Latvijā plāno rīkot vērienīgu elektromobiltātes forumu

Latvijas Energoefektivitātes asociācija, kas sadarbībā ar stratēģiskajiem partneriem veido neatkarīgu elektromobilitātes kompetences centru, 2014.gadā Latvijā plāno organizēt starptautisku elektromobilitātes tēmai veltītu forumu «Baltijas Elektromobilitātes forums 2014», biznesa portālu «Nozare.lv» informēja asociācijā.

Foruma mērķis ir izvirzīt Latviju kā vienu no līderiem elektromobilitātes ieviešanā, kā arī veicināt Latvijas sabiedrības informētību un iesaistīšanos. Plānots, ka forumā piedalīsies aptuveni 5000 delegātu no visas pasaules, kas pārstāvēs elektromobilitātē darbojošos uzņēmumus, sabiedriskās organizācijas, pašvaldības un valsts institūcijas, kā arī universitātes un plašsaziņas līdzekļus.

«Baltijas Elektromobilitātes forumu 2014» plānots rīkot sadarbībā ar Eiropas Komisijas (EK) atbalstīto visas Eiropas mēroga elektromobilitātes iniciatīvu «Green eMotion».

«Green eMotion» iniciatīvas mērķis ir uzkrāt un dalīties ar tehniskajām zināšanām, kompetenci un pieredzi, kā arī atvieglot elektrisko transportlīdzekļu ienākšanu tirgū Eiropā. EK atvēlējus 24,2 miljonus eiro (16,94 miljonus latu), lai finansētu daļu no šajā iniciatīvā paredzētajām darbībām.

«Eiropas Savienības (ES) finansiālā atbalsta apmērs šim elektromobilitātes projektam lieliski atspoguļo to, cik lielu nozīmi mēs ES mērogā piešķiram šo mērķu sasniegšanai. Ar šo projektu tiek meklēti risinājumi vairākām praktiskām problēmām un faktiskajiem šķēršļiem, ar kuriem saskaras pilsētas un uzņēmumi, kas vēlas laist elektriskos transportlīdzekļus tirgū. Šis ir spilgts piemērs iniciatīvām, saistībā ar kurām Eiropas mēroga sadarbība rada lielu pievienoto vērtību. Šī ir arī ļoti daudzsološa iniciatīva nākotnei,» norāda EK priekšsēdētāja vietnieks un Transporta lietu komisārs Sīms Kallass.

Iniciatīva attiecas uz dažāda veida elektriskajiem transportlīdzekļiem, «viedo tīklu» izstrādi, inovatīviem informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumiem un pilsētu mobilitātes koncepcijām. Tās mērķis ir salīdzināt reģionālās un nacionālās elektromobiltātes programmas, dažādas tehnoloģijas platformas un risinājumus ar mērķi definēt Eiropas tirgum vispiemērotākos risinājumus.

Elektromobilitātes nozares veidošana ir jauns un nopietns izaicinājums Latvijai, norāda Energoefektivitātes asociācija. Palielinoties naftas cenām pasaules tirgū, elektroauto kļūst par ļoti nopietnu un vērā ņemamu alternatīvu ar tradicionālo degvielu darbināmajiem transporta līdzekļiem. Iespējams, patlaban Latvijā ir grūti iedomāties plaši izmantot automašīnas, kuru varēs lādēt mājas apstākļos un nedomāt par degvielas uzpildes stacijām, taču, līdzīgi kā savulaik ar mobilo telefonu tehnoloģiju parādīšanos, elektroautomobiļi ir pārvietošanās līdzekļu tehnoloģiju nākotne, kas jau patlaban tiek sekmīgi praktiski ieviesta dažādās pasaules valstīs.

Arī ES stratēģijā «Transports 2050» nospraustie mērķi paredz līdz 2030.gadam uz pusi samazināt ar tradicionālo degvielu darbināmo transportlīdzekļu skaitu pilsētās, bet līdz 2050.gadam to izmantošanu pārtraukt pilnībā.

Energoefektivitātes asociācija uzņēmusies iniciatīvu veidot atvērtu neatkarīgu un profesionālu elektromobilitātes kompetences centru, apvienojot dažādu jomu nozares ekspertus ar mērķi likt pamatus ilgtspējīgai un perspektīvai e-mobilitātes attīstībai Latvijā. Patlaban kopīgam darbam šādā kompetences centrā vienojusies Energoefektivitātes asociācija un Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas pārstāvji, noris sarunas ar ārvalstu organizācijām un citiem partneriem Latvijā.

EK iniciatīvas «Green eMotion» partneri ir rūpniecības uzņēmumi «Alstom», «Better Place», «Bosch», «IBM», «SAP» un «Siemens», sabiedrisko pakalpojumu uzņēmumi «Dansk Energi», «EDF», «Endesa», «Enel», «ESB», «Eurelectric», «Iberdrola», «RWE» un «PPC», automobiļu ražotāji «BMW», «Daimler», «Micro-Vett», «Renault» un «Nissan», Dublinas, Korkas, Kopenhāgenas, Bornholmas, Malmes, Malagas, Romas, Barselonas un Berlīnes pilsētu pašvaldības, universitātes un pētniecības institūti «Cartif Cidaut», «DTU», «ECN», «ERSE», «Imperial», «IREC», «LABEIN» un «TCD», kā arī tehnoloģiju institūti «DTI», «FKA» un «TÜV Nord».

Uz augšu