Piketā pie Rīgas domes pieprasīs veloinfrastruktūras uzlabošanu

FOTO: LETA

Lai pievērstu Rīgas domes deputātu uzmanību samilzušajām satiksmes drošības problēmām un aicinātu nekavējoties uzlabot veloinfrastruktūru galvaspilsētā, trešdien, 17. oktobrī, plkst. 12.00 Rātslaukumā pie Rīgas domes notiks pikets “Par velo!”. Piketu rīko biedrības Apvienība “Pilsēta cilvēkiem” un “Tru Fix Kru”.

Kā TVNET informēja apvienība "Pilsēta cilvēkiem", pikets tiek rīkots, lai pieprasītu Rīgas domei beidzot realizēt veloinfrastruktūras projektus, kurus pēdējo trīs gadu laikā atbildīgās amatpersonas vairākkārt solījušas īstenot "nākamajā gadā", bet "nākamais gads" vienmēr noslēdzas ar 0 km izbūvētu veloceļu.

Piketā aicināti piedalīties visi, kam rūp satiksmes infrastruktūras problēmu atrisināšana Rīgā, neatkarīgi no tā, ar kādu transportlīdzekli cilvēki ikdienā pārvietojas.

Pēdējo četru gadu laikā Rīgā velosipēdistu skaits ir palielinājies par 40%, bet jauna, satiksmes drošības prasībām atbilstoša veloinfrastruktūra kopš 2014. gada pilsētā netiek veidota. Velosipēda kā transportlīdzekļa izmantošanas straujais pieaugums diemžēl veicina arī konfliktsituāciju un negadījumu skaita pieaugumu. Drošas veloinfrastruktūras trūkuma dēļ riteņbraucēji daudzviet pilsētā joprojām izvēlas pārvietoties pa ietvi, nopietni apdraudot gājēju drošību.

Efektīvākais risinājums konfliktsituāciju, negadījumu novēršanai un satiksmes drošības paaugstināšanai ir Rīgas satiksmes infrastruktūras pilnveidošana, ņemot vērā gan pilsētas attīstības stratēģiju, gan pilsētnieku pārvietošanās paradumu maiņu. Daudzu Eiropas pilsētu pieredze liecina, ka drošas un ērtas veloinfrastruktūras izbūve sniedz ieguvumu visai sabiedrībai un pozitīvi ietekmē satiksmes drošības, vides, veselības un ekonomiskos rādītājus.

Piketa organizētāji atgādina, ka Rīgas domei beidzot ir jāīsteno sabiedrībai iepriekš solītie projekti:

- Veloinfrastruktūra uz galvenajām ielām mikrorajonos, pilsētas centrā (2014. un 2015. gadā solītas velojoslas Brīvības, Bruņinieku – Sporta, Stabu – Hanzas, Avotu, A.Upīša, Antonijas – E.Melngalvja, Miera un A.Čaka ielā);

- Veloinfrastruktūras izveidošana uz pilsētas tiltiem un pārvadiem (Vanšu, Akmens, Salu, Gaisa, Zemitānu un Deglava tilts);

- Veloceļš Turgeņeva ielā, veloceļš "Centrs – Ziepniekkalns", Dzirnavu ielas velojoslas savienojums ar Skolas ielu, veloceļš "Imanta – Daugavgrīva" un veloceļa "Centrs – Vecāķi" posms no Vecmīlgrāvja līdz Vecāķu pludmalei;

- Velonovietnes visās 2017. un 2018. gadā remontētajās vai rekonstruētajās ielās (Brīvības, Stabu, Elizabetes, Merķeļa, Kalpaka, Lenču, Ganu, Kr.Valdemāra, Augšielā, Ata un Vagonu ielā).

Rīgā ir jāveido visaptverošs veloinfrastruktūras tīkls, tādēļ ir jāīsteno ne vien agrāk solītie projekti, bet arī 2019. gadā jāsāk projektēt velosipēdu ceļi no Rīgas centra uz lielākajām apkaimēm.

Rīgas domes deputāti tiek aicināti 2019. gada pilsētas budžetā paredzēt pietiekamu līdzekļu apjomu līdz šim nerealizēto un jaunu veloinfrastruktūras projektu īstenošanai vistuvākajā laikā. Apvienība „Pilsēta cilvēkiem” atgādina, ka jau 2015. gadā Rīgas domes Satiksmes departaments veloinfrastruktūrai, tostarp velonovietnēm, paredzēto naudu pārdalīja sev prēmijām, tādēļ aicina Rīgas domi nepieļaut šādas situācijas atkārtošanos.

Uz augšu
Back