Skip to footer
Šodienas redaktors:
Agnija Reiniece
Iesūti ziņu!

Tehnoloģiju laboratorija ar nosaukumu Ferrari 599XX (16)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ženēvas auto šovā marta sākumā Ferrari prezentēja divas jaunas modeļa 599 GTB Fiorano versijas - vienu auto ar īpašu sporta piekares paketi un automobili, kuru itāļi paši dēvē par tehnoloģiju laboratoriju - Ferrari 599XX.

Braucamrīku itāļu uzņēmuma inženieri izmanto jaunāko tehnoloģisko sasniegumu izmēģināšanai reālos apstākļos un auto ir paredzēts tikai lietošanai sacīkšu trasēs, turklāt līdzīgi kā četrus gadus atpakaļ uz Ferrari Enzo bāzes tapušais FXX būs pieejams tikai stingriem atlases kritērijiem atbilstošiem autobraucējiem.

Izstrādājot 599XX, Ferrari inženieru galvenais uzdevums bijis samazināt svaru, paaugstināt jaudu un iespēju robežās uzlabot dinamiskās īpašības. 599XX tāpat kā standarta 599 GTB Fiorano ir aprīkots ar 6 litru V12, tikai atšķirībā no standarta modeļa attīsta par 80 zirgspēkiem vairāk (700 zirgspēkus) un ir arīdzan vieglāks. Tas panākts visaptverošu dzinēja komponenšu un uzbūves modifikāciju rezultātā. Tostarp var atzīmēt, ka 599XX motoram ir jauna ieplūdes sistēma no oglekļa šķiedras, jauns izplūdes mezgls, modificētas degkameras, jaunas formas kloķvārpsta. Starp citu, dzinēja apgriezienu sarkanā robeža sākas tikai pie 9000 apgr./min., kur arīdzan tiek attīstīta maksimālā jauda.

Modifikācijas nav gājušas secen arī F1 tipa pārnesumkārbai - Ferrari norāda, ka mainot pārnesumu pārslēgšanas stratēģiju, šis process ilgst vairs tikai 60 milisekundes, kamēr standarta 599 GTB Fiorano ātrumus spēj pārslēgt tikai 100 milisekundēs jeb 0,1 sekundē.

Tāpat Ferrari norāda, ka 599XX konstruēts atbilstoši "augstas veiktspējas un dinamikas koncepcijai" (High Performance Dynamic Concept), kas sevī ietver mehānisko komponenšu izturības robežu un elektronisko sistēmu potenciāla kombinēšanu, lai panāktu maksimāli vienmērīgu sniegumu ilgstoši braucot smagos apstākļos.

Liela nozīme nospraustā mērķa sasniegšanā bijusi arī aerodinamikas optimizēšanai. Tā dēļ Ferrari 599XX daudz laika pavadījis aerodinamiskajos tuneļos. Rezultātā inženieri ar speciāli izstrādātu virsbūves detaļu palīdzību panākuši pamatīgus piespiedējspēka rādītājus, proti, braucot ar 200 km/h, automobili uz leju spiež spēks, kas pielīdzināms 280 kilogramiem, bet pie 300 km/h tie jau ir 630 kilogrami.

Tāpat ir zināms, ka auto pamatkonstrukcija un virsbūve svara ierobežošanas nolūkā izgatavota no alumīnija, oglekļa šķiedras un kompozītmateriāliem, kas izmantoti arī bremžu sistēmā, proti, keramiskos bremžu diskus ieskauj oglekļa šķiedras bremžu uzlikas.

Diemžēl Ferrari neatklāj, cik lielā mērā šīs procedūras un jaunās komponentes ļāvušas samazināt svaru, kā arī to, cik tad īsti ātrs ir ar sacīkšu riepām apgādātais 599XX.

Var atzīmēt vienīgi, ka standarta 599 GTB Fiorano sver sākot no 1690 kilogramiem, līdz 100 km/h paātrinās 3,7 sekundēs, spēj attīstīt 330 kilometrus stundā un pilsētas režīmā uz 100 kilometriem nobraukuma izdzer 32,7 litrus benzīna.

Komentāri (16)
Nepalaid garām!
Uz augšu