Fakts: Elektromobiļiem vēl tāls ceļš ejams

Elektriskie Nissan Leaf un Renault Fluence Z.E. To un citu elektroauto būtiskākie trūkumi ir augstā cena un niecīgais attālums, ko var nobraukt ar vienu uzlādes reizi

FOTO: Publicitātes foto

Amerikāņu auditoru firma KPMG veikusi 200 auto industrijas vadoņu aptauju un noskaidrojusi, ka vērā ņemams e-automobiļu tirgus pieaugums tuvāko desmit gadu laikā nav gaidāms.

Autobūves kompāniju un rezerves daļu piegādātāju vadības prognozes liecina, ka pat 2025. gadā e-auto (šajā kategorijā KPMG iekļauj gan hibrīdauto, gan lādējamos elektroauto, gan automašīnas ar degvielas šūnu dzinēju) īpatsvars jauno automašīnu tirgū nez vai pārsniegs 15%. Šim viedoklim piekrīt 65% vadītāju, piedevām svarīgi, ka ASV un Rietumeiropā industrijas bosi ir vēl skeptiskāki, jo uzskata, ka īpatsvars būs robežās no 6 līdz 10 procentiem.

«Elektromobiļi vēl joprojām ir bērnu autiņos. Lai arī pēdējos gados tiek izlaists pa kādam elektromobilim, pieprasījums pēc tiem aizvien ir ļoti neliels,» - tā KPMG.

Tai pašā laikā vairums ietekmīgo darboņu ir pārliecināti, ka investīcijas e-auto izstrādē un šīs jomas attīstībā turpinās pieaugt un veidos ievērojamu daļu no kopējiem izdevumiem. Jaunu tehnoloģiju ieviešana būs būtiska konkurētspējas nodrošināšanai, un prognozes nākamajiem diviem gadiem ir šādas:

  • 83 procenti vadošo darbinieku ir pārliecināti, ka autoražotāji veiks papildu investīcijas elektromotoru attīstībā;
  • 81 procents ir pārliecināti, ka augs ieguldījumi bateriju tehnoloģiju izstrādē;
  • 76 procenti prognozē investīciju pieaugumu elektroauto enerģijas vadības sistēmās;
  • 65 procenti lēš, ka augs ieguldījumi arī degvielas šūnu tehnoloģiju attīstībā.

KPMG norāda, ka patlaban autoražotāji veic investīcijas visās šajās jomās, jo nezina, kura tehnoloģija laika gaitā ņems virsroku un būs pieprasītāka patērētāju vidū, un nevēlas palikt zaudētājos.

Aptaujā par potenciāli pieprasītāko elektropiedziņas tehnoloģiju periodam līdz 2025.gadam skaidri izteikta uzvarētāja nav un sadalījums ir šāds:

  • hibrīdauto - 22%
  • plug-in hibrīdi - 21%
  • automobiļi ar degvielas šūnu elementiem - 20%
  • elektropiedziņas auto, kuros iekšdedzes dzinējs darbojas kā ģenerators bateriju lādēšanai - 18%
  • lādējamie elektroauto - 16%.

Tai pašā laikā apmēram divas trešdaļas industrijas vadošo darbinieku ir pārliecināti, ka joprojām ir diezgan lielas iespējas pilnveidot iekšdedzes dzinējus, samazināt to darba tilpumu, patēriņu un CO2 izmešus, bet nezaudēt veiktspēju.

Uz augšu