Skip to footer
Iesūti ziņu!

Zvērā tikai meitenes (99)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Atceroties testa braucienu ar jauno Jaguar XF, man ienāca prātā sena anekdote. Pulkvedis šodien kļuvis par ģenerāli. Naktī sieva pieglaužas un prasa: «Milij! Ti kogda ņibuģ mog predstaviķ, što buģeš spaķ s ģeņeraļšoi?» (Mīļais, vai tu esi kādreiz uzdrošinājies sapņot, ka gulēsi ar ģenerāļa kundzi?) Nu, lūk, es veselu dienu biju šī ģenerāļa kundze.

Atzīšos, izbraukt ar Jaguar bija mans sens sapnis. Lai zinātu, «kā tā kūka garšo». Galvenais pēc brauciena veiksmīgi nolaisties atpakaļ uz zemes, nesasirgstot ar drudžaino «man noteikti vajag!» vai skaudīgo «kurš tad to var nopirkt?» Jo ar ekskluzīvām mašīnām ir tāpat kā vīriešiem ar sievietēm - ne visas skaistās un lieliskās var apprecēt vai izmīlēt. Bet uzsmaidīt, pateikt komplimentu vai uzlūgt uz vienu deju taču vari – kurš tev to var aizliegt?! Nu lūk! Jaguar FX 2,2d uzlūdza uz vienu deju mani. Un pēc balles mēs šķīrāmies kļuvuši tuvi, bet bez pretenzijām uz laulību.

Raksta foto

Amazones skaistums

Braucējas bijām trīs: es un abas manas jaunkundzes. Zvērā tikai meitenes! Piekrītam oficiālajam apgalvojumam – sportisks luksuss. Tāpat ne burta nav melots, ka mašīnai ir skaists dizains, jauda, dinamiska vadība un aprīkojuma līmenis. Tieši tā! «Skaista visos niekos, sīkumos,» gribas dungot. Bet tāpēc jau tas ir Jaguar – nepieklājīgi pavedinošs auto! Vispirms jau krāsa – sulīgs ķirsis pilnbriedā. Es pat teiktu – ideālās gatavības čerešņa. Izrādās, dizaineri smēlušies iedvesmu no vīna – 1996.gada Chateau La Mondotte, kas ir viens no dārgākajiem vīniem pasaulē.

Pievilcīgās plūdlīnijas tā vien uzprasījās glāstiem it visur – gan virsbūvei pieglausties, gan salonam pirkstus pārlaist. Pat vēderiņu varētu pakasīt šim skaistajam kaķim. Un tās acis!... Tās acis es aizmirst nespēšu! Acīmredzami dizaineru modelis un Mūza ir bijis īsts Amazones jaguārs, kurš izliekas, ka guļ, bet patiesībā mazliet piemiegtajā skatienā patur visu medību lauku. Starp citu, lukturu savdabīgā forma plus LED gaismas rada tieši tādu – dzīvas acs – efektu. Nenoskatīties!

Raksta foto

Arī slieksnis mūs apbūra! Nu nemēdz būt mašīnām parastajām TĀDI sliekšņi! Ne tikai tāpēc, ka iekāpjot sveicina uzraksts «Jaguar» spožā metālā. Arī tas, protams, ir ekskluzīvi, bet… sliekšņa it kā vispār nav. Laimes hormoni rodas jau apzinoties, ka nekam nav jāpārkāpj, nekur nav jāieraušas. Bez akrobātiskas izveicības šai mašīnā varētu iesēsties arī dāma šaurā minikleitiņā un augstpapēdenēs.

Nav brīnums, ka šo mašīnu it visur pavadīja neslēpti skatieni. Ja Rīgā tie bija tikai skatieni, tad kādā provinces pilsētiņā uz mums nemitīgi rādīja ar pirkstiem un dunkāja cits citam sānos: «Skat! Jaguārs atbraucis!» Pat mazliet neomulīgi kļuva. Jo man ir laimējies izbraukt ar ļoti daudziem jauniem un glauniem autiņiem, bet tāda uzmanība nav bijusi nekad. Tātad pelnīti. Žēl vienīgi, ka šikā figūriņa – jaguārs lēcienā – vairs nerotā mašīnas priekšgalu, kā tas bija senākiem modeļiem. Izrādās – figūriņu aizliedza uzstādīt, jo tā neatbilst ES gājēju drošības standartiem.

Dīzeļdzinējs ar 8 pakāpju automātisko pārnesumkārbu

Starp citu, sajūta, it kā komunicēju ar dzīvu būtni, nepamet ne brīdi. Tu piestartē ar Jaguar Smart Key (iedarbināšanu bez atslēgas) un redzi, kā tavs zvērs mostas. Tas izskatās tieši tā, kā izstaipās kaķis pēc miega. Atveras ventilācijas žalūzijas (kaķis nožāvājas), izlien JaguarDrive cilindrveida pārslēgs (izstiepjas ķepa), atveras sānu spoguļi (saspicējas ausis). Tad tu iekārtojies elektroniski regulējamajā sēdeklī un rodas sajūta, ka nevis mēģini sēdekli pielāgot sev, bet tas ieritina tevi sev klēpī visērtākajā un visdrošākajā pozīcijā. Noslāpējot motoru, attiecīgi viss aizveras – zvērs aiziet gulēt.

Raksta foto

Arī pie stūres jutos kā jaguārs, dodoties medībās; klusu un eleganti bez ierastā motora, riepu un satiksmes trokšņa slīdējām pa izraudzīto kursu pretī noskatītajam mērķim. Tā ka «ne lapiņa nenotrīsēja». It kā nevis es braucu pa ceļu, bet ceļš slīd zem manis. Kā pielipis. Pat līkumos. Pat virs simta. Absolūta bauda un pārliecinātība! Un motors nevis rēc, bet labsajūtā klusiņām murrā. Murrā ar visiem saviem 190 ZS - neticami, bet fakts! To nodrošina 8 pakāpju automātiskā pārnesumkārba un 450 Nm griezes moments. Šai mašīnai ir vajadzīgas tikai 200 milisekundes, lai 8 pakāpju ātrumkārba pārslēgtos, - tas ir četras reizes ātrāk nekā cilvēka sirdspuksts.

Vēl kas būtiski! It kā ignorējot daudzos ZS, mašīna ir neticami ekonomiska. Atzīšos, man būtu patikusi opcija «pašreizējais degvielas patēriņš», bet tāda nebija (manam Renault ir). Tāpēc, lai pati savām acīm pārliecinātos par izdaudzināto XF 2,2d zemo degvielas patēriņu, sākot braucienu, nonullēju visus borta kompjūtera rādītājus. Rezultātā mana 200 kilometru garā brauciena vidējais patēriņš, ieskaitot sastrēgumus Rīgā abos virzienos, bija 6,1 litrs uz 100 km, kas svārstījās no 14 Rīgā līdz 4 (!!!) uz šosejas. Atgādināšu, ka tas ir dīzelis. Jāpiebilst arī, ka, izbraucot no Rīgas, vēl nedarbojās inovatīvā Stop/Start sistēma, toties pa Tallinas šoseju rullēju ar maksimālo atļauto plus pieļaujamie «kļūdas» kilometri. Tātad pietiekami dinamiski, nevis taupības režīmā. Tas nozīmē, ka, apgūstot šo auto, varētu braukt vēl ekonomiskāk. Pilsētā noteikti. Visu cieņu konstruktoriem par tik veiksmīgu luksusa un ekonomiskuma apvienojumu!

Raksta foto

Kas attiecas uz Start/Stop, šī funkcija strādā automātiski (tā nav jāaktivizē, to var tikai atslēgt). Kamēr akumulatora kapacitāte ir zema (auksts dzinējs), a/m sistēma neļauj funkciju aktivizēt, bet, pabraucot un uzlādējot akumulatoru, šī funkcija pieslēdzas automātiski. Tas izskaidro, kāpēc, izbraucot no Rīgas, Start/Stop nemanīju, bet vakara sastrēgumā tā strādāja ar pilnu atdevi.

Sadarbība ar vadītāju

Arī navigācija (paneļa izkārtojums un funkcijas) desmitniekā - viss saprotams, ērts un izdarāms, nenovēršot uzmanību no ceļa. Un tā nav bieža parādība mūsdienīgajos autiņos. Šī VIP klases mašīna nesacenšas ar mani datorgudrībās. Tieši otrādi – viss sarežģītais ir padarīts ģeniāli vienkāršs. Piemēram, kruīza kontroles slēdzis ātrumu fiksē ar vienu vienīgu pirksta pieskārienu, kamēr dažām citām testa automašīnām man tā arī neizdevās izmantot šo funkciju, jo nesapratu - kā? Šī ģeniālā vienkāršība atkal ir konstruktoru augstākā pilotāža, par ko 10 ballu sistēmā lieku 15. Ja būtu vairāk laika, izmēģinātu arī, kā darbojas iPod, USB, Bluetooth un citas papildu ekstras.

Raksta foto

Jaguar XF 2,2d tehniskie rādītāji:

  • 8 pakāpju automātiskā pārnesumkārba ar JaguarDrive pārslēgu;
  • 190 ZS jauda, kas var sasniegt 225 km/h un no vietas līdz 100 km/h paātrinās 8,5 sekundēs;
  • inovatīvā Stop/Start sistēma;
  • daļēji ādas sēdekļi, kas apvienoti ar sportisku zamša tapsējumu;
  • priekšējo sēdekļu elektriska regulēšana;
  • Jaguar Smart Key – iedarbināšana bez atslēgas;
  • 7 collu multimediju skārienjūtīgs ekrāns (elementāri navigējams)
  • automātiskā klimata iekārta;
  • biksenona priekšējie lukturi un LED dienas braukšanas gaismas;
  • 400 vatu a/m audio sistēma Bowers & Wilkins, kas atpazīst balss komandas, desmit skaļruņi;
  • iPod, USB un ārējās audio pieslēgvietas.

Netaktiskā salīdzināšana

Laikam jau nav pieklājīgi Jaguar salīdzināt ar populāro marku autiņiem, tomēr neatturēšos. Šis esot BMW 5.sērijas konkurents. Esmu braukusi arī ar to, un sagadīšanās pēc tieši to pašu maršrutu. Divas lieliskas mašīnas – gandrīz līdzvērtīgi konkurenti, tomēr duelī par manu sirdi uzvar Jaguar. Kāpēc? Lai arī esmu ātruma mīļotāja, tīkamākas man ir nevis mašīnas – bultas, bet mašīnas – zvēri. Citiem vārdiem sakot, priekšroku dodu nevis ātruma un dailes, bet spēka un dailes apvienojumam. Šai ir visi trīs vienā. Iesaku atvērt www.jaguar.lv un noskatīties demo video – jūs mani sapratīsiet! Nu un, protams, ģeniāli vienkāršās funkcijas! Ja BMW 5.sērijas panelis mani iedzina kompleksos, šis ar mani sadarbojās. Jaguārs justos slikti, ja slikti justos es. Lūk, tāpēc es veselu dienu biju ģenerāļa kundze!

P.S.

Manas galma dāmas tomēr atrada vienu trūkumu - spogulīša vāciņš saulessargos nevis atbīdās, kā tas parasti ir mašīnās, bet paceļas uz augšu. «Milzīgs trūkums!» – abas uzjautrinājās. Kad pajautāju, cik komfortabli bija aizmugures sēdeklī, abas kā sarunājušas atbildēja: «Pat neatceros. Tātad bija ļoti ērti!» Bet kājas abām aug no ausīm ;)

Komentāri (99)
Nepalaid garām!
Uz augšu