Skip to footer
Šodienas redaktors:
Māris Kūrēns
Iesūti ziņu!

"Bugatti Veyron" auto karaļa tronī (68)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Grūti gan bija, taču galu beigās "Bugatti" tomēr turēja doto solījumu - 1001 zirgspēku super-superautomobilim izdevies "izspiest" 400 km/h, pat nedaudz vairāk.

Jaunais pasaules ātruma rekords ielas automobiļiem uzstādīts "Volkswagen" koncernam piederošajā izmēģinājumu trasē Ehra-Lessien, un tagad tas ir 252,95 jūdzes jeb aptuveni 404,7 kilometri stundā, tādējādi tādu agrāko laiku un mūsdienu superauto kā "McLaren F1" (386 km/h) un "Koenigsegg CCR" (387,87 km/h) sasniegumi būs aktuāli tikai vēstures grāmatās.

Ne mazāk iespaidīgi ir oficiālie automobiļa paātrinājuma rādītāji - "Bugatti" prezidents Tomass Bšers, liekot roku uz sirds, saka, ka 100 km/h robežu ilgi gaidītais miljonu eiro vērtais spēkrats sasniedz 2,5 (!) sekundēs, kas ir par 0,4 sekundēm ātrāk, nekā tika lēsts iepriekš. 200 km/h robežu "Veyron" spēj sasniegt 7,3 sekundēs pēc starta, savukārt 300 km/h robeža sasniegta jau pēc 16,7 sekundēm.

Kādreizējā "Volkswagen" šefa Ferdinanda Pīha lolojums ir pirmais solis procesā, ko vācieši sauc par "Bugatti" brenda atgriešanu starp dzīvajiem. "Tas ir tikai sākums," britu izdevumam "Autocar" sacījis izbijušais investīciju baņķieris un Le Mans sacīkšu braucējs Bšers, norādot, ka līdz desmitgades beigām tiks sagatavots vēl viens "Bugatti" modelis.

"Veyron" vidū iebūvēts augstas sarežģītības 7993 cm3 W16 64 vārstu dzinējs ar četrām turbīnām, kura jaudas rādītāji droši vien ilgi paliks atmiņā - 1001 ZS pie 6000 apgr./min., savukārt 1250 Nm griezes moments pieejams plašā dzinēja apgriezienu diapazonā - no 2200 līdz 5500 apgr./min. Vidējais degvielas patēriņš nav precīzi zināms, taču "auto motor und sport" norāda, ka, braucot ar pilnu gāzi, automobilis "sadedzina" precīzi vienu litru uz kilometru, tātad 100 l/100 km.

Lai novērstu agrīnās pārkaršanas problēmas, "Bugatti Veyron" ir pieci radiatori - trīs priekšā un divi sānos aizmugurē, blakus motoram. Motora vilkmi visiem riteņiem pievada britu kompānijas "Ricardo" izstrādātā DSG divu sajūgu septiņu pakāpju transmisija, kas ātrumus pārslēdz 150 miliskundēs. Kopā ar motoru šī iekārta (650 kg) veido vairāk nekā trešo daļu no auto kopējā svara (1888 kg).

Greznajam superauto ir trīs braukšanas režīmi: standard, handling un top speed. Pēdējo var ieslēgt vienīgi ar īpašas atslēgas palīdzību, kā rezultātā automobiļa klīrenss priekšā samazinās līdz 60 mm, bet aizmugurē - 70 mm. Šajā brīdī aizmugurējais antispārns automātiski fiksējas divu grādu leņķī, savukārt priekšējā aerodinamiskā difuzora lūkas aizveras, lai pazeminātu gaisa spiedienu zem auto. Šādi transformēta "Veyron" aerodinamiskās pretestības koeficients ir 0,36, par 0,03 mazāk nekā ikdienā.

Komentāri (68)
Nepalaid garām!
Uz augšu