīstīšanai Mercedes-Benz inženieri nodarbojas arī ar enerģijas uzglabāšanas problēmu risināšanu, un rezultāts ir F 125! paredzētās litija sēra baterijas, kurās iespējams panākt apmēram divas reizes lielāku enerģijas blīvumu nekā nu jau tradicionālajās litija jonu baterijās.

Ja degvielas tvertnēs ir iepildīti maksimāli iespējamie 7,5 kilogrami ūdeņraža un 10 kWh baterijas ir pilnībā uzlādētas, ar F 125! bez apstājas var nobraukt līdz pat 1000 kilometriem, bet no tiem 50 kilometrus - ar bateriju resursiem vien.

FOTO: Mercedes-Benz

Kā jau minēts, F 125! ir četri elektromotori. Tie atrodas pie riteņiem, nodrošina pilnpiedziņu un vienlaikus spēj mainīt griezes sadalījumu gan starp asīm, gan starp vienas ass riteņiem. Elektromotoru kopējā jauda nomināli ir 231 zirgspēks, bet maksimāli tā sasniedz 313 zirgspēkus. Tas ir mazāk nekā mūsdienu S 500, tomēr, tā kā F 125! konstrukcijā izmantotas svara taupīšanas metodes un viegli materiāli, paātrinājums līdz 100 km/h aizņem tikai 4,9 sekundes un maksimālais ātrums ir 220 km/h. Tīri cienījami rādītāji, kas vēl labāk izskatās uz patēriņa fona - uz 100 kilometriem degvielas šūnu elementi apēd 0,76 kilogramus ūdeņraža un tas atbilst 2,7 litriem dīzeļdegvielas.

Konceptuālas idejas neaprobežojas tikai ar tehniku, tās atrodamas arī salonā un aprīkojumā, un šeit, kā jau ierasts šādos gadījumos, iespējams ir viss. Sākot ar multimediju sistēmu, kas vispirms iepazīstina ar satiksmes apstākļiem, nolasa personificētas un tikai vadītāju interesējošas ziņas un tikai pēc tam sāk atskaņot mīļākos skaņdarbus, un beidzot ar konkrētā auto mājas lapu tīmeklī, kurā tikai autorizētas personas var iegūt informāciju par auto degvielas patēriņu, degvielas rezervēm, plānotajām apkopēm un tamlīdzīgi.

Uz augšu