Šodienas redaktors:
Artūrs Guds
Iesūti ziņu!

Japānas auto TOP 5 - Nissan Silvia S15 (8)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Turpinot iesākto tēmu par labākajiem JDM (Japanese Domestic Market – Japānas iekšējais tirgus) automobiļiem, šoreiz atduramies pie 4. vietas ieguvēja Nissan Silvia S15.

Nissan modelis, kas pie mums pazīstams kā Nissan 200sx, Japānā vienmēr tika dēvēts par Nissan Silvia. Šī modeļa pirmā paaudze S10 parādījās tālajā 1974. gadā. 1988. gadā parādījās trešās paaudzes Silvia S13, kuras Eiropas versiju var bieži manīt uz Latvijas ceļiem - Nissan 200sx S13 ir viens no populārākajiem japāņu sporta automobiļiem Latvijā. Arī ceturtās paaudzes modelis bija pieejams ar stūri kreisajā pusē un ir sastopams Latvijā, ko nevar teikt par cetu rtās vietas ieguvēju mūsu topā - Nissan Silvia S15. Šis modelis parādījās 1999. gada janvārī, un bija oficiāli pieejams tikai Japānā, Austrālijā un Jaunzēlandē. S15 ir aizmugures piedziņas kupeja, kas aprīkota ar turbodzinēju.

S15 Spec-R izpildījumā tāpat kā ceturtās paaudzes Silvia tika aprīkots ar SR20DET dzinēju, kas pēc uzlabojumiem (lielāka turbīna un cits dzinēja elektroniskais vadības bloks) attīstīja 250 zs lielu maksimālo jaudu. Bija arī Spec-S izpildījums ar SR20DE 165 zs atmosfērisko dzinēju. Papildus piecpakāpju manuālajai un četrpakāpju automātiskajai pārnesumkārbai, S15 modelim piedāvāja arī sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Pirmo reizi viskozā LSD (pašbloķējošais diferenciālis) vietā S15 modelim piedāvāja efektīvāko Torsen LSD. Balstiekārtā tika aizgūti mezgli no Silvia S14a un R34 Skyline automobiļiem, un tajā izmantoja alumīnija detaļas svara samazināšanai. Automobilis bija izdevies, tas Austrālijas izdevuma Motor Magazine aptaujā bija pirmais ne Eiropas sporta automobilis, kas 2001. gadā ieguva Performance Car of the Year titulu.

2002. gadā Nissan pārtrauca Nissan Silvia ražošanu. Šī modeļa vietu Nissan modeļu gammā aizvietoja tehniski un konceptuāli atšķirīgais, bet, no pircēja skatu punkta raugoties, līdzīgais Nissan 350Z. Tomēr pieaugot drifta popularitātei, pieaug arī interese par šo automobili. Kopš 2001. gada D1 Grand Prix (nozīmīgākās drifta sacensības pasaulē) čempionātos braucēji ar Nissan Silvia S15 ir izcīnījuši visvairāk uzvaru (19 uzvaras, otrajā vietā Mazda RX7 ar 9 uzvarām), kā arī trīs no pieciem čempionu tituliem izcīnīti tieši ar S15 automobiļiem (2001., 2004. un 2005. gados).

3. labākais japāņu auto rīt!

Komentāri (8)
Nepalaid garām!
Uz augšu