Skip to footer
Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Ceļu remonts latviešu stilā - nauda iztērēta, salabots nav nekas

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Autoceļa Ērgļi – Jaunpiebalga – Saliņkrogs, kas ved caur Ranku, rekonstrukcija ir apstājusies. Tā tika iesākta jau 2009.gada septembra vidū. Šajā projektā bija paredzēts posmu, kas ved no Jaunpiebalgas puses līdz Rankai, kā arī posmu no Rankas līdz Smiltenes – Gulbenes šosejai rekonstruēt no grants seguma uz melno segumu, taču darbi līdz pat šim brīdim vēl nav pabeigti. Par kavēšanos divu gadu garumā atbildīga pilnsabiedrība "RUA", kas iztērējusi jau 44% finansējuma, bet līdz galam izdarīts nav nekas, kā arī "Latvijas Valsts ceļi", kas nav spējusi sapurināt ceļu rekonstruētājus.

Iedzīvotāji ir neizpratnē, kāpēc darbs neturpinās. Viņi jau ir sākuši bažīties, vai vispār jebkad šis ceļš tiks sataisīts līdz galam, vai arī viņiem visu laiku braukšanai būs jāizmanto apvedceļi. Jāpiebilst, ka darbs jau vienreiz pagājušā gada vasaras beigās apstājies.

"Latvijas Valsts ceļi" remontētājus no "RUA" cer sapurināt ar vēstuli

“Dzirkstele” sazinājās ar VAS “Latvijas Valsts ceļi” Vidzemes reģiona Gulbenes nodaļas vadītāju Laimoni Aumeisteru, lai noskaidrotu, kāpēc šā ceļa remonts ir tā ieildzis. L.Aumeisters apstiprināja, ka uzņēmējs šobrīd darbus vēl nav atsācis.

"Pašreiz gatavoju uzņēmējam vēstuli, lai saņemtu rakstisku skaidrojumu. Tehnoloģisko pārtraukumu viņi paņēma nepiemērotu klimatisko apstākļu dēļ, bet šie nepiemērotie klimatiskie apstākļi jau ir beigušies."

"Pārtraukums tika pasludināts decembra sākumā uz ziemas sezonu,"

stāsta L.Aumeisters. "Jāgaida skaidrojums no uzņēmēja, tad arī varēšu paskaidrot, kāds ir iemesls tam, ka darbi nav atsākti." Šā ceļa rekonstrukciju veic pilnsabiedrība "RUA".

Izlietoti 44% paredzēto līdzekļu

L.Aumeisters norāda, ka pašreiz darbi ir veikti 44 procentu apmērā no līguma summas, tas ir, par 764 966 latiem. Divu kilometru garumā uz šā ceļa gan jau ir uzklāta asfaltbetona kārta, taču, kā norāda L.Aumeisters, tā ir tikai apakškārta un tai vēl ir jāuzklāj virskārta, kā arī jāpieber nomales.

"Pilnībā gatavs šobrīd vēl nav neviens šā rekonstruējamā ceļa posms,"

atzīst L.Aumeisters. "Virskārtu, protams, var uzklāt ļoti ātri, taču ir vēl vietas, kur ir jāpabeidz būvēt zemes klātne un jāizbūvē šķembu pamats, kā arī jāveic apdare – darbu tur vēl ir pietiekami daudz."

Jau rakstījām, ka darbu laikā līdz šim līkumotais ceļš tika arī taisnots. Tas tika darīts, lai uzlabotu braukšanas apstākļus un, ievērojot satiksmes drošības prasības, nodrošinātu atbilstošai ceļu kategorijai pieejamo braukšanas ātrumu.

Kopumā šā projekta laikā posmā no Jaunpiebalgas puses līdz Rankai un no Rankas līdz Smiltenes – Gulbenes šosejai no grants seguma uz melno segumu ir plānots pārtaisīt apmēram 8 kilometrus ceļa. Šis objekts tiek finansēts arī no Eiropas Reģionālā attīstības fonda līdzekļiem. Tā kopējās izmaksas bija plānotas apmēram 1,6 miljoni latu.

Komentāri
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu