Skip to footer
Iesūti ziņu!

Misters kabriolets

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Šovasar kādu rimtu atvaļinājuma dienu neaizmirstami košu iekrāsoja viņš – misters kabriolets jeb BMW 125i – pilnīgi svaigs modelis.

Sarkanais skaistulis ar somu numuriem Latvijā viesojās tieši "Jaunā viļņa" nedēļā. Festivāla zvaigznes to nedz redzēja, nedz baudīja, tāpēc jūtos lutināta, ka veselu dienu misters cabrio bija mans. Paldies BM Auto par šo izmēģinājuma braucienu. Tā ir viena no vasaras baudām, ko novēlu piedzīvot katrai sievietei. Tas ir tāpat, kā kad esi svaigi iemīlējies: acis šreijā, smaids līdz ausīm, rumpītis metru virs zemes un jūra līdz ceļiem. Tai pašā laikā apzinos, ka šādas eiforijas neilgst mūžīgi. Neikdienišķais tieši tāpēc ir tik burvīgs, ka nav ikdiena. Un tas nemaz nav nereāli – piezvani savas mīļākās markas dīlerim un sarunā izmēģinājuma braucienu.

Padodos

Lai gan neesmu BMW fane, šī mašīna mani atbruņoja. Pirmkārt, tāpēc, ka kabriolets, otrkārt – neredzēti skaisti sarkans. Vēlāk izpētīju, ka tas ir īpašais BMW tonis Vermilion Red, kam prototips ir cinobrs – sarkans dzīvsudraba minerāls.

Atzīties savā "treškārt" man ir visgrūtāk, jo vienmēr esmu nekautrējusies sacīt, ka BMW nav mana marka. Mums vienkārši ir raksturu nesaderība, tur neko nevar padarīt – nesakrīt temperamenti un garšas kārpiņas. Pagājušajā vasarā izbraucu ar vienu no glaunākajiem modeļiem. Mašīna bija perfekta – autobūves pilnības paraugs! Bet vienalga man gribējās atpakaļ savās "vecajās, mīļajās čībās". Teiksiet: varbūt sagadīšanās vai garastāvoklis nepareizais? Nez vai. Šajā ziemā izslidojos ar pilnīgi jaunu X3 (lai gan slidot viņš nemaz neļauj). Jutos laimīgāka nekā limuzīnā, bet, ja es būtu burvju spogulītis, vienalga sacītu tā: "Foršs tu, protams, esi, bet pasaulē ir arī Land Rover."

Raksta foto

Tātad par manu "treškārt". Sarkanais bavārietis 125i Cabrio mani bez varas un spaidiem pārvilināja BMW fanu pulciņā. Tas notika tikpat nemanāmi, kā skaisti noreibstot no laba kokteiļa. Lielākais "Bāc!", ka skurbulis iestājās tieši no BMW raksturīgajām īpašībām, kas "skaidrā" uz mani līdz šim neiedarbojās. Pēkšņi aptvēru, ka pat baudas mašīna – kabriolets – tikai tad spēj sagādāt nirvānu, ja tas ir izcilas kvalitātes auto. Ne jau visas nelaimes ceļas no salīdzināšanas - es esmu par to, ka drīzāk no nesalīdzināšanas. Citēšu viena sakarīga veča atzinumu par makšķerkātiem žurnālā "Copes lietas" (makšķerēšana ir mana vājība Nr.1): "Tikai pastrādājot ar labāku kātu, var saprast, ka izdarīta pareizā izvēle." Precīzi! Ar kabrioletu ir tieši tāpat - neviens taču to nepērk kā pārvietošanās līdzekli, pērk kaifa ķeršanai. Jo vēju matos var dabūt arī, braucot ar rollerīti, bet adrenalīnam nevajag kabrioletu. Tāpēc šo mašīnu ir vērts neizvēlēties no lētā gala, citādi var izrādīties, ka gribas nevis nolaist, bet pacelt jumtu.

125 garšvielas vējam

Pirmā asociācija, domājot par BMW, protams, ir ātrums un dinamika. Lai gan spiest grīdā, braucot ar kabrioletu, ir tikpat aplami kā labu kokteilīti izraut vienā elpas vilcienā, ir brīži, kad tas noder. Kaut vai tāpēc, ka, braucot bez jumta, ne tikai gribas, bet pat vajag aiziet garām videi nedraudzīgam smagajam vai šoseju karalim – autobusam. Gribas taču svaigu un tīru vēju! Un tad var atkal rullēt uz saldajiem 80.

Kā jau teicu, pat braucot nesteidzīgi, sarkanais misters kabriolets mani savaldzināja tieši tāpēc, ka ir no BMW dzimtas. Tas tāpēc, ka zīmolam raksturīgais komforts un dinamika šai auto sabalansēts pareizajās devās, lai lauztu stereotipus par BMW kā mašīnu adrenalīna atkarīgajiem. Uzteicamākā īpašība šai gadījumā ir – nekas nav "pārsālīts". Pat ne uzrāviens. Tas sākas ar tādu kā ieelpu, piepilda visas cerības, bet nav pārgalvīgs. Mašīnu ir apbrīnojami viegli savaldīt. Kas attiecas uz komfortu, izlaidīšu izcili ērto ādas sēdekļu slavinājumus un daudz ko citu, kā nav manām "mīļajām vecajām čībām". Mani atbruņoja lietošanas komforts. Uz paneļa visas funkcijas varēju izmantot bez instrukcijas, un šis draudzīgums vien jau ir ekstra. Augstākas sērijas modeļi mēdz būt tik uzskrūvēti, ka sievieti bez tehniskās izglītības var iedzīt kompleksos.

Minēšu tikai dažus rādītājus, kas, manuprāt, nodrošina 125i Cabrio ideālo komforta un dinamikas balansu.

- Motora tilpums 2,5 l.
- 270 Nm pie 2500 apgriezieniem.
- +/- automātiskā pārnesumu kārba (pieejama arī manuālā).
- 100 km/h sasniedz 6,8 sekundēs.
- Jumts paceļas/nolaižas 22 sekundēs.
- Uz displeja pieejams internets, GPS, Bluetooth, radio, CD (bet protams) u.c.
- Klimata kontrole, apsildāms priekšējais un aizmugurējais logi un daudzas citas ekstras, ko nepaspēju izmēģināt. Galu galā to uzskaitījumam ir dīleru mājas lapas.

Pēcsajūtas

"Viena diena manā mūžā..." gribas uzdziedāt. Protams, žēl, ka tas bija tikai gadījuma sakars. Man tevis pietrūks, mister cabrio! Teiksiet: varbūt, izbraucot ar BMW 650i vai citas markas, bet augstākas klases cabrio, es apgalvotu, ka vienīgi tas ir īstais? Visdrīzāk nē. Pieļauju, ka man, ko pārlieka izsmalcinātība var iedzīt kompleksos, saskaņa ir tieši ar 1.sēriju. Tak ne jau tikai cenu starpības dēļ tiek ražoti tik dažādi modeļi. Un ne jau visi vīrieši iemīlas princesēs, vai ne? Un labi, ka tā.

Komentāri
Nepalaid garām!
Uz augšu