Pirktākie brendiji

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Vai mans iecienītākais brendijs ir tas, ko dzer visi? Vai es lietoju pašu populārāko brendiju? Varbūt mana izvēle ir kaut kas īpašs! Ir taču interese, kas ir populārākais brendijs Latvijas lielveikalos.

Žurnāls «Supermārkets» šā gada 1. pusgadā izveidojis brendiju tirgus reitingu Latvijas lielveikalos. Līderis šajā reitingā ir AS «Latvijas balzams» ražotais franču brendijs «Bonaparte».

10 populārākie brendiji Latvijas lielveikalos 2003. gada 1. pusgadā (Dati: «Supermārkets» pēc lielveikalu sniegtajām ziņām):

  • «Bonaparte»
  • «Merkurs»
  • «Atlantis»
  • «Marss»
  • «Komandors»
  • «Aramiss»
  • «Argo»
  • «Monte Cristo»
  • «Zelta brendijs»
  • «Belij Aist»

Savukārt no ražotājiem pārliecinošs līderis ir «Latvijas Balzams». Jāatzīmē, ka starp pirmajiem 20 pārdotākajiem brendijiem pārstāvēti gandrīz visi Latvijas alkoholisko dzērienu ražotāji (piemēram, «Jaunalko», «Pallada», «Berlat», «Mantija»).

Pieprasītākie importa brendiji, kā izrādās, ir moldāvu un Aizkaukāza reģionu. Arī tie, kas tiek pildīti pudelēs Latvijā un joprojām uz etiķetes atzīmēti ar nosaukumu konjaks (piemēram, «Baku konjaks». Augstu vietu ieņēmis Igaunijas kompānijā «Ofelia» pēc «L.I.O.N.&Ko» pasūtījuma ražotais brendijs «Argo», moldāvu «Belij Aist». Savukārt populārie armēņu, franču un grieķu brendiji (piemēram, «Ararat», «Napoleon Bardinet», «Metaxa») atrodas reitinga trešajā desmitā, bet citi vēl tālākās pozīcijās. To viegli izskaidrot — importa brendiji vairumā gadījumu ir premium klases dzērieni ar attiecīgu cenu, un to pārdošanas apjomi tamdēļ nevar konkurēt ar tiem brendijiem, kuru cena dažkārt mēdz būt tieši salīdzināma ar nepremiālā degvīna cenu.

Cena un konkrēta sadzīves situācija nosaka to, kāds brendijs tiek izvēlēts veikalā. Pirktākie brendiji lielākoties nepārsniedz 4 latu robežu. Lai gan brendijs salīdzinājumā ar degvīnu tiek pozicionēts kā «cēlāks», dižciltīgāks dzēriens, tas tomēr patērētāja apziņā ir arī visai demokrātisks alkoholiskais produkts tā patērēšanas ziņā. Daļēji šo izpratni nosaka brendiju segmenta izteiktā cenu starpība.

(Materiāls sagatavots izmantojot BRK «Prospekts» žurnāla «Supermārkets» materiālus. info@supermarkets.lv)

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu