/nginx/o/2018/09/04/11383172t1h6b92.jpg)
Prāmis "Baltic Kristina" šodien tomēr dosies pirmajā reisā uz Stokholmu. Ievedmuitas aprēķināšana par prāmja iegādi ir atlikta vismaz uz desmit dienām, tādēļ muitnieki nekādus šķēršļus kuģa kursēšanai neliks. Tomēr sinoptiķi brīdina, ka tuvākajās dienās laika apstākļi Baltijas jūrā nebūs prāmja pasažieriem īpaši labvēlīgi.
"Rīgas jūras līnijas" (RJL) sabiedrisko attiecību speciāliste Evita Matisone gan uzsvēra, ka jautājumu par ievedmuitu līdz galam nav izdevies atrisināt, jo muita pieprasa uzrādīt Somijas muitas izsniegtu sertifikātu "EUR 1", kas apliecina prāmja izcelsmi Eiropas Savienības valstīs, un līdz ar to kuģim nebūtu jāpiemēro ievedmuita. Bet, tā kā Somija prāmja izgatavošanas laikā - septiņdesmitajos gados - vēl nebija Eiropas Savienības valsts, tad šo sertifikātu dabūt ir gandrīz neiespējami, pauda Matisone. Viņa norādīja, ka arī biļešu tirdzniecība uz prāmja reisiem tiks sākta piektdien, bet pašreiz uz pirmo reisu rezervēts vairāk nekā 200 biļešu. Laika prognoze gan vēstī, ka 20.decembrī gaidāms stiprs dienvidrietumu vējš, kurš brāzmās sasniegs 15 - 20 metrus sekundē, tādēļ "Baltic Kristina" reisa laikā Baltijas jūrā varētu būt augsti viļņi. 21.decembra naktī, kad prāmis būs ceļā uz Stokholmu, vējš var kādu brīdi pierimt, bet pēc tam tas iegriezīsies no ziemeļrietumiem un būs vismaz tikpat stiprs. Šādā vējā viļņu augstums jūrā varētu sasniegt pat 3 metrus. Prāmis no Rīgas pasažieru ostas piektdien aties pulksten 18, bet no Stokholmas atgriezīsies pirmdienas rītā pulksten 10.30. Latvijas Jūras administrācijas Kuģošanas drošības departamenta vadītāja vietnieks Valdis Dreimanis sacīja: “Ja vēja ātrums ir 20 metri sekundē jeb 8 - 9 balles, tiek apsvērta iespēja kuģus no ostas neizlaist, un kuģa īpašnieks var pieņemt lēmumu reisu atlikt.” Dreimanis uzsvēra, ka pašam prāmim "Baltic Kristina" šādi laika apstākļi nav bīstami, tikai pasažieri varētu izjust neērtības no stiprākas šūpošanas. Dreimanis norādīja, ka brauciens no Rīgas līdz Stokholmai ilgst tikai 16 līdz 18 stundas, tādēļ prāmis var arī izbēgt no lielākas viļņošanās un pagūt patverties ostā. RJL valdes priekšsēdētājs Egils Rozinskis paudis nostāju, ka gadījumā, ja pasažieru drošība laika apstākļu dēļ reisa laikā tiks apdraudēta, reiss, protams, tiks atlikts. Taču, ja laika apstākļi būs pieļaujamo drošības normu robežās, prāmis dosies ceļā. Lēmumu, vai izlaist kuģi jūrā, pieņem kapteiņdienests un ostas kapteinis. Taču pirms tam tiek izvērtēta laika prognoze un izskatīti visi drošības apsvērumi. Jau vēstīts, ka RJL radās problēmas ar muitu, kas prāmi definēja kā preci un pieprasīja par to maksāt muitas nodevu 20% apjomā no darījuma cenas jeb 0,66 miljonus latu, pieļaujot pat tā konfiskāciju, ja nodeva netiks samaksāta. Savukārt RJL, uzskatot, ka prāmis ir nevis prece, bet regulārus pasažieru un kravas pārvadājumus veicošs transporta līdzeklis, lūdza tam piemērot likumā paredzētās muitas atlaides. Prāmim ir deviņi klāji, šobrīd tas ir paredzēts 512 pasažieru pārvadāšanai, kuri ceļošanai varēs izvēlēties kādu no 195 dažāda līmeņa kajītēm vai sēdvietu aptuveni 80 pasažieriem speciāli ierīkotā sēdvietu salonā. Prāmis nodrošina arī iespēju vienā reisā pārvadāt līdz 50 vieglajām automašīnām un līdz 30 kravas treileriem vai autobusiem. "Baltic Kristina" no Rīgas uz Zviedriju dosies trīs reizes nedēļā. Plānotais brauciena ilgums ir 16,5 stundas. RJL tika nodibināta gada sākumā, lai atjaunotu prāmju satiksmi starp Rīgu un Stokholmu. Kopš aprīļa beigām šajā līnijā kursēja no Dānijas kompānijas "Mols Linien" īrēts ātrgaitas prāmis "Max Mols", kas pēdējo reisu veica 18.septembrī. Prāmis tika nopirkts par 5,5 miljoniem dolāru - šiem mērķiem ar Rīgas brīvostas galvojumu ņemts kredīts "Parekss bankā". RLJ Rīgas domei pieder 36,73% akciju, Rīgas brīvostas pārvaldei - 35,31%, SIA "Astramar" - 20,87%, bet IA "Unimars" - 7,09%.