TVNET tests: Seat Arona 1.0 TSI DSG (3)

Normunds Avotiņš
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Normunds Avotiņš

Volkswagen grupas mazo krosoveru izlūks izceļas ar dinamiku un lietišķu kabīni.

Latvijā Seat Arona vajadzētu pozēt kaut kur Madonas novadā, jo tur Aiviekstes ūdeņus papildina analoģiska nosaukuma pieteka. Īstenībā "spāņu folksvāgena" mazākais SUV pēc labas tradīcijas aizguvis nosaukumu no kādas Spānijas pilsētas, - tas nekas, ka īstā Arona atrodas nevis kontinentā, bet gan Tenerifē. Pirmajā iepazīšanās reizē Seat Arona palika atmiņā ar vienlitra turbomotoru, kas ne tikai rūc, bet arī iet uz priekšu, kā arī ar tīkami precīzi lietojamu manuālo pārnesumkārbu. Tomēr jaunākie šī žanra SUV noteikumi uzstājīgi pieprasa automātisko pārnesumkārbu vai vismaz tādas analogu, tāpēc melnajam Arona eksemplāram ir septiņu pārnesumu DSG jeb divsajūgu pārnesumkārba un tas pats 115 zirgspēku benzīna turbomotors.

Kas tas ir?

Seat Arona (nejaukt ar supermini kategorijas modeli Arosa) ir pirmais Volkswagen grupas mazās klases krosovers, kam patlaban jau pievienojies 2019. gadā tirdzniecībā gaidāmais VW T-Cross (nejaukt ar T-Roc) un drīzumā pievienosies līdzīgs Škoda modelis, kuru, visticamāk, sauks Polar. Attiecīgi Arona ir Seat Ibiza/VW Polo izmēra krosovers jeb pilsētas "džips" ar mazu motoru, priekšējo piedziņu, piecām durvīm un interjeru no jaunākās paaudzes Ibiza.

Lai gan salons ir diezgan vienmuļš, sevišķi salīdzinot ar Renault Captur un Citroen C3 Aircross, tam raksturīgas mērķtiecīgas, tehniskas formas un gandrīz pedantiska montāžas kvalitāte. Savienojumā ar tipiski folksvāgeniskajiem kloķiem, pogām un apgaismojumu Arona rada augstvērtīga produkta iespaidu, tumsā uzvēdot attālas asociācijas ar Audi, kam ar Seat allaž bijušas ciešākas saites nekā, piemēram, ar Škodu.

Foto: Publicitātes foto

Lai pārliecinātos, ka pareizi komponētā kabīne nav imitācija, pietiek noregulēt vadītāja sēdvietu. Stūres un sēdekļa regulēšanas diapazoni ir ierasti plaši VW grupas produktu lietotājiem, tāpēc pie Arona stūres var ērti iekārtoties liels un mazs. Aizmugurē pietiek vietas diviem pieaugušajiem, bet bagāžnieks ir diezgan sīks, arī kā jau šajā klasē ierasts.

Draiskāka eksterjera cienītāji var izvēlēties spilgtāku krāsu vai pat divtoņu krāsojumu, bet sevišķi pacietīgi Seat fani var izveidot paši savu Arona ar īpašu sēdekļu apdari, priekšējā paneļa uzlikām un pat ikonisko FR pakotni. Praktiskāk noskaņoti ļaudis drīzāk noskaitīs papildus 710 eiro par full-LED gaismām (retums mazo SUV klasē) vai Mirror Link viedtālruņu saskarni un bezvadu lādētāju. Divzonu klimata sistēma, sēdekļu apsilde un tamlīdzīgi komforta elementi labākajās komplektācijās jau iekļauti standartaprīkojumā.

Foto: Publicitātes foto

Kā tas brauc?

Atcerēsimies, ka VW AG diezgan ilgi tiepās un neparko nevēlējās iekļaut dzinēju paletē vienlitra turbomotoru. Kad mazākais Ford EcoBoost trešo reizi saņēma Engine of the Year titulu savā tilpuma kategorijā, Volfsburga negribīgi piekāpās. Pretēji gaidītajam, 1.0 TSI izrādījās enerģisks, viegls un efektīvs agregāts, turklāt ar samērā patīkamu skaņu, kas nebūt nav trīscilindru motoru stiprā puse. Ja jau tas tīri pieklājīgi spēj virzīt uz priekšu pat tik lielu spēkratu kā VW Golf, tad Seat Arona jābūt tīrai bērnu spēlei. Tā arī ir - mazais krosovers uzņem ātrumu ar iedvesmojošu vieglumu, savukārt DSG kārba piešķir procesam pilsētas satiksmei nepieciešamo komfortu un iespēju robežās mēģina ietaupīt kādu pili degvielas.

Seat trāpījis naglai uz galvas arī riepu izvēlē. 205/60 R16 izmērs piešķir Aronai plecīgumu, klīrensu un imunitāti pret sliktiem ceļiem, vienlaikus nesagandējot draisko vadāmību un atsaucību stūrei. Ja dažkārt izjūtat nostaļģiju pēc divdesmit gadus seniem laikiem, kad mazie auto bija viegli, izveicīgi un fiksi, Arona ir labas zāles. Tikai ESP gan pilnībā atslēgt nav iespējams, un riepu/transmisijas taupīšanai modeļiem virs 100 ZS uzstādīta XDS elektroniskā bloķētāju imitācija. Tur ārā vairs nav 1998. gads.

Foto: Publicitātes foto

Kas to pirks?

Seat Arona ir viens no azartiskākajiem un visādā ziņā kvalitatīvākajiem savas klases automobiļiem. Kā vairumam sugasbrāļu, tam nav pilnpiedziņas, turklāt sēdpozīcija ir kaut kur pa vidu starp parastu mazās klases automobili un īstu SUV. Tas varētu patikt tiem, kam nepatīk rausties augstā sēdeklī, bet mazliet sarūgtināt auditoriju, kas vēlas braucot sēdēt pēc iespējas augstāk.

Kā jau spēkratam, kas cēlies no mazauto, Aronai ir diezgan pieticīgi apdares materiāli (tomēr ne tik "otršķirīgi" kā dažiem konkurentiem) un atbilstoša skaņas izolācija, kas liek par sevi manīt šosejas ātrumos.

Foto: Publicitātes foto

Arona sākuma cena 16 290 eiro laikam nav vērā ņemams rādītājs, jo attiecas uz bāzes modeli Reference. Pievilcīgi aprīkotas versijas maksā ap 20 tūkstošiem eiro. Vai es pirktu Arona 1.0 TSI Xcellence ar DSG par šādu naudu? Nē. Tās vietā es izvēlētos akcijas modeli Arona Style Edition 1.6 TDI DSG par tādu pašu naudu, jo dīzelis ir apjomīgāks, sātīgāks un ekonomiskāks, turklāt vēl savienots ar šajā klasē reti sastopamo divsajūgu pārnesumkārbu, nevis bāzes modelim atvēlēto piecpakāpju "manuāli".

Seat Arona sākuma cena ir 16 290 eiro. Ražotāja garantija - 5 gadi vai 100 000 km. Vairāk informācijas www.seat.lv.

Foto: Publicitātes foto
Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu