Politiskās reklāmas vēl neskaitās priekšvēlēšanu kampaņa

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Lai gan atsevišķas partijas gaidāmo Saeimas ārkārtas vēlēšanu iespaidā jau sākušas reklamēties, kampaņu aģitācijas ierobežojumi sāksies tikai pēc referenduma rezultātu paziņošanas. Saskaņā ar likumu partijām noteiktie priekšvēlēšanu izdevumu apmēra ierobežojumi būs saistoši no nākamās dienas pēc Saeimas atlaišanas, tā skaidro Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) pārstāvis Andris Vitenburgs.

Iepriekšējos gados priekšvēlēšanu aģitācijas periods bija garāks ‒ no 120.dienas pirms vēlēšanām līdz vēlēšanu dienai. Atbilstoši 16.jūnijā Saeimas pieņemtajiem grozījumiem likumā Saeimas atlaišanas vai atsaukšanas gadījumā priekšvēlēšanu aģitācijas periods sākas un līdz ar to pieļaujamo izdevumu apmēra ierobežojumi tiks attiecināti uz partiju vēlēšanu kampaņu izdevumiem laika posmā no nākamās dienas pēc Saeimas atsaukšanas vai atlaišanas līdz vēlēšanu dienai. Kamēr nav sācies priekšvēlēšanu aģitācijas periods, starp vēlēšanām partijām nav noteikti aģitācijas ierobežojumi.

Referendums notiks šajā sestdienā

Referendums par Saeimas atlaišanu notiks sestdien, 23.jūlijā. Centrālās vēlēšanu komisijas vadītājs Arnis Cimdars iepriekš sacīja, ka oficiālie tautas nobalsošanas rezultāti par 10.Saeimas atlaišanu tiks paziņoti otrdien, 26.jūlijā. Ja tautas nobalsošanā Saeima būs atlaista, tiks izsludinātas Saeimas ārkārtas vēlēšanas. Iespējamais vēlēšanu datums ir 17.septembris.

Cik izmaksā partiju aģitācija

Jau ziņots, ka Saeima ir noteikusi divas reizes mazāku summu, ko partijas drīkst izlietot reklāmas izvietošanai, pasta izdevumiem un labdarības pasākumu finansēšanai, labdarībai, ja Saeima tiek atsaukta vai atlaista. Šādos gadījumos priekšvēlēšanu izdevumu apmēra aprēķināšanai tiek izmantots nevis koeficients 0,0008, bet gan 0,0004. Tādējādi tēriņi samazināti līdz apmēram 280 tūkstošiem latu.

Pērn uz 10.Saeimas vēlēšanām priekšvēlēšanu aģitācijas periods ilga gandrīs četrus mēnešus ‒ no 2010.gada 5.jūnija līdz 2010.gada 2.oktobrim. Visiem priekšvēlēšanu izdevumiem pirms 2010.gada Saeimas vēlēšanām partijas un to apvienības kopā izlietoja 3,6 miljonus latu.

Cīņa par balsīm jau sākusies

Pirmdien Latvijas Radio ēterā dažādos laikos iekļautas "Vienotības" politiskās reklāmas. Vienā no tām apvienības "Vienotība" līdere Solvita Āboltiņa slavē premjera Valda Dombrovska īpašības un viņa vadītās valdības paveikto valsts ekonomiskās situācijas uzlabošanā. Savukārt "Vienotības" pārstāvis Aleksejs Loskutovs politiskās reklāmas rullītī ēterā aicina visus sestdien piedalīties referendumā par Saeimas atlaišanu.

Savukārt Ventspils mērs Aivars Lembergs vairākas reizes svētdienas vakaros nopircis raidlaiku Latvijas Neatkarīgajā televīzijā pēc tam, kad bijušais Valsts prezidents Valdis Zatlers maija beigās tiešraidē paziņoja par 10.Saeimas atlaišanas rosināšanu. Laikraksts "Diena", atsaucoties uz neoficiālu informāciju, vēstīja, ka sešu minūšu raidlaika cena varētu būt aptuveni 15 tūkstoši latu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu