Skip to footer
Šodienas redaktors:
Agnija Reiniece
Iesūti ziņu!

"Land Rover Discovery 3" iet "Range Rover" pēdās (3)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

"Atklājuma" jaunās paaudzes modelis līdzinās "krusttēvam" ne tikai ārēji, taču tajā nav nekā no "BMW".

Šā gada septembrī ar pilnu jaudu sāksies savulaik vispirktākā "Land Rover" modeļa "Discovery 3" ražošana. Šoreiz tas ir patiešām pilnīgi jauns auto, nevis kārtējais uzlabotais variants. Britu apvidus auto pirmizrāde notiks Ņujorkas autoizstādē, kas sākas 7. aprīlī. ASV ir ļoti izdevīgs noieta tirgus šīs markas spēkratiem. Tur gan jaunais modelis sauksies "LR3". "Land Rover" izdevies apvienot jauno ģeometrisko stilu ar "Discovery" atavismiem, kas ļauj nekļūdīgi atpazīt automobili. Vislabākā pazīšanās zīme, bez šaubām, ir paaugstinātais sānstikls bagāžnieka daļā, tomēr "Land Rover Discovery" šķīries no aizkustinošajiem jumta lodziņiem. To vietā nāks iespēja pasūtīt veselas trīs jumta lūkas. Tomēr jumts aizmugurē tik un tā ir paaugstināts, kas kopā ar krietni pieaugušo stiklojuma laukumu rada plašuma sajūtu "Discovery 3" salonā. Aizmugurējie sēdekļi atrodas augstāk par priekšējiem (t.s. "stadiona skats"), un par atsevišķu samaksu iespējams uzstādīt vēl trešo papildsēdeklīšu rindu. Atsevišķa rāmja vietā "Discovery" tagad ir virsbūvē integrēta stiprības struktūra "Body-Frame", kas nedaudz līdzinās "Mitsubishi Pajero" lietotajai. Automobilim paredzēti pat adaptīvie, t.i., grozāmie tuvās gaismas lukturi.

"Discovery" ir nopietni progresējis arī tehniskā ziņā. Vecās transmisijas vietā uzstādīta elektroniski vadāma 4x4 piedziņa "Terrain Response", kas pirmo reizi tika demonstrēta konceptautomobilī "Range Stormer". No auto salona pazudīs klasisko 4x4 kloķi. To vietā viduskonsolē atrodas grozāms kloķītis, ar kuru vadītājs izvēlas starp pieciem dažādiem režīmiem - parasto, priekšiestādījumam slidenam segumam ("grass/gravel/snow") un trim speciālajiem režīmiem īpaši smagiem vai specifiskiem braukšanas apstākļiem - "mud/ruts", "sand" un "rock crawl". Katrā režīmā tiek izvēlēts piemērotākais klīrenss ("Discovery 3" ir pneimopiekare), dzinēja atsaucība, slīpuma turēšanas režīms, elektroniskās pretizslīdēšanas sistēmas darbība un, protams, arī pieskaņota transmisijas darbība. Lieki teikt, ka "Discovery 3" turpmāk būs pastāvīga, nevis pieslēdzama 4x4 piedziņa.

"Discovery 3" dzinēju gamma ir pilnīgi jauna, tomēr atstājot tajā 4 litru V6 benzīna motoru. Tomēr paredzams, ka lielāka piekrišana būs 4,4 litru V8 dzinējam. Tas izveidots no 4,2 litru "Jaguar" motora, palielinot darba tilpumu un optimizējot eļļošanas sistēmu. Dzinējs attīsta 300 ZS, kas ir vairāk nekā 4,4 l 286 ZS "BMW" motoram, kas tiek uzstādīts "Range Rover". Mūsu pusē gan lielāks noiets paredzams dīzeļmotoram, kas arī ņemts no "Jaguar". Runa ir par jauno 2,7 l V6 dīzeļdzinēju, kas tika prezentēts 2004. gada "S-Type" modelī Ženēvas autoizstādē. "Land Rover Discovery 3" šim "Ford-PSA" izcelsmes dzinējam būs tikai viens turbokompresors, nevis divi kā "Jaguar", toties tas būs piemērotāks apvidus automobilim. Dīzeļdzinējs tiek komplektēts ar sešpakāpju manuālo ātrumkārbu, savukārt benzīna motoriem paredzēta sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba. Gan vienu, gan otru ražo vācu "ZF".

Kā paziņoja "Land Rover" dīlera "Baltic Motors" pārstāvis Māris Ozoliņš, "Land Rover Discovery 3" ražošana sāksies tikai septembrī, un līdz ar to automobiļa pasūtīšana sāksies tikai jūlijā. Auto cena pagaidām nav zināma, tomēr M. Ozoliņš izteica cerību, ka bāzes izpildījumā tā nebūs daudz augstāka par 27 000 latu par dīzeļversiju ar manuālo pārnesumkārbu.

Komentāri (3)
Nepalaid garām!
Uz augšu